Kraków: rewolucja w komunikacji. Oto nowa siatka połączeń [LISTA, MAPY, DYSKUSJA]
Jak oceniasz siatkę połączeń? Co się Wam podoba, a co nie? Wypowiedz się na forum pod artykułem!
Liczba tramwajów w godzinie szczytu komunikacyjnego po wprowadzeniu zmian
Internauci w
komentarzach na forum "Gazety Krakowskiej" nie pozostawiają suchej nitki na zmianach."To będzie jakiś paraliż dla całego Krakowa. A w szczególności dla Ruczaju, gdzie są 3 duże osiedla a będą tylko 3 autobusy łaczące z przystankiem do tramwaju" - pisze Łukasz. "W mojej opinii skandaliczne zmiany. Widać, że twórcy nowych połączeń zależy przede wszystkim na tym by pasażerowie musieli się przesiadać jak największą liczbę razy" - napisała pasażerka. "Dlaczego nikt nie pomyślał o połączeniu ul. ks. Józefa i wykorzystaniu nowego mostu jako komunikacji np. autobusowej, tylko pcha się cały tabor na ul. Salwator" - czytamy we wpisie podpisanym "podpowiedź". (Czytaj więcej komentarzy).
Na
internetowej stronie ZIKiT-upojawiła się informacja, w której urzędnicy tłumaczą, dlaczego przeprowadzili zmiany.
"Krakowska siatka połączeń, która funkcjonuje w tym momencie, została opracowana w 1999 roku i mimo wprowadzania w niej na bieżąco korekt, nie odpowiada już w pełni potrzebą zmieniającego się miasta. Nowa siatka połączeń jest tak ułożona, by jak najlepiej odpowiadała potrzebom pasażerów, które zostały ujawnione podczas badań. Symulacje pokazują, że dzięki temu zmniejszą się globalne czasy podróży i oczekiwanie na przesiadkę.
Głównymi przesłankami dla tworzenia nowego układu linii były:
- rosnąca liczba podróży odbywanych KMK, zwłaszcza odbywanych tramwajem
- konieczność uwzględnienia potrzeb transportowych mieszkańców osiedli mieszkaniowych, zwłaszcza o zabudowie wielorodzinnej (w nowych lokalizacjach, w wyniku zagęszczania i rozbudowy lokalizacji istniejących),
- dążenie do wyodrębnienia szkieletu układu komunikacyjnego, opartego na liniach magistralnych, skupiającego linie tramwajowe i najważniejsze linie autobusowe
Pojawiają się pytania dlaczego takie zmiany a nie inne, czym kierowali się autorzy zmian? Do przygotowania marszrutyzacji wykorzystano nowoczesne metody modelowania komputerowego, których wyniki weryfikowano wnioskami płynącymi ze spotkań z Radami Dzielnic. Głównymi zasadami planowania były:
- dopasowanie układu linii transportu zbiorowego do przemieszczeń pasażerów,
- minimalizacja całkowitego czasu podróży,
- dostosowanie układu linii transportu zbiorowego do zagospodarowania miasta,
- zapewnienie połączeń i synchronizacji linii miejskich i podmiejskich,
- ograniczenie pokrywania się linii tramwajowych i autobusowych,
- zapewnienie szczególnie wysokiej dostępności transportu zbiorowego w centrum miasta (...)
Jak oceniasz siatkę połączeń? Co się Wam podoba, a co nie? Wypowiedz się na forum pod artykułem!
Autobusy w dawnym Krakowie [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
