Wiadukt w ciągu kilku lat zostanie przebudowany, a dla pieszych i rowerzystów pojawią się nowe przejścia. Teraz mieszkańcy i rowerzyści muszą korzystać z malutkiego tunelu pod wiaduktem, którym również przejeżdżają samochody.
Budowa przejścia pod torami realizowana będzie etapami, bo konieczne jest zachowanie ruchu pociągów w trakcie prowadzenia prac. Pierwsze roboty ruszyły już w zeszłym tygodniu.
- Na bazie doświadczeń uzyskanych przy realizacji innych obiektów (np. Prądnicka, Kopernika), dostosowując założenia technologiczne i organizacyjne robót do warunków miejskich, wykonawca stara się tak prowadzić roboty, by przejazd i przejście dla pieszych były otwarte jak najdłużej - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Taka organizacja ruchu zaplanowana jest do 19 marca. Później planowane jest czasowe (na ok. 5 miesięcy) zamknięcie wiaduktu dla ruchu samochodowego. Bezpieczne przejście dla pieszych będzie w tym czasie utrzymane.
Do końca 2020 roku wybudowane zostanie dodatkowe, nowoczesne, przejście pod torami. Dotychczasowy wiadukt będzie odnowiony. Zachowa zabytkowy charakter i będzie „otoczony” nowymi estakadami.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
WIDEO: Poważny program - odc. 6: Mieszkańcy walczą o zapomniany park
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
