https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: rewolucja w komunikacji. ZIKiT tłumaczy [MAPA]

jkl
Liczba tramwajów w godzinie szczytu komunikacyjnego po wprowadzeniu zmian w komunikacji w Krakowie.
Liczba tramwajów w godzinie szczytu komunikacyjnego po wprowadzeniu zmian w komunikacji w Krakowie. grafika: ZIKiT
Za tydzień, 17 listopada, w Krakowie zacznie obowiązywać nowa siatka połączeń komunikacji miejskiej. Pasażerów wozić będą 22 linie tramwajowe i 141 autobusowych. Przedstawione zmiany już wzbudziły ogromne kontrowersje wśród pasażerów. "Zmiana została przygotowana w oparciu o szereg analiz rzeczywistych potoków pasażerskich, czyli tego jak układają się podróże pasażerów w skali całej aglomeracji" - informuje ZIKiT.

Kraków: rewolucja w komunikacji. Oto nowa siatka połączeń [LISTA, MAPY, DYSKUSJA]

Jak oceniasz siatkę połączeń? Co się Wam podoba, a co nie? Wypowiedz się na forum pod artykułem!

Liczba tramwajów w godzinie szczytu komunikacyjnego po wprowadzeniu zmian

Internauci w

komentarzach na forum "Gazety Krakowskiej" nie pozostawiają suchej nitki na zmianach."To będzie jakiś paraliż dla całego Krakowa. A w szczególności dla Ruczaju, gdzie są 3 duże osiedla a będą tylko 3 autobusy łaczące z przystankiem do tramwaju" - pisze Łukasz. "W mojej opinii skandaliczne zmiany. Widać, że twórcy nowych połączeń zależy przede wszystkim na tym by pasażerowie musieli się przesiadać jak największą liczbę razy" - napisała pasażerka. "Dlaczego nikt nie pomyślał o połączeniu ul. ks. Józefa i wykorzystaniu nowego mostu jako komunikacji np. autobusowej, tylko pcha się cały tabor na ul. Salwator" - czytamy we wpisie podpisanym "podpowiedź". (Czytaj więcej komentarzy).

Na

internetowej stronie ZIKiT-u

pojawiła się informacja, w której urzędnicy tłumaczą, dlaczego przeprowadzili zmiany.

"Krakowska siatka połączeń, która funkcjonuje w tym momencie, została opracowana w 1999 roku i mimo wprowadzania w niej na bieżąco korekt, nie odpowiada już w pełni potrzebą zmieniającego się miasta. Nowa siatka połączeń jest tak ułożona, by jak najlepiej odpowiadała potrzebom pasażerów, które zostały ujawnione podczas badań. Symulacje pokazują, że dzięki temu zmniejszą się globalne czasy podróży i oczekiwanie na przesiadkę.
Głównymi przesłankami dla tworzenia nowego układu linii były:
- rosnąca liczba podróży odbywanych KMK, zwłaszcza odbywanych tramwajem
- konieczność uwzględnienia potrzeb transportowych mieszkańców osiedli mieszkaniowych, zwłaszcza o zabudowie wielorodzinnej (w nowych lokalizacjach, w wyniku zagęszczania i rozbudowy lokalizacji istniejących),
- dążenie do wyodrębnienia szkieletu układu komunikacyjnego, opartego na liniach magistralnych, skupiającego linie tramwajowe i najważniejsze linie autobusowe

Pojawiają się pytania dlaczego takie zmiany a nie inne, czym kierowali się autorzy zmian? Do przygotowania marszrutyzacji wykorzystano nowoczesne metody modelowania komputerowego, których wyniki weryfikowano wnioskami płynącymi ze spotkań z Radami Dzielnic. Głównymi zasadami planowania były:
- dopasowanie układu linii transportu zbiorowego do przemieszczeń pasażerów,
- minimalizacja całkowitego czasu podróży,
- dostosowanie układu linii transportu zbiorowego do zagospodarowania miasta,
- zapewnienie połączeń i synchronizacji linii miejskich i podmiejskich,
- ograniczenie pokrywania się linii tramwajowych i autobusowych,
- zapewnienie szczególnie wysokiej dostępności transportu zbiorowego w centrum miasta (...)

Jak oceniasz siatkę połączeń? Co się Wam podoba, a co nie? Wypowiedz się na forum pod artykułem!

Autobusy w dawnym Krakowie [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Miśka
Zamiana linii 113 na 121 super głupota.Do tej pory nie można było doprosić się większego autobusu
na dłuższej trasie którą jezdziła 113 ,zwłaszcza w godzinach szczytu ludzie jak śledzie jezdzili mikrobusem
a teraz trasa donikąd i jezdzi duży autobus.Przesiadka na Lesisku po jednym przystanku zeby dojechać do cywilizacji.....Skandal,skandal,skandal to są nasze pieniądze i byle dupki nie mogą nimi tak bezmyślnie
szastać.
w
wini
kto ci zlikwidował bilety godzinne dziecko...
A
Argh
Co za "geniusz" wymyślił skrócenie tej linii do Dworca Towarowego????? PERFIDIA ZIKIT NIE ZNA GRANIC!!!!!!!!!!
j
jerrt
Ja wiem, drodzy urzędnicy ZIKITU że w pracy gracie... oj przepraszam robicie symulacje na Sim City, że to wszystko jest pasjonujące i podniecające i chcecie, na prawdę chcecie uszczęśliwić swoich wirtualnych mieszkańców, ale bardzo was proszę poprzestańcie na wirtualnej rzeczywistości, bo ja np jestem taki głupi, że nie chcę przyjeżdżać do pracy o 9 sekund wcześniej, płacąc za to o wiele więcej i przesiadając się na mrozie, powiem więcej, mogę dojechać całą minutę później byle się nie przesiadać i nie płacić za to poza tym chcę bilet okresowy na jedną linię za 46 zł a nie sieciowy na dwie za promocyjne 60 zł
D
Dorota
Ja też wiem. ze to "dla mojego dobra", ale nie tylko droga do pracy będzie trwała dłużej-zapłacę też więcej za kartę.
A
Anna
Wiem, że to wszystko dla mojego i mieszkańców Krakowa dobra, ale niestety nie doceniam. Zamiast 30 min. podróż do pracy zajmie mi teraz godzinę.
m
mad
pomijam już tę cudowną siatkę połączeń i błędy ortograficzne, ale wciąż zastanawia mnie, czy argument
"ograniczenie pokrywania się linii tramwajowych i autobusowych", nie jest czasem argumentem przeciw tym wszystkim "przemyślanym i szeroko konsultowanym" zmianom:
pierwszy większy śnieg, awaria jednego tramwaju, awaria sieci, samochód nieprawidłowo zaparkowany i zagradzający przejazd tramwaju itp.itd i całe miasto STOI.
t
[email protected]
Potrzebom - liczba mnoga: oj szanowni państwo nieucy ze ZIKiT-u - do podstawówki powrót byłby najlepszym rozwiązaniem!
s
szakal
dawno nie widziałem jak za publiczne pieniądze grupa osób związanych z prezydentem ustawia sobie wiele rzeczy w mieście na kilka lat pod swoje potrzeby - to nie wiarygodne, jak dziennikarze nie potrafią tego dostrzec. Polska, a szczególnie Kraków to tragiczne miejsce do życia ale mam nadzieję, że kiedyś się obudzimy i nastąpią zmiany. kiedy? wtedy jak dostaniemy jeszcze bardziej w d...
m
mysia
Mógłby jeździć z bronowic na ruczaj byłoby lepiej :/ ja nie wiem ale nie widziałam w tramwaju jadącym na cichy kącik spod cracovi wiecej niz 5 osob jaki w tym sens :/
a
artek
ZIKIT wykazał się w całym tym procesie perfidną strategią. Najpierw zlikwidował rok temu bilety godzinne, a teraz skrócił trasy połączeń. Wiadomo, że na 30 minutowym teraz nigdzie dalej się nie dojedzie. Czytaj, trzeba będzie kupić dwa, jak będzie chciało się jechać dalej. Mam nadzieje tylko, że Rada Miasta wymusi powrót biletów 1 godzinnych i wprowadzi te 1,5 godzinne. Pomijam fakt akcji "przerzuć się na mpk"? A niech mi szanowny ZIKIT powie ci mi to da? Co zyskam? Problem nie jest w biletach, tylko w tych co ich nie kasują. Jakby zlikwidowali szarą strefę, bilety można nawet by i obniżyć.
o
ona
ciekawe co dostali radni Borku Faleckiego za zgode na zmiane trasy 8 i zabranie 23
l
leszek 242
pokiego grzyba 2 linie autobusowe na kopiec kosciuszki szczyt gupoty a zeby tramwaj 8 jezdzil teras do cichego kacika to naprawde kretynski pomysl
k
konew
Rozumiem że kursowanie autobusu 152 co 20 minut przyspieszy moją podróż? W JAKI SPOSÓB!!!!!??????? widać że członkowie zikit nie korzystają z mpk,oj widać
m
mc
"nie odpowiada już w pełni potrzebą zmieniającego się miasta"Za potrzebą to można co najwyżej chodzić. Pięknie jest napisane na stronie ZIKiT.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska