https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: rondo Mogilskie już przejezdne [ZDJĘCIA]

(mst)
Od ok. godz. 10 rondo Mogilskie było nieprzejezdne dla tramwajów. Z powodu awarii sieci trakcyjnej wszystkie przejeżdżające przez rondo tramwaje kierowane były przez al. Pokoju. MPK już udało się usunąć awarię. O godz. 10. 57 ruch został przywrócony.

Tramwaje linii 4,14,15 kursowały przez Westerplatte, Starowiślną, ul. Grzegórzecka, al. Pokoju , tramwaj linii 10 jeździł przez ul. Krakowska, Dietla, Grzegórzecką, al. Pokoju, a tramwaje linii 50,51 kursowały przez ul. Starowiślną i Pawią.

Wybieramy Ludzi Roku 2011. Zobacz listę kandydatów i oddaj głos!

Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i weź udział w plebiscycie

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
hęę
przepriaszam a pan redaktór głodny, że pozjadał końcówki?
O
Obywatel KR
Ilość awarii z pewnością jest częściowo spowodowana dużym mrozem. To jednak tylko bardziej przekonuje mnie, że utrzymanie sieci (trakcja, tory, tabor) szwankuje i nakłady na inspekcję i bieżące remonty są za niskie oraz organizacyjnie tak MPK jak i ZIKIT nie są należycie przygotowane. Plany rozwoju sieci zakładają nowe trasy, ale to tylko pogłębi problemy. Bez łączników tworzących alternatywny ring linie już dzisiaj blokują się wzajemnie wokół Plant. Brakuje pilnie połączenia Lipska-Wielicka, Dworzec Towarowy-Plac Inwalidów, Wieczysta-Al.Pokoju, Cichy Kącik-Podchorążych, Krowodrza Górka - Rakowice - Mistrzejowice oraz Kurdwanów-Zakopiańska. Tak zaprojektowane trasy stworzą dopiero system odporny w dużej mierze na zatrzymania, elastyczny w przekierowaniach, odciążający przejazdy przez ścisłe centrum, umożliwiający szybki przejazd pomiędzy dzielnicami. Potem można myśleć o dobudowie kilku oddcinków przedłużających: Górka Narodowa, Azory, Ks. Józefa i.t.p. Niestety w planach jest tylko Lipska-Wielicka, a to stanowczo za mało przy przedłużaniu innych tras. Kolejna bolączka to niewykorzystywanie systemu powiadamiania pasażerów o awariach i zmianie tras na przystankach (wyświetlacze) i w pojazdach (wyświetlacze, system nagłośnienia). Informacje od inspektorów oraz w internecie to zdecydowanie za późno i nie dla właśnie poruszających się KM. Tutaj nie ma tłumaczenia system informacji pasażerskiej to pilne i najważniejsze zadanie dla Krakowa - powinno objąć wszystkie przystanki i wszytkie pojazdy także autobusy, tak jak to jest nie tylko w krajach Europu Zachodniej, ale nawet w tzw. trzecim świecie. Pozdrawiam.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska