https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przez tunel pod Dworcem Głównym mamy pojechać szybciej

Piotr Rąpalski
Do końca roku Zarząd Dróg Miasta Krakowa będzie prowadził testowe podniesienie prędkości tramwajów w tunelu pod Dworcem Głównym. Sprawdzą jak zwiększenie prędkości na prostych (do 50km/h) wpłynie na komfort. bezpieczeństwo i zużycie torów. Na łukach prędkość została bez zmian (30 i 40 km/h). Co to da pasażerom w przyszłości? Czy szybciej dojedziemy np. z ronda Mogilskiego do Krowodrzy Górki i dalej do Górki Narodowej?

Urzędnicy z ZDMK zapewniają, że będą badali jak to realnie wpłynie na czas przejazdu. - Wychodzimy na przeciw wnioskom miłośników komunikacji miejskiej, korzystając z tego że w pandemii zrobiliśmy remont w tunelu - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZDMK.

FLESZ - Polska gospodarka rośnie. Co z inflacją?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek
Niesamowite! Ile to lat było trzeba na to czekać... Da się?
Z
Zbigniew Rusek
Tramwaj niech jedzie powoli, gdyż wtedy mniej zużywa prądu, natomiast trzeba wprowadzić możliwość szybszej jazdy AUTOBUSÓW, gdyż autobus jadąc powoli trwoni paliwo i więcej truje powietrze w porównaniu z szybką jazdą. 50 km/h dla tramwaju to naprawdę dużo (ok. 3/4 prędkości maksymalnej technicznej), natomiast dla autobusu jest to zbyt mało, by automatyczna skrzynia włączyła najwyższy bieg. 50 km/h dla tramwaju to jak 90 km/h dla autobusu (biorąc pod uwagę prędkości max. techniczne obu tych rodzajów pojazdów), a naszemu społeczeństwu idioci zza biurka imputują, że tramwaj jest najszybszy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska