Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ruszyła budowa drugiego toru na wiadukcie kolejowym nad ulicą Grzegórzecką [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Rozpoczęto budowę drugiego toru kolejowego na przebudowywanym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką.
Rozpoczęto budowę drugiego toru kolejowego na przebudowywanym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką. PKP PLK
W ramach gigantycznej inwestycji kolejowej w centrum Krakowa rozpoczęto budowę drugiego toru kolejowego na przebudowywanym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką. Już w czerwcu będą nim mogły jeździć pociągi. Nieco dalej, wzdłuż ul. Halickiej, wykonawcy prowadzą zaawansowane prace ziemne.

FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

od 16 lat

- Na nowej części wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką ruszyła budowa drugiego toru kolejowego. Już w czerwcu będą nim mogły jeździć pociągi. Wraz z oddaniem do eksploatacji kolejnego mostu nad Wisłą usprawnimy przejazd pociągów przez centrum Krakowa - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trwa budowa nowych obiektów na terenie Zakrzówka. Wielu krakowian ma uwagi co do sposobu zagospodarowania tego miejsca.

Kraków. Problemy z Zakrzówkiem. Niepewne otwarcie kąpieliska...

Postępuje też przebudowa samego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką, który jest rozbudowywany w sumie dla czterech torów kolejowych.

W PKP PLK podkreślają również, że nieco dalej, wzdłuż ul. Halickiej, wykonawcy prowadzą zaawansowane prace ziemne.

- Przygotowywany jest szerszy nasyp, na którym zmieszczą się dodatkowe tory kolejowe. Docelowo przy jezdni pojawi się najazd, prowadzący na most kolejowy, którym rowerzyści i piesi dostaną się na drugą stronę Wisły - dodają w PKP PLK.

Przypomnijmy, że w przypadku wiaduktu nad ul. Grzegórzecką najpierw rozbudowano obiekt od strony Hali Targowej. Później przez wiele miesięcy PKP PLK nie miało zgody od władz konserwatorskich na przeprowadzenie prac dotyczących rozebrania zabytkowego obiektu od strony ul. Dietla. Ostatecznie we wrześniu 2021 r. wiadukt wykreślono z rejestru zabytków i na początku tego roku rozpoczęto prace.

Wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką jest przebudowywany w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP PLK za ponad 1 mld zł dotyczącej prac na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Częścią tego zadania jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.

Tuż przy wiadukcie, obok Hali Targowej, powstaje nowy przystanek Kraków Grzegórzki. Na dwóch peronach będą się zatrzymywać pociągi kolei aglomeracyjnej. Podróżni będą mogli nimi dojechać m.in. do Tarnowa, Wieliczki, Skawiny, Miechowa, czy na lotnisko.

W ramach przedsięwzięcia powstają też trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Jeden z nich jest już gotowy. Drugim mostem (środkowy) pociągi mają pojechać w połowie czerwca tego roku. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r. Wtedy też przewiduje się zakończenie inwestycji kolejowych w centrum miasta. Pociągi po mostach, estakadach i rozbudowanym wiadukcie będą mogły jeździć po dwóch parach torów. Środkowy tor będzie przeznaczony dla składów dalekobieżnych, a zewnętrzne tory będą przeznaczone dla pociągów aglomeracyjnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska