FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

- Wraz z wprowadzeniem wakacyjnych rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, zawieszone zostanie kursowanie tramwajów do przystanku „Bratysławska” - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.
Przypomnijmy, że w związku z budową linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej trwają m.in. prace związane z przebudową pętli na Krowodrzy Górce i budową nowego torowiska od ul. Fieldorfa-Nila do ul. Bratysławskiej. Z powodu tych robót tramwaje nie dojeżdżają do pętli "Krowodrza Górka", a końcowy przystanek wyznaczono w rejonie ul. Bratysławskiej.
Jak informuje ZIM, wykonawca nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej chce wykorzystać okres wakacyjny, by rozpocząć przebudowę podstacji trakcyjnej w rejonie ul. Prądnickiej. Z tego powodu zawieszone zostanie kursowanie tramwajów do przystanku „Bratysławska”.
- W związku z czasowym wyłączeniem ruchu tramwajowego do przystanku Bratysławska, uruchomiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa z dużą częstotliwością. Cała operacja ma się rozpocząć pod koniec czerwca, wraz ze startem wakacyjnych rozkładów jazdy - wyjaśniają w ZIM.
Podstacja trakcyjna „Prądnicka” to jeden z czterech takich obiektów, które będą działać w ramach budowanej nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej. Na początku lipca wykonawca zajmie się modernizacją starej instalacji przy ul. Prądnickiej tak, by mogła udźwignąć zwiększony ruch tramwajów. Zgodnie z planem, pod koniec wakacji trakcja ma zostać uruchomiona, co pozwoli na przywrócenie kursowania tramwajów do przystanku „Bratysławska”, na podobnych zasadach jak obecnie. Jest tam mijanka, która umożliwia ruch taboru dwukierunkowego. Natomiast w listopadzie ma zostać uruchomiony ruch tramwajowy do przebudowanej pętli „Krowodrza Górka”.
Linia tramwajowa KST Krowodrza Górka - Górka Narodowa będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, trzy parkingi park&ride i siedem obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta.
W ramach inwestycji powstaje nowy układ drogowy głównie o charakterze osiedlowym. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolski. Budowa Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców.
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć pod koniec tego roku. Z powodu opóźnień nie ma na to szans. Wykonawca musi zrobić wszystko, by prace zrealizować do końca 2023 r. To ostateczny termin, by miasto mogło rozliczyć dotację unijną na to przedsięwzięcie w kwocie ok. 151 mln zł.
Koszt całości zadania początkowo szacowano na 327 mln zł. Niedawno urząd podawał, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej. Trwają negocjacje ZIM z wykonawcą w kwestii wyceny wszystkich prac.
Kraków. Miasto planuje budowę linii tramwajowej na osiedle Z...
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa