https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudowa ronda Kocmyrzowskiego [ZMIANY W KOMUNIKACJI]

red., krakow.pl
google maps
W weekend ruszył I etap modernizacji torowiska tramwajowego na Rondzie Kocmyrzowskim. Z tej przyczyny przewidziane są zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej.

Remont rozpoczyna się we wnętrzu ronda, więc na razie nie są przewidziane utrudnienia dla kierowców.

Przebudowa ronda Kocmyrzowskiego jest konieczna ze względu na znaczne zużycie torowiska i torów. Powiększone też będą łuki, dzięki czemu tramwaje będą łagodniej wchodzić w zakręt.

Inwestycja całościowo obejmuje roboty torowe, drogowe, sieć trakcyjną, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, kanalizację deszczową, teletechnikę, oświetlenie uliczne, sygnalizację świetlną i zieleń. Prace torowe zostały podzielona na dwa etapy, tak aby utrudnienia dla pasażerów były jak najmniejsze. Koniec przewidziany jest na 30 maja 2017 r. Koszt inwestycji wynosi 7 mln 677 tys. zł.

Zmiany w komunikacji miejskiej:

Już w nocy z 6 na 7 stycznia linia tramwajowa 64 zostałazawieszona. W zamian będzie kursować linia 664.

  • linia 1 będzie kursowała z Salwatora do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła, al. Solidarności, ul. Ujastek, do przystanku „Wiadukty”, gdzie powróci na swoją stałą trasę do Wzgórz Krzesławickich;
  • linia 5 będzie kursowała z Krowodrzy Górki do Ronda Kocmyrzowskiego bez zmian, następnie al. Andersa, ul. Broniewskiego do Ronda Hipokratesa;
  • linie 16 i 21 będą kursowały z Mistrzejowic (16) i Osiedla Piastów (21) do Ronda Kocmyrzowskiego, następnie ul. Bieńczycką i al. Jana Pawła II do Placu Centralnego, gdzie powrócą na swoje obecne trasy do Pleszowa/Kopca Wandy (16) i Walcowni (21).

Na czas remontu zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa 701 kursująca na trasie Czyżyny Dworzec – Bieńczycka, Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie (powrót ul. Architektów i Poległych w Krzesławicach). Linia kursować będzie z częstotliwością co 10 minut w dni powszednie oraz co 15 minut w dni wolne

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł
Ale to samo było z rondem czyżyńskim !!!
Codziennie mijam rondo i szlag mnie trafia. Tam nic się nie dzieje. Tempo prac jest gorsze jak za komuny. Do cholerny, za co miasto płaci
a
ala
Od pół roku rondo jest zamknięte dla tramwajów, ostatnio zamknięto je również dla samochodów, i tak będzie co najmniej do grudnia.

Prostytutki z ZIKiTu (przepraszam uczciwie pracujące panie z agencji towarzyskich za porównanie z tym parszywym elementem), komu chcecie wcisnąć tę ściemę o rzekomym odkryciu jakiejś miękkiej gleby czy innych "nieoczekiwanych przeszkód"? Rondo było budowane od podstaw 12 lat temu (wcześniej było tam zwykłe skrzyżowanie), i przy tamtej budowie dokładnie zbadano podłoże, pod tym względem od początku było wszystko jasne.

A naprawdę chodzi o to, że niektóre firmy wygrywają kilka przetargów na raz, bo są najlepsze w tym, co decyduje o przyznawaniu przetargów (wszyscy wiemy, o co chodzi), no i potem realizują kilka budów jednocześnie w tempie kilkakrotnie wolniejszym niż zakładano. Dlaczego tzw. władze miasta się na to godzą? Ano dlatego, że faktyczne kryteria przyznawania przetargów są korzystne dla tzw. władz miasta. Jak ktoś zna jakiś element należący do tzw. władz miasta, to widzi, że przyrost majątku takiego elementu jest wielokrotnie szybszy niż wynikałoby to z jego oficjalnych wynagrodzeń, które i tak są horrendalnie wysokie, biorąc pod uwagę całkowity brak odpowiedzialności tego elementu za swoją pracę.

Co na to możemy poradzić? Ano nic. Możemy temu elementowi najwyżej życzyć, żeby zdechły mu bachory wypasione na kradzionym. Amen.
M
Megi
Jeden robi, a reszta się przyglada. Koparki jakiej uzywaja, to jakas kpina. Tempo slimaka. Zamkneli rondo w jednym kierunku i to sie dzieje, to paranoja. Szczególnie miejsce wyznaczone jako "objazd". Ten kto zarzada ta budowa, to skonczony kretyn. Rozpierd... rondo, a ludzie niech sie mecza, tracąc czas, stojąc w korkach.
e
es
Mamy miesiąc maj a nie sądzę żeby miał zakończyć się pierwszy etap do końca miesiąca - a gdzie drugi
T
Toper
Remont się zaczął, zdjęto tory, powieszono reklamy i tablice i to na tyle. Od 2 miesięcy mieszkańcy borykają się z przesiadkami - dojazd do centrum wydłużył się z racji przesiadki i kilkanaście minut.
A na rondzie wiatr wieje w koparkach które stoją w bez ruchu od kilku tygodni. Kto podjął tak durna decyzje o remoncie za ~ 8 mln w środku zimy przy mrozach.. Jak nic termin zakończenia 30 maja będzie nie realny. Gratuluje ZiKIT
P
Pempek
Rondo Kocmyrzowskie sorry cholerny slownik...
P
Pempek
Szyny tramwajowe w Krakowie są podejrzanie cienkie, nie wytrzymują obciążeń i co kilka lat trzeba je wymieniać. Na takie same... W takim Wiedniu jak się kiedys przyjrzałem torowiskom to szyny maja przynajmniej zewnętrzny wygląd jak kolejowe. I znajomi którzy tam mieszkają od ponad 30 lat nie pamiętają żadnego remontu torowiska na rozjazdach przy katedrze św. Stefana a ruch tramwajowy spory. To tylko taka dygresja. Bagatela remont raz na rok dwa lata, a koło dworca tak samo. Stanowiska też niedawno, a parę lat temu były generalne wymiany torowisk. Rondo Kochanowskiego całe wraz z torami też moderniowali chyba 10 lat temu plus późniejsze wymiany rozjazdów!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska