Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej: drążą tunel i rosną estakady. Nowe zdjęcia

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstają m.in. estakady w rejonie ul. Opolskiej.
W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstają m.in. estakady w rejonie ul. Opolskiej. ZIM Kraków
W ramach budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej postępują prace związane z budową tunelu wzdłuż ul. Opolskiej i w sąsiedztwie estakad tramwajowo-drogowych.

- Postępuje budowa tunelu wzdłuż ulicy Opolskiej - ściany budowane są po południowej i północnej stronie. Rosną estakady nad doliną potoku Sudoł. Okazale prezentuje się już kładka nad torowiskiem i Trasą Wolbromską - wyliczają w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Trasa tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Przy ul. Opolskiej zaplanowano w sumie aż trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Powstaje tam tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej, a także dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem w ciągu ul. Opolskiej.

Trwają ostatnie prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: trwają ostatnie prace. Samochody ...

W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstaną 23 perony tramwajowe. Zaplanowano trzy parkingi park&ride: przy pętli końcowej "Górka Narodowa", przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.

Budowa trasy tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć w grudniu 2022 r., a koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Problemy z uzyskaniem ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), pandemia, a ostatnio wojna w Ukrainie spowodowały, że trzeba liczyć się z opóźnieniami robót i większym kosztem. W zimie w urzędzie przyznawali, że trzeba spodziewać się finalizacji prac w 2023 r. Obecnie urząd podaje, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska