Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ulica Prądnicka w fatalnym stanie. Czy będzie remont? [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Nawierzchnia ulicy Prądnickiej jest w fatalnym stanie.
Nawierzchnia ulicy Prądnickiej jest w fatalnym stanie. Oskar Nowak
Po ostatnim ataku zimy ul. Prądnicka jest w fatalnym stanie. Na nawierzchni drogi pojawiły się dziury, są ogromne nierówności, tworzą się kałuże, w niektórych miejscach odsłoniła się stara kostka brukowa. Kierowcy zwracają uwagę, że tak nie może wyglądać jedna z głównych ulic. Urzędnicy zastanawiają się co z tym problemem zrobić. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jak obecnie wygląda ul. Prądnicka.

FLESZ - Więcej radarów na polskich drogach. Zapłaci za to Unia

Ulica Prądnicka jest w fatalnym stanie. Od wiaduktu kolejowego do skrzyżowania z aleją Słowackiego jeździ się tam po wertepach, jak na prowincjonalnej drodze, a nie ważnej trasie w centrum miasta. Dziury są tam takie, że można urwać zawieszenie auta - skarżą się kierowcy.

Przypomnijmy, że ul. Prądnicka to droga, z której każdego dnia korzysta wielu krakowian, w tym m.in. karetki pogotowia z pobliskich szpitali: wojskowego oraz im. Narutowicza. Często na tej trasie tworzą się korki.

Co na to zarząd dróg. - W planach na ten rok nie było remontu ulicy Prądnickiej. Można jednak naprawić nawierzchnię w ramach bieżącego utrzymania dróg. Ze względu na tegoroczne zimowe warunki pogodowe takich ulic do remontu będzie zapewne więcej. Monitorujemy tego typu usterki. W przypadku, gdy w dzień są plusowe temperatury, topnieje śnieg i lód albo są opady, a nocą jest mróz, to woda, która wdziera się w szczeliny asfaltu zamarza i go rozsadza - wyjaśnia Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Nadal niekomfortowy jest także przejazd pod wiaduktem kolejowym nad ul. Prądnicką. Przebudową tego obiektu zajmuje się PKP PLK. - Zasadnicze prace na wiadukcie przy ulicy Prądnickiej już się zakończyły. Obecnie uzgadniany jest nowy projekt organizacji ruchu, zakładający pozostawienie dla samochodów po jednym pasie w każdym kierunku. Reszta zostanie dla pieszych i rowerzystów - informował Piotr Hamarnik z PKP PLK. - A więc z punktu widzenia kierowców zmieni się już tylko nawierzchnia. Przewidujemy zakończenie prac w tym miejscu, ze względu na zmianę projektu, w połowie 2021 roku - dodawał.

W ZDMK przyznają, że w przypadku jezdni pod wiaduktem oraz w jego rejonie przygotowywana jest nowa organizacja ruchu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska