https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Skarżą się na rozbudowę Igołomskiej i brak tramwajów do Pleszowa [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Mieszkańcy czekają na rozbudowę ul. Igołomskiej i uruchomienie przejazdów tramwajów do Pleszowa
Mieszkańcy czekają na rozbudowę ul. Igołomskiej i uruchomienie przejazdów tramwajów do Pleszowa Joanna Urbaniec
Mieszkańcy zwracają uwagę na ślimaczące się prace związane z przebudową ul. Igołomskiej. Żalą się, że odnowiono linię do Pleszowa, ale wciąż nie jeżdżą nią tramwaje. Urzędnicy nie widzą problemów.

Część mieszkańców Nowej Huty z niepokojem obserwuje przebudowę ul. Igołomskiej. Ich zdaniem prace się ślimaczą. Są oburzeni tym, że zmodernizowano linię tramwajową do Pleszowa, ale nie jeżdżą nią tramwaje.

- Rozbudowa ulicy Igołomskiej to największa inwestycja w Nowej Hucie. Prace trwają od ponad roku, a są zaawansowane w około 10 procentach. Na budowie nadal widać okres zimowy, a pracowników brak. Linia tramwajowa do Pleszowa od kilku miesięcy stoi gotowa, a tramwaje nie jeżdżą - uskarża się jeden z mieszkańców.

W urzędzie nie widzą żadnych problemów związanych z inwestycją. - Prace, jakie tylko są możliwe, są wykonywane. Szacujemy, że są one zaawansowane w 30 procentach, a jeżeli chodzi o roboty dotyczące modernizacji torowiska - w 100 procentach - informuje Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Wyjaśnia przy tym, że pozostały jeszcze pojedyncze prace na pętli tramwajowej (montaż wiat), związane z budową przy niej obiektów towarzyszących oraz dotyczące ukończenia rowu odwadniającego Suchy Jar. Po wykonaniu tych robót ma zostać podjęta decyzja o przywrócenia kursowania tramwajów do Pleszowa. Na razie w ZIKiT nie podają jednak konkretnego terminu, kiedy może to nastąpić.

- Należy jednak podkreślić, że obecnie autobusowa komunikacja zastępcza w pełni się sprawdza i wypełnia zapotrzebowania na przewozy do Pleszowa - przekonuje Michał Pyclik. - Opóźnienia towarzyszą budowie tunelu. W tym przypadku dopiero 23 kwietnia zakończyła się prowadzona przez Urząd Wojewódzki egzekucja jednej z działek, co uniemożliwiło prowadzenie robót - dodaje przedstawiciel ZIKiT.

Michał Pyclik zapewnia jednak, że prace związane z przebudową ul. Igołomskiej powinny się zakończyć z godnie z umową, a więc do 31 grudnia 2019 roku.

Przypomnijmy, że ul. Igołomska to część drogi krajowej w kierunku Sandomierza. Przez wiele lat czekała na modernizację i poszerzenie.

Przebudowa ul. Igołomskiej realizowana jest w dwóch etapach. W pierwszym etapie przebudowano odcinek ul. Igołomskiej od skrzyżowania ul. Igołomskiej z ul. Brzeską aż do granicy miasta. W połowie 2016 roku zakończono prace przy modernizacji skrzyżowania ul. Igołomskiej z ul. Brzeską. W ramach tego etapu powstała sygnalizacja świetlna, dzięki której jest bezpieczniej oraz ekrany akustyczne.

Przetarg na drugi etap inwestycji (za ponad 145 mln zł) wygrało konsorcjum trzech firm: ZUE, Energopol i IMB Podbeskidzie. Teren budowy został przekazany wiosną ubiegłego roku. Zadanie polega na przebudowie odcinka ul. Igołomskiej od ul. Brzeskiej do skrzyżowania z ulicą Giedroycia. Na całej długości powstaną ścieżki rowerowe, przewidziana jest też budowa zatok i przystanków autobusowych. Powstaną dwa wiadukty drogowe, inwestycja obejmuje przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych, powstanie tunel oraz ekrany akustyczne.

Po modernizacji ul. Igołomska będzie mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, każdy po ok. 3,5 m. Dzięki temu dojazd do Krakowa będzie zdecydowanie łatwiejszy.

Ten etap prac objął też przebudowę torowiska tramwajowego w obrębie pętli tramwajowej „Pleszów” oraz torowiska w ciągu ul. Igołomskiej. Pętla tramwajowa Pleszów zmieni się w węzeł przesiadkowy - z tramwaju będzie można się tam przesiąść do autobusu.

Stanisław Moryc, przewodniczący Rady Dzielnicy XVIII Nowa Huta, komentuje: - Dzięki przebudowie ulicy Igołomskiej czas przejazdu z okolicznych osiedli do centrum Nowej Huty i Krakowa będzie dużo krótszy. Zmodernizowanie linii tramwajowej do Pleszowa pozwoli, by jeździły nią nowocześniejsze tramwaje, a przejazdy nimi były wygodniejsze i szybsze.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Kraków. Parada zabytkowych autobusów

Autorzy: Amadeusz Calik, Katarzyna Janiszewska, Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 27

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

H
Heniek
Gdyby rzeczywiście linia tramwajowa i pętla były ukończone to autobusy nie stałyby na tym zakurzonym placu tylko na pętli. Moim zdaniem tam jest jakiś feler który lepiej żeby się nie ujawnił przed wyborami.
g
gość
Tak rządzą nieudacznicy. Kosmetyczne zmiany w urzędzie pod publikę w związku z wyborami :) Konserwator zabytków za hotel Sheraton przy Wawelu powinien już dawno beknąć. Szkło i aluminium przy wiekowych murach, widok obezwładniający. Takie rzeczy tylko w Krakowie. Zdaje się, że najpierw ogarnia się teren- wykupuje działki, robi plany, a dopiero przekazuje teren budowy wykonawcy. Jeśli teren budowy jest już przekazany, a działki nie są przejęte, to magistrat i odpowiedni dyrektor dał d.... Tak rządzi prezydent? Na co liczył, że te działki same się wykupią? Przecież zaczynając taką inwestycję trzeba mieć dogadane ze wszystkimi zainteresowanymi. Jeśli zaczęto remont bez odpowiednich zgód, to był brak umiejętności zarządzaja. Podziękujcie PO i innym w najbliższych wyborach, bo to już kpina. Koła można pourywać na Igołomskiej.
M
Mieszkaniec "Krakowa"
A płyta ryneczku codziennie myta, z czyich pieniędzy, się pytam?? I non stop imprezy, sceny rozkładane, znów składane i tak w kółko. Chodniczki równiuteńkie, co i rusz poprawiane... A obrzeża miasta to się traktuje jakby nie istniały! Jak piesi się mają poruszać po tym wiecznym placu budowy??? Czy ktoś się zastanawia? A zjeżdzamy z niewielkiego odcinka wyremontowanej Igołomskiej w jakąś czarną dziurę zwaną ulicą Brzeską- wybitą, że strach, w okolicy ciężko drugą taką trafić, bez chodnika i planów na remont w najbliższym stuleciu! Już sie mieszkańcy Niepołomic pytają burmistrza, kiedy będzie można do Krakowa normalnie dojechać, bez ryzyka, że się zostawi podwozie... po drodze, rzecz jasna...
M
Mieszkaniec "Krakowa"
Święte słowa! Ale kto nas, użytkowników dróg, mieszkańców płacących grzecznie podatki wysłucha? Robią z nas ciemnogród i nie liczą się z nikim! Codziennie ich przeklinam jeżdżąc do pracy tą drogą!!! Do końca 2019 roku koniec robót? No chyba przy założeniu, że się po dwóch latach od oddania rozp...! Tempo za jakość!
U
Użytkownik
Super płyty betonowe pod stacją Shell są totalną abstrakcją (ułożyli używane popękane płyt), jak można poprowadzić jeden pas drogi krajowej po takiej nawierzchni (masakra) do tego w tamtej okolicy nic się nie dzieje, ułożyli płyty i tyle
j
jurix
jezdze tamtedy i narazie nic sie nie dzieje nie ma firm wszystko stoji urzednicy klamia pewnie firmy nie dostaly kasy mialo byc pieknie a narazie jest syf do potegi gdzie jest majcher
a
asd
Budowa prawdopodobnie nie zostanie zakończona w terminie, i nie jest temu winna firma tylko urzędnicy i zikit. Doszły mnie informacje że są problemy ze zgodą PKP na przebudowę wiaduktu kolejowego, podobno nie wyrazili zgody zarówno na poszerzenie jak i na pogłębienie już istniejącej trasy. To by oznaczało że jedyna możliwość przebiegu drogi to stworzenie wiaduktu który będzie szedł nad wałem kolejowym co kolosalnie zwiększy koszty inwestycji a także wydłuży czas realizacji budowy. Nie rozumiem tylko jakim cudem ktoś ogłosił przetarg na przebudowę drogi nie uzgadniając warunków z PKP na trasie kolizyjnej z torami.
M
Misieq
Wcale bym się nie zdziwił jakby budowa miała kilku miesięczną obsuwę z terminem ukończenia, jeżdżę przez Igołomską 2 razy w tygodniu i od 3 miesięcy nie zauważyłem widocznego postepu. To co mówi Pan Pyclik to tylko stek bzdur.
Może kluczowy podwykonawca się wycofał z kontraktu i nie chcą z Zikitu się przyznać ? Kto wie..
R
Radek//
Przecież Gibała jest pokłócony z PO. Już ileś lat temu wystąpił z partii, a PO nigdy go nie wspierała
Y
YuliaY4
I mam nadzieję że zostanie nim Łukasz Gibała i zupełnie nowi ludzie zajmą się zarządem miasta w miejsce tych do szczętu skompromitowanych
K
KUKI
Przypomnę tylko że w samorządzie od lat PO trzyma sztamę z Majchrem więc wybór Gibały nie zmieni nic a utrzyma ten bajzel
m
majchrowski
...rozpłacz się ........
T
Tez tak uwazam
Dlatego licze ze tym razem uda sie wymienic Majchrowskiego na Gibałę. Obecne towarzystwo w magistracie ewidentnie się zasiedziało i nie ma sensownych pomysłów ani energii do działania
K
Kto wie
Kto pisał ten artykuł? Czy autor przejechał się trasą Igołomską by sprawdzić czy to co pisze to prawda? Na pewno NIE!

Prace na Igołomskiej zostały WSTRZYMANE!!!!!! są 2 może 3 małe firemki które jako podwykonawcy robią ścieżki rowerowe w dwóch miejscach! TYLE!!!!!

Tego co wymyślił te płyty betonowe to bym za jaj... powiesił! Ci..le rozwaliły drogę, zmyli się z budowy (nie ma ani jednego ciężkiego sprzętu!!!) i w d**** mają codziennie dojeżądżających do pracy!
Kto nam za amortyzatory i awarie zwróci?

Czy prawdą jest, że projekt został niewłaściwie sporządzony i zakładał że podłoże jest inne niż w rzeczywistości?

Czy prawdą jest, że wykonowca (konsorcjum) złoży dokumenty do ZIKIT że chce dodatkowe 30mln w zwiazku z koniecznością zmiany technologoii?

Czy prawdą jest, że miasto zastanawia się co dalej? Dołożyć grube miliony czy ogłosić nowy przetarg?

Z całą pewnością PRAWDĄ JEST że wykonawca zaprzestał prac i zabrał cały sprzęt ze sobą!!!!!
Kto nadzouruje te prace?
V
Victor33$
Działania urzędników administracji Jacka to już skandal
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska