Przypomnijmy, że prace związane z budową jednego z tunelów Trasy Łagiewnickiej prowadzone są między sanktuariami św. Jana Pawła i Bożego Miłosierdzia. W związku z wykopami, sięgającymi nawet 25 metrów, wyrosły tam ogormne hałdy zasłaniające widok na sanktuaria.
- Składowany urobek ziemny zniknie z tego miejsca w kolejnych etapach przeprowadzania inwestycji - zapewniają w spółce Trasa Łagiewnicka, która odpowiada za inwestycję.
Wyjaśniają tam również, że teren tzw. Białych Mórz jest obecnie miejscem prowadzenia największych prac budowlanych w ostatnich dekadach w Krakowie. Trwa wydobycie gruntu, by powstał wykop, w którym wybudowane zostaną tunele tramwajowy i samochodowy, stanowiące integralną część Trasy Łagiewnickiej. - Dlatego też w rejonie placu budowy składowany jest urobek ziemny. To jedynie stan przejściowy, gdyż wraz z zakończeniem inwestycji linia terenu zostanie przywrócona do stanu z przed realizacji - informuje spółka Trasa Łagiewnicka.
Po wybudowaniu tuneli, konstrukcja ma być systematycznie przysypywana gromadzonym obecnie urobkiem dla uzyskania całkowitego przekrycia tuneli. W rejonie sanktuariów zostanie zlokalizowany przystanek tramwajowy dla obsługi ruchu pasażerskiego, zaś teren naziemny zostanie zrekultywowany nowymi nasadzeniami zieleni. Dodatkowo piesi oraz rowerzyści zyskają nowe ciągi komunikacyjne w tym rejonie.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
