Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej: drążą tunel i rosną estakady. Nowe zdjęcia

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstają m.in. estakady w rejonie ul. Opolskiej.
W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstają m.in. estakady w rejonie ul. Opolskiej. ZIM Kraków
Udostępnij:
W ramach budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej postępują prace związane z budową tunelu wzdłuż ul. Opolskiej i w sąsiedztwie estakad tramwajowo-drogowych.

- Postępuje budowa tunelu wzdłuż ulicy Opolskiej - ściany budowane są po południowej i północnej stronie. Rosną estakady nad doliną potoku Sudoł. Okazale prezentuje się już kładka nad torowiskiem i Trasą Wolbromską - wyliczają w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Trasa tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Przy ul. Opolskiej zaplanowano w sumie aż trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Powstaje tam tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej, a także dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem w ciągu ul. Opolskiej.

Trwają ostatnie prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: trwają ostatnie prace. Samochody ...

W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstaną 23 perony tramwajowe. Zaplanowano trzy parkingi park&ride: przy pętli końcowej "Górka Narodowa", przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.

Budowa trasy tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć w grudniu 2022 r., a koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Problemy z uzyskaniem ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), pandemia, a ostatnio wojna w Ukrainie spowodowały, że trzeba liczyć się z opóźnieniami robót i większym kosztem. W zimie w urzędzie przyznawali, że trzeba spodziewać się finalizacji prac w 2023 r. Obecnie urząd podaje, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ten rok szkolny był trudny, ale lepszy od ubiegłego

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie