Czytaj też: Kraków: zabytkowy dworzec PKP pójdzie pod młotek
Remontowana jest 86-metrowa trasa, znajdującej się na zewnętrznym dziedzińcu zamku, która od wielu lat nie była używana. Po zakończeniu prac na nowo będzie mógł odbywać się tutaj ruch pieszych i transport pojazdów technicznych.
Droga ta łączy budynki 7 i 8. Jest to gmach dawnego Seminarium Duchownego, który stanowią trzy przebudowane domy z XV wieku oraz budynek administracyjny w północnej części wzgórza. Na podstawie projektu zostanie przebudowana nawierzchnia, system odwodnienia, dojścia i stopnie łączące ją z sąsiadującymi budynkami, a także instalacje jakie zostaną poprowadzone pod nawierzchnią.
Odnowiona droga będzie miała nawierzchnię z piaskowca i wapienia. - Kostki bruku wapiennego częściowo zostały pozyskane z miejsca, w którym dziś znajduje się podwawelskie Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego. Identycznego i wyciosanego w tym podobnym czasie kamienia użyto również do budowy innych miejsc na Wawelu, a to pozwala na ponowne wykorzystanie tutaj tego materiału" - mówi Andrzej Potaczała z AD Engineering, współprojektant nowej drogi.
Projekt remontu został zatwierdzony przez Konserwatora Zabytków Wzgórza Wawelskiego w grudniu 2009. Prace rozpoczęto latem 2011, a ich zakończenie planowane jest na połowę 2012 roku. To część kilkustopniowego projektu renowacji dziedzińca, realizowanego już od kilku lat przez Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki.
Wybieramy Ludzi Roku 2011. Zobacz listę kandydatów i oddaj głos!
Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i weź udział w plebiscycie
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!