Zobacz także:
- W połowie września zostanie wyłoniony wykonawca tej inwestycji. Prace związane z budową tymczasowej przeprawy być może rozpoczną się jeszcze w tym roku - mówi Roman Leśniak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Dodaje, że na razie trudno mówić o ewentualnych utrudnieniach dla kierowców, ponieważ firma, która zostanie wyłoniona w przetargu, ma się zająć również opracowaniem objazdów. Kłopotów nie da się jednak ominąć. Najpewniej przez tymczasowy most będą mogły przejeżdżać tylko auta osobowe. Autobusy i samochody ciężarowe mogą być kierowane objazdem na przykład przez Oświęcim i Bieruń.
Most nad Przemszą od kilku lat jest w kiepskim stanie technicznym, poza tym nie jest dostosowany do obecnych obciążeń. Codziennie przejeżdżają przez niego tysiące aut.
Według obliczeń Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie w ubiegłym roku przez most w stronę Katowic i Krakowa przejeżdżało średnio 9 tysięcy pojazdów na dobę.
- Gdybyśmy teraz nie zdecydowali się na tę inwestycję, w przyszłości mogłoby dojść do tragedii - uważa Andrzej Saternus, burmistrz Chełmka.
Podobnego zdania są również kierowcy.
- Na tym odcinku drogi jest pełno nierówności. Jadąc autem, trzeba ograniczyć prędkość, by nie wbić się w barierę - tłumaczy Jacek Celadyn z Trzebini.
Decyzje o przebudowie mostu podjęły jeszcze w 2010 roku przez krakowski zarząd dróg i lokalnych samorządowców. Jest to jeden z etapów modernizacji drogi wojewódzkiej nr 780 z Krakowa do Chełmka, finansowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. O tego czasu trwały również uzgodnienia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego związane z wydaniem pozwolenia na budowę mostu, ponieważ część przeprawy leży na terenie województwa śląskiego.
ZDW, który w całości finansuje inwestycję, zakłada że budowa nowego mostu zakończy się w czerwcu 2013 roku.
Serwis Wybory 2011: Najświeższe informacje wyborcze z Małopolski!
Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa! **Podpisz petycję do rządu**
Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!