https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasy tramwajowe planowane i rozważane. Gdzie mają powstać?

Pog
Kilka lat temu naukowcy z Politechniki Krakowskiej zaproponowali kilka wariantów rozbudowy tras tramwajowych w Krakowie, także takich, które nigdy nie pojawiały się w planach miasta, w tym nowe tunele pod Starym Miastem.
Kilka lat temu naukowcy z Politechniki Krakowskiej zaproponowali kilka wariantów rozbudowy tras tramwajowych w Krakowie, także takich, które nigdy nie pojawiały się w planach miasta, w tym nowe tunele pod Starym Miastem. Archiwum
W powstającym planie miejscowym "Kleparz" na al. Słowackiego przewidziano, że kiedyś może powstać tam trasa tramwajowa. Pomysł tramwaju na Alejach Trzech Wieszczów nie jest nowy. Powrót do tej koncepcji wywołał żywą dyskusję. Gdzie w Krakowie mogą się jeszcze pojawić nowe linie tramwajowe?

Urzędnicy opracowują właśnie plan miejscowy „Kleparz”. Ten zakłada możliwość budowy linii tramwajowej na alejach Trzech Wieszczów. To pierwszy raz, gdy ta trasa pojawia się w oficjalnych dokumentach miejskich. Wcześniej figurowała w opracowaniach naukowych, przede wszystkim Politechniki Krakowskiej. Są różne warianty jej poprowadzenia - krótszy, od Kamiennej do placu Inwalidów, oraz dłuższy, dochodzący do ronda Matecznego, a nawet dalej, przez ulicę Kamieńskiego.

W różnych dokumentach i opracowaniach pojawiają się inne propozycje linii tramwajowych. Jedna są bardziej zaawansowane, inne są tylko w sferze dyskusji. Zobaczcie, jakie linie mogą się kiedyś pojawić w Krakowie.

Źródło: TVN24/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 27

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-08-07T18:16:45 02:00, Hela:

Jakie to smutne, że w tym mieście deweloperów, inwestorów najmu, turystów i studentów wciąż od lat dyskutuje się o planach i projektach, a nowych linii nie przybywa... 5 razy mniejszy Olsztyn wybudował sieć tramwajową od nowa wciągu 12 lat.

2019-08-08T16:01:28 02:00, Gość:

Olsztyn ma 15 pociągów. W Krakowie w ciągu roku w godzinach szczytu jeździ do 235 pociągów. Czyli blisko 16 razy mniej. Moze to porownanie jest bliższe realiów.

2019-08-08T19:25:52 02:00, Gość:

Pewnie dla ZIKIT i córek jest bliższe realiów, ale tramwajami jeżdżą ludzie, nie statystyka. Trudno też porównać budżet tych dwóch miast. Chodzi o pewną mobilność.

No to warto porozmawiać z mieszkańcami Olsztyna. Też to nie wygląda tak różowo. W praktyce dwie linie funkcjonują, ale trzecia czasami. Sieć jeszcze jest za mała, a pieniądze na rozbudowę chyba też. Tak więc nie warto porównywać rzeczy nieporównywalnych.

G
Gość
2019-08-08T21:06:45 02:00, Krak2:

Na co komu tramwaje w dzisiejszych czasach? To skrajny przezytek i TYLKO sposób na przekrety! Horrendalnie droga infrastrukrura, powolny, głośny, niszczący drganiami okoliczne nieruchomości, wymagający remontu już po 3 latach i lania ton wody na szyny (co to za szyny), nie ruchawy, brzydki. Innymi słowy syf! Tylko autobusy elektryczne. Ale mafia szynowa wtedy nie zarobi....

Szanowny komentatorze pomyliłeś epoki. Twój sposób rozumowania i wiedza przystają do lat 50 i 60 XX wieku. Wtedy tak sądzono. Autobus elektryczny jest pod względem wpływu na środowisko gorszy od tramwaju, ale może tego nie wiesz. Ponadto zdolności przewozowe linii tramwajowej są większe niż autobusowej. Tego pewnie też nie wiesz. Może warto uzupełnić swoją wiedzę nie tylko przez rozmowy towarzyskie i pobieżne obserwacje.

K
Krak2
Na co komu tramwaje w dzisiejszych czasach? To skrajny przezytek i TYLKO sposób na przekrety! Horrendalnie droga infrastrukrura, powolny, głośny, niszczący drganiami okoliczne nieruchomości, wymagający remontu już po 3 latach i lania ton wody na szyny (co to za szyny), nie ruchawy, brzydki. Innymi słowy syf! Tylko autobusy elektryczne. Ale mafia szynowa wtedy nie zarobi....
G
Gość
2019-08-07T18:16:45 02:00, Hela:

Jakie to smutne, że w tym mieście deweloperów, inwestorów najmu, turystów i studentów wciąż od lat dyskutuje się o planach i projektach, a nowych linii nie przybywa... 5 razy mniejszy Olsztyn wybudował sieć tramwajową od nowa wciągu 12 lat.

2019-08-08T16:01:28 02:00, Gość:

Olsztyn ma 15 pociągów. W Krakowie w ciągu roku w godzinach szczytu jeździ do 235 pociągów. Czyli blisko 16 razy mniej. Moze to porownanie jest bliższe realiów.

Pewnie dla ZIKIT i córek jest bliższe realiów, ale tramwajami jeżdżą ludzie, nie statystyka. Trudno też porównać budżet tych dwóch miast. Chodzi o pewną mobilność.

G
Gość
2019-08-07T18:16:45 02:00, Hela:

Jakie to smutne, że w tym mieście deweloperów, inwestorów najmu, turystów i studentów wciąż od lat dyskutuje się o planach i projektach, a nowych linii nie przybywa... 5 razy mniejszy Olsztyn wybudował sieć tramwajową od nowa wciągu 12 lat.

Olsztyn ma 15 pociągów. W Krakowie w ciągu roku w godzinach szczytu jeździ do 235 pociągów. Czyli blisko 16 razy mniej. Moze to porownanie jest bliższe realiów.

h
henrk
Conrada, Azory, Piastowska, Cichy Kącik to świetny pomysł, ale Azory- Krowodrza Górka to już fanaberia.
G
Gość
2019-08-07T12:28:43 02:00, ehhhhhhh:

Biorąc pod uwagę fakt, że tramwaje jako takie są najmniej efektywną metodą transportu to pomysł dość kuriozalny. No tak... Polibuda krakowska i wszystko jasne - poziom poniżej mułu na dnie.

Najmniej efektywną? Tak mówiono ponad pół wieku temu. Może nie są tak elastyczne jak autobusy, ale są o wiele bardziej efektywne jeśli chodzi o zdolności przewozowe.

R
Respublica
2019-08-07T18:16:45 02:00, Hela:

Jakie to smutne, że w tym mieście deweloperów, inwestorów najmu, turystów i studentów wciąż od lat dyskutuje się o planach i projektach, a nowych linii nie przybywa... 5 razy mniejszy Olsztyn wybudował sieć tramwajową od nowa wciągu 12 lat.

Ostatnio mowa o wykupie ziemi od koscioła pod tereny zielone ktore wczesniej zostały oddane za 2% wartosci

H
Hela
Jakie to smutne, że w tym mieście deweloperów, inwestorów najmu, turystów i studentów wciąż od lat dyskutuje się o planach i projektach, a nowych linii nie przybywa... 5 razy mniejszy Olsztyn wybudował sieć tramwajową od nowa wciągu 12 lat.
D
Dlaczego nie
2019-08-07T12:59:21 02:00, Ojtak:

Tylko kolejka naziemna od pn-gotyk itd w strone prokocimia albo/i borku. I załatwiamy temat metra na zawsze

To jest tak proste rozwiązanie że aż trudno uwierzyć że nikt o tym powaznie nie mysli. Dodatkow bezkolizyjnie przejezdzasz nad samochodami w ciągu ulic. Nie trzeba nic kopac ewentualnie pod jakieś słupy czy podpory. Stany Japonia i inne cywilizowane kraju juz dawno cos takiego mają. U nas pewnie jest to niezgodne z czyims interesami...szkoda..

S
Sokular
Zamiast teoretyzować lepiej realizować podawane od lat plany .......Poniżej "Ojtak" ma rację,kolejka naziemna ma sens...brak kasy więc PO CO zlecano ekspertyzę prognostyczną metra??????????? komu trzeba było dać zarobić...................za nasze podatki...........już nudnawo o tym czytać................................a nie rusza nic z miejsca..
O
Ojtak
Tylko kolejka naziemna od pn-gotyk itd w strone prokocimia albo/i borku. I załatwiamy temat metra na zawsze
B
Burmistrz Nowej Huty
Nowe linie tramwajowe powstają wyłącznie tam gdzie pan pre-zydent ma swoje uczelnie na których ma możliwość dorobienia. Logiczne zatem jest to żeby zbudować taka przy ul. Bohomolca a tramwaj do Mistrzejowic pojawi się tam niezwlocznie
e
ehhhhhhh
Biorąc pod uwagę fakt, że tramwaje jako takie są najmniej efektywną metodą transportu to pomysł dość kuriozalny. No tak... Polibuda krakowska i wszystko jasne - poziom poniżej mułu na dnie.
D
Dan
Gdy budowano Lema trzeba było wybudować łącznik Al. Pokoju z Al. Jana Pawła II
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska