Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Postępy w budowie tuneli [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Widoczne są postępy związane z budową całej drogi, w tym tuneli, które powstają w ramach tej inwestycji. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jaki jest obecnie efekt prac.

FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj

Prace ziemne dotyczą głównie tuneli, których w ramach inwestycji powstaje aż sześć. Intensywne roboty prowadzone są obecnie m.in. przy budowie najdłuższego tunelu (ok. 600 metrów) dla samochodów i tramwajów między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II a także tunelu dla aut w rejonie ul. Turonia i Ludwisarzy.

- W tunelu samochodowym między sanktuariami trwa instalacja elementów elektrycznych, sieci kanalizacyjnych i wodociągowych. W tunelu tramwajowym wykonano już torowisko od wlotu w rejonie ulicy Totus Tuus do podziemnego przystanku tramwajowego, którego konstrukcja już powstała na terenie między sanktuariami - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Za przystankiem podziemnym między sanktuariami (w kierunku ul. Zakopiańskiej) tunel ma przechodzić pod linią kolejową. Tam obecnie prowadzone są też intensywne prace.

Powstająca w ramach inwestycji linia tramwajowa ma przebiegać z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają przystanki. W związku z inwestycją przebudowywana jest także linia tramwajowa wzdłuż ul. Zakopiańskiej. Prowadzone są zaawansowane prace związane z budową drugiego toru tramwajowego wzdłuż tej ulicy. Plan jest taki, by od września tego roku tramwaje zaczęły jeździć do pętli w Borku Fałęckim po dwóch torach, a nie po jednym jak dotychczas.

Trwa też budowa łącznicy, który połączy tory nowej linii tramwajowej z torowiskiem wzdłuż ul. Zakopiańskiej.

Kładka pieszo-rowerowa i sieć ścieżek rowerowych dokonają rewolucji transportowej w tej części Krakowa?

Nowa, wielka kładka w Krakowie gotowa. Ale na jej otwarcie t...

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji (budowa drogi i linii tramwajowej) zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Oprócz najdłuższego z nich pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Przystanek tramwajowy (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska