https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ścieżka dla rowerów jednak ominie teren prywatny

Bartosz Dybała
Po protestach mieszkańców i interwencji „Dziennika Polskiego”, zmieniono częściowo koncepcję budowy ścieżki rowerowej wzdłuż alei 29 Listopada na odcinku od ul. Żelaznej do ul. Opolskiej. Wcześniej inwestycja wchodziła na teren wspólnoty, gdzie rosną m.in. drzewa.

- Na wysokości budynku nr 32D skorygowano przebieg drogi dla rowerów tak, że zakres inwestycji nie wchodzi na teren wspólnoty - poinformowali nas urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

To doskonała informacja dla mieszkańców tego bloku, którzy w styczniu poprosili nas o interwencję. Doszło bowiem do sytuacji, w której projektant poprowadził ścieżkę rowerową po… terenie Wspólnoty Mieszkaniowej Al. 29 Listopada 32 D. Mieszkańcy byli oburzeni. Uznali za absurdalne po pierwsze wchodzenie z inwestycją na czyjś teren, a po drugie nawet gdyby tak poprowadzić ścieżkę, to trzeba by wyciąć pod nią drzewa. A zieleni jest tam i tak mało. - Nie było żadnych konsultacji w tej sprawie - mówiła nam Lidia Łojek, wiceprezes wspólnoty.

Kraków. Przygotowują rozbudowę al. 29 listopada [WIZUALIZACJE]

Obrazowo wyglądało to w ten sposób: za ekranami akustycznymi ciągnie się chodnik, a obok jest pas zieleni. To teren miasta. Od trawnika i chodnika, które należą już do wspólnoty, oddzielają go biało-czerwone słupki. I to właśnie bliżej bloku miałaby biec ścieżka, której w tej formie mieszkańcy byli przeciwni.

Urzędnicy zapewniali nas wtedy, że ścieżka została tak poprowadzona, aby uchronić jak najwięcej zieleni. - Ponadto zarówno koncepcja, jak i plan funkcjonalno-użytkowy jest jeszcze na etapie uzgodnień. Jeżeli inwestycja wchodzi w tereny prywatne, to przewidziana jest rekompensata dla ich właścicieli - komentowali pracownicy ZIKiT.

Okazuje się jednak, że rekompensaty nie będą potrzebne, gdyż przebieg został skorygowany. Urzędnicy podtrzymują również, że koncepcja nadal jest w fazie uzgodnień.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 8. Czym określamy słowo Fiakier?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wix
Standard... Żałość, wstyd i hańba
t
tuktuk
A mnie to się wydaje że gdyby zaczął rządzić ktoś inny to by się mogło okazać że nawet taki zikit może funkcjonować efektywnie. Kwestia odpowiednich kompetencji i nadzoru
X
Xyz
I z tej kwoty nawet złotówka nie idzie na drogi miejskie - tylko krajowe! Rowerzyści płaca za te ścieżki w PIT (część zostaje w gminie, w której sie rozliczamy) w podatkach od nieruchomości itd, czyli tam, gdzie każdy. Płacą tak samo na jezdnie, na które idzie z podatków bez porównania więcej pieniędzy, niż na ścieżki. No nie kazdy, bo jak ktoś mieszka w Zielonkach i jezdzi autem po Krakowie i domaga się infrastruktury dla niego to sorry.
P
Popik
I wszystko jasne
E
Ech
A piesi w czym płacą za chodniki, bo nie w paliwie?
A chodniki służą przecież do parkowania
Itd itd
o
olo
I nie robił smrodu ani korków.
T
Takjest
Bo chodzi generalnie o zmniejszenie liczby aut nie rowerów
Y
Yetti
Jednym słowem: majchrowszczyzna. Inwestyce maści wszelakiej zawsze mają pierwszenstwo przed dobrem mieszkańców
.
W dwie strony na raz? Czy jest ich tak dużo, że po jednej stronie się nie mieszczą? Trochę rozsądku w wydatkowaniu publicznej kasy by się przydało
B
Buka
Zamiast zrobić realny buspas, żeby autobusy nie stały w korkach to zrobią ścieżkę rowerową, która przez większość roku będzie pusta. I to w obie strony
i
iga
W krk po staremu - albo dziennikarze, albo mieszkańcy muszą walczyć z urzędnikami o swoje. Pytanie, po jakie licho ciągle wybierają tych samych nieudaczników do władzy?
M
Makary
Po to, aby poruszać się nimi przy pomocy urządzeń na dwóch kołach napędzanych siłą mięśni, nazywanych popularnie rowerami.
.
Ile płacą rowerzyści? Bo kierowcy płacą opłatę drogową w paliwie
o
olo
Kierowcy płacą w paliwie na budowę dróg, więc drogi powstają. A rowerzyści?
B
Burmistrz Nowej Huty
ktory potem bedzie przeznaczony dla autobusow
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska