FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

- Na nowej części wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką ruszyła budowa drugiego toru kolejowego. Już w czerwcu będą nim mogły jeździć pociągi. Wraz z oddaniem do eksploatacji kolejnego mostu nad Wisłą usprawnimy przejazd pociągów przez centrum Krakowa - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kraków. Problemy z Zakrzówkiem. Niepewne otwarcie kąpieliska...
Postępuje też przebudowa samego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką, który jest rozbudowywany w sumie dla czterech torów kolejowych.
W PKP PLK podkreślają również, że nieco dalej, wzdłuż ul. Halickiej, wykonawcy prowadzą zaawansowane prace ziemne.
- Przygotowywany jest szerszy nasyp, na którym zmieszczą się dodatkowe tory kolejowe. Docelowo przy jezdni pojawi się najazd, prowadzący na most kolejowy, którym rowerzyści i piesi dostaną się na drugą stronę Wisły - dodają w PKP PLK.
Przypomnijmy, że w przypadku wiaduktu nad ul. Grzegórzecką najpierw rozbudowano obiekt od strony Hali Targowej. Później przez wiele miesięcy PKP PLK nie miało zgody od władz konserwatorskich na przeprowadzenie prac dotyczących rozebrania zabytkowego obiektu od strony ul. Dietla. Ostatecznie we wrześniu 2021 r. wiadukt wykreślono z rejestru zabytków i na początku tego roku rozpoczęto prace.
Wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką jest przebudowywany w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP PLK za ponad 1 mld zł dotyczącej prac na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Częścią tego zadania jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.
Tuż przy wiadukcie, obok Hali Targowej, powstaje nowy przystanek Kraków Grzegórzki. Na dwóch peronach będą się zatrzymywać pociągi kolei aglomeracyjnej. Podróżni będą mogli nimi dojechać m.in. do Tarnowa, Wieliczki, Skawiny, Miechowa, czy na lotnisko.
W ramach przedsięwzięcia powstają też trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Jeden z nich jest już gotowy. Drugim mostem (środkowy) pociągi mają pojechać w połowie czerwca tego roku. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r. Wtedy też przewiduje się zakończenie inwestycji kolejowych w centrum miasta. Pociągi po mostach, estakadach i rozbudowanym wiadukcie będą mogły jeździć po dwóch parach torów. Środkowy tor będzie przeznaczony dla składów dalekobieżnych, a zewnętrzne tory będą przeznaczone dla pociągów aglomeracyjnych.
- Blok jak zamek w Krakowie! "Najoryginalniejszy" w mieście! Kto jeszcze nie widział?
- Bierzemy je na potęgę! Oto efekty uboczne popularnych leków bez recepty.
- Zatopione Skawce. Wieś na dnie Jeziora Mucharskiego
- Te znaki zodiaku to najlepsze żony
- Z aptek zniknęło kilkanaście popularnych leków. Wycofał je GIF
- "Perły Śródmieścia" usunięte. To kolejna akcja krakowskiej straży miejskiej