https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rozpoczęło się projektowanie linii tramwajowej na Azory

Piotr Tymczak
Miasto podpisało umowę w sprawie opracowania dokumentacji projektowej oraz uzyskania pozwoleń na budowę linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory. Za zadanie odpowiedzialna jest firma Sweco Consulting z Poznania.

Oferta poznańskiej firmy okazała się najkorzystniejsza w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie. Za przygotowanie dokumentacji budowlanej, wykonawczej oraz uzyskanie pozwoleń na realizację zadania zwycięzca otrzyma nieco ponad 3 mln zł.

- Wykonawca ma 24 miesiące na realizację umowy. Za dwa lata chcielibyśmy ogłosić przetarg na budowę linii na Azory – zapowiada Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM.

Linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do osiedla Azory to kolejna duża inwestycja infrastrukturalna na północy miasta, za którą odpowiada ZIM. Zadanie będzie polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi.

W ramach inwestycji zamontowany zostanie też system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany będzie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową. W ramach linii zaplanowano przystanki w czterech lokalizacjach. W rejonie węzła Opolska/Weissa powstanie parking park&ride na ok. 200 pojazdów.

W ramach zadania, przewidziano też wyprowadzenie torowiska w kierunku północnym. To zapowiedź kolejnej inwestycji tramwajowej na północy – tym razem do ul. Chełmońskiego.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Proponuję zasponsorować gogle do wirtualnej rzeczywistości dla wszystkich Krakowian. Będziecie se mogli k..wa wtedy już tylko wizualizacje robić.

I
Iza

Ciekawe, że nawet, jak jakieś dobre informacje nt. naszej części miasta się pojawiają (jak choćby, moim zdaniem, ta), to i tak treść komentarzy jest praktycnzie zawsze taka sama. Ok, może rzeczywiście długo niewiele się tutaj działo, ale w końcu zaczyna się dziać: ten tramwaj, do końca roku ZRID na szybki tramwaj na Górkę Narodową, remont 29 listopada, obwodnica... Trochę tego będzie, prawda? I to chyba dobrze, prawda?

G
Gość

Do póki pan prezydent Majchrowski nie przeprowadzi sie w okolice krowodrzy ew. pradnika czerwonego - nic ciekawego nas tu nie czeka. Ta strona Krakowa jest w tzw. ........ ie

G
Gość
30 września, 21:01, Gość:

Oj co ja widzę!!!! Jacek Majchrowski nadal w extra lidze!!!! NA POHYBEL weassermańsko-gibałłowskim trollom!!!!!

???

G
Gość
30 września, 16:34, Al 29 list:

Zauważyć można liczne wizualizacje komputerowe tylko. W terenie nic się nie dzieje, a w szczególności północ miasta dla magistratu nie istnieje.

Północ miasta jest tak bardzo zaniedbywana, że nawet nie chce się już o tym pisać. Jakaś mafia działa przeciwko tej części Krakowa? Warszawiacy / i nie tylko /mogą się wyśmiewać bo wjeżdżając do "królewskiego" miasta stoją w ogromnych korkach / i w ciemnościach jak w średniowieczu/.

G
Gość
30 września, 13:59, Gość:

I barany tak zaprojektują, że zamiast przesiadać się na jednym przystanku z jednego peronu na inną linię, to trzeba latać na drugą stronę skrzyżowania, ronda z walizkami, tornistrami, wózkami. Takie beznadziejne rozwiązania są teraz w nowej hucie.

I nie tylko w NH. Cały Kraków ma takie idiotyczne rozwiązania. Utrudnienia szczególnie dla osób starszych. To słoiki chcą się wykazać /nie znając miasta/ żeby więcej zarobić na biletach. Absurd totalny.

G
Gość
30 września, 16:34, Al 29 list:

Zauważyć można liczne wizualizacje komputerowe tylko. W terenie nic się nie dzieje, a w szczególności północ miasta dla magistratu nie istnieje.

Prawda. Niestety...

S
Sokular

już uwierzę,gdy zrealizują projektowaną linię w 2014 do Górki Narodowej przez Prądnik Biały.Coś cicho na ten temat????????????? przeszkodą były problemy ......archeologiczne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

G
Gość

Oj co ja widzę!!!! Jacek Majchrowski nadal w extra lidze!!!! NA POHYBEL weassermańsko-gibałłowskim trollom!!!!!

G
Gość

Zaprojektować można wszystko. Papier jest cierpliwy.

W
Wiadukt w Batowicach

Gdzież on? Ten stary zaraz spadnie na tory kolejowe. A tysiące ludzi z tych północnych rubieży miasta i przylegających gmin jeździ do pracy każdego dnia. Co lepsze większość z nich płaci podatki w mieście królewskim Krakowie.

A
Al 29 list

Zauważyć można liczne wizualizacje komputerowe tylko. W terenie nic się nie dzieje, a w szczególności północ miasta dla magistratu nie istnieje.

G
Gosc
30 września, 13:54, Gość:

Dajcie sobie spokój z kolejnymi wizualizacjami. Do końca kadencji JM w Krakowie wygaszane są kolejne inwestycje. Było pomyśleć nad urną wyborczą. Teraz jest za późno.

No taka prawda. In the Cracow life is brutal.

K
Krakus

A czy już zmaterializowała się linia z Górki Narodowej? Czy nadal jest to pobożne życzenie włodarzy? tego kiedyś fajnego miasta, a dzisiaj grajdola?

G
Gość

Projekt , rozmowy , akceptacja ,brak zgody, cena materialów poszla w góre , przeprojektowanie , rozmowy , zgoda , decyzja na budowe = 20 lat Daj Boze !

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska