https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przejścia dla pieszych na al. Andersa bezpieczniejsze. Zainstalowano oświetlenie

Marcin Banasik
Joanna Urbaniec / Polskapress
Obecna pora roku, szybko zapadający zmrok i często niekorzystne warunki pogodowe wymagają od wszystkich użytkowników dróg większej uwagi. Dbając o bezpieczeństwo mieszkańców, miasto systematycznie, każdego roku instaluje między innymi dodatkowe oświetlenie przejść – tak, aby piesi byli lepiej widoczni dla kierowców. W tym roku takie dodatkowe oświetlenie zainstalowano przy przejściach dla pieszych na al. Andersa.

Na bezpieczeństwo pieszych składa się wiele czynników. Od widoczności, niezależnie od pory roku, po dobrze zaprojektowaną infrastrukturę – zbyt wiele pasów ruchu dla samochodów nie ułatwia przejścia i może realnie zagrażać bezpieczeństwu.

Doświetlanie przejść to jedno z priorytetowych działań miasta. Zainstalowane teraz doświetlenie przejść jest kontynuacją wprowadzonych przez miasto w maju ubiegłego roku rozwiązań infrastrukturalnych, poprawiających bezpieczeństwo w rejonie przejść dla pieszych na al. Andersa. Dzięki temu kierowcy lepiej widzą pieszego, który chce przejść przez jezdnię.

Poprzez wprowadzanie różnego typu zmian, możliwe będzie ograniczenie do minimum niebezpiecznych zdarzeń drogowych. W ramach takich działań miasto wprowadza np. nowe oświetlenie, linie akustyczne, wyspy azylu, buspasy czy optyczne zwężenia jezdni przed przejściami. Dzięki temu mieszkańcy, niezależnie od tego, jaką formę podróży preferują, bezpiecznie dotrą do celu.

Statystyki wypadków z al. Andersa potwierdzają, że zrealizowane zmiany spełniają te założenia. Porównując dane wypadkowości za czas od 1 czerwca 2019 do 1 czerwca 2020 r. (przed wprowadzeniem pierwszych zmian), z okresem od 1 czerwca 2020 do 1 czerwca 2021 (po wdrożeniu zmian), zauważyć można spadek liczby wypadków – z 16 do ośmiu. Podobnie sytuacja wygląda z liczbą zdarzeń drogowych z udziałem pieszych: spadła z dziewięciu do trzech, mniej jest również zdarzeń o poważnym przebiegu.

FLESZ - Nowe przepisy działają! Zmalała liczba wypadków

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zsakuL
Na al. Andersa przejscia dla pieszych sa co 200 m. Sa to bardzo niebezpieczne przejscia gdyz 2 pasy jezdni roślinność. Dlaczego nie zlikwidowac tych dzikich przejsc? wystarczy gdy zostana 2 przejscia z swiatlami. Tam non stop sa wypadki i potracenia!
G
Gosc
4 grudnia, 15:07, Zbigniew Rusek:

To, co zrobili na Mikołajczyka, to granda!!! Zwęzili do 1 pasa w każdym kierunku i w godzinach popołudniowego szczytu autobusy mają sparaliżowany przejazd. Powinny były zostać po 2 pasy, aloe praw wyznaczyć jako BUS-pasy i nieco skorygować linie je rozdzielające, by PRAWY pas był nieco szerszy od lewego (autobus jest szeroki, więc musi mieć pas ruchu o szerokości przynajmniej 3,5 metra). To PIESZY powinien odpwoiadać za własne bezpieczeństwo i bezwzgoędnie udzielać pierwszeństwa pojazdom (skoro może przepuścic tramwaj, to tym bardiej powinien autobus, ponieważ tramwaj hamując oszczędza energię, natomaist autobus hamując TRWONI PALIWO). Powinno się budować kładki i - przede wszystkim - przejścia podziemne, a zebry (zarówno z sygnalizacją, jak i bez) likwidować z arterii, po których kursuja autobusy. Niech piesi chodzą po torowiskach, a nie po jezdniach!!! Temu urzędnikowi, który podjął decyzję o zwężeniu ul. Mikołajczyka zyczyłbym tego, by gdy przechodzi przez jezdnię na pasach, by walił w niego z szybkością 120 km/h autobus PRZEGUBOWY. Za karę, że sparaliżował przejazd autobusom, powinien stać się ofiarą autobusu!!! Autobusom trzeba robić autostrady, a pieszych usuwać z jezdni!!!

Zbysiu a co Ty robiłeś na ul. Mikołajczyka? Ty nie jestes gdzies tam Kurdwanowy, Biezanowy? Cale audytorium Krakowskiej tak mysli.

Z
Zbigniew Rusek
To, co zrobili na Mikołajczyka, to granda!!! Zwęzili do 1 pasa w każdym kierunku i w godzinach popołudniowego szczytu autobusy mają sparaliżowany przejazd. Powinny były zostać po 2 pasy, aloe praw wyznaczyć jako BUS-pasy i nieco skorygować linie je rozdzielające, by PRAWY pas był nieco szerszy od lewego (autobus jest szeroki, więc musi mieć pas ruchu o szerokości przynajmniej 3,5 metra). To PIESZY powinien odpwoiadać za własne bezpieczeństwo i bezwzgoędnie udzielać pierwszeństwa pojazdom (skoro może przepuścic tramwaj, to tym bardiej powinien autobus, ponieważ tramwaj hamując oszczędza energię, natomaist autobus hamując TRWONI PALIWO). Powinno się budować kładki i - przede wszystkim - przejścia podziemne, a zebry (zarówno z sygnalizacją, jak i bez) likwidować z arterii, po których kursuja autobusy. Niech piesi chodzą po torowiskach, a nie po jezdniach!!! Temu urzędnikowi, który podjął decyzję o zwężeniu ul. Mikołajczyka zyczyłbym tego, by gdy przechodzi przez jezdnię na pasach, by walił w niego z szybkością 120 km/h autobus PRZEGUBOWY. Za karę, że sparaliżował przejazd autobusom, powinien stać się ofiarą autobusu!!! Autobusom trzeba robić autostrady, a pieszych usuwać z jezdni!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska