https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. W 2015 roku przybędzie parkingów

Piotr Tymczak
Parking Czerwone Maki.
Parking Czerwone Maki. fot. Anna Kaczmarz
Gminna spółka Miejska Infrastruktura wreszcie zacznie się zajmować tym, do czego została powołana. Od czerwca przejęła opiekę nad strefą płatnego postoju. Zasilili ją też nowi pracownicy. W tym roku ma być zaplanowana budowa parkingów na najbliższe lata.

W br. spółka zajmie się planowaniem inwestycji. Na jej zlecenie do końca br. powstanie koncepcja trzech parkingów park&ride (zostaw samochód i przesiądź się na komunikację zbiorową) w rejonie pętli tramwajowych na Kurdwanowie, w Małym Płaszowie (naprzeciwko pętli, po drugiej stronie ul. Lipskiej) i Bieżanowie (naprzeciw pętli, przy ul. Barbary).

Plan jest taki, aby nowe parkingi park&ride powstały w 2015 r. Obecnie trudno oszacować ich koszt. Każdy z nich ma być zaprojektowany tak, żeby można było nadbudować kolejne poziomy z miejscami postojowymi. Na każdym będzie też możliwość zaparkowania rowerów.

Takie rozwiązania mają pomóc w tym, aby od początku nowe parkingi P&R cieszyły się dużym wzięciem. Tak bowiem nie było w przypadku pierwszego w Krakowie P&R przy pętli na Ruczaju. Po otwarciu świecił on pustkami.

Teraz przybywa na nim samochodów - od czasu, gdy w marcu rozszerzono strefę płatnego parkowania.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
abd
Panie ,zlituj się albo zmień zawód . Co to znaczy ,że spółka przejęła opiekę nad strefą płatnego parkowania ( a nie postoju ) ??????????????? Jaka opieka ????
Trzeba powiedzieć konkretnie ,że nieobliczalni radni wespół z niekompetentnymi urzędnikami powołali spółkę ,która nie może spełniać zakładanych funkcji tj. pobierać opłat za parkowanie z przyczyn prawnych ,o czym było wiadomo w momencie tworzenia spółki . Po prostu ustawa nie pozwala na pobór opłat i dysponowanie nimi m.in. spółkom miejskim .
Przecież ta spółka już dawno miała przejąć obsługę strefę lecz nie przejęła bo nagle się obudzono ,że ......nie może!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aż dotąd trwały widocznie manewry w jaki sposób pieniądze ze strefy przeznaczyć na budowę parkingów w sposób automatyczny .

Naiwnym wciskają kit ,że spółka zacznie wreszcie budować parkingi lecz przecież do tej pory nic nie stało na przeszkodzie aby gmina te parkingi budowała!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tak kiedyś jak i teraz rada gminy będzie musiała uchwalać przekazanie środków za parkowanie na konto spółki w ramach po prostu dotacji !!!!!!!!!!!!!!

Po co więc powołano tą spółkę ,skoro to zarząd dróg jest powołany i władny do poboru opłat i inwestowania w parkingi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie mogę wprost uwierzyć ,że takie postępowanie nie jest w ogóle krytykowane przez dziennikarzy ,którzy nie wiedzieć czemu zaczynają już basować kolejnemu zgrupowaniu znajomków królika.
G
Gość
W końcu jest szansa na rozwinięcie się P&R z prawdziwego zdarzenia! Mam tylko nadzieję, że po południowej części miasta szybko wezmą się za inne...
a
ada
Halo! Prądnik jeden czy drugi to też jest Kraków! My też chcemy P&R, że o rozbudowie komunikacji (codzienne testowanie ile osób się zmieści w 152) nie wspomnę....
o
obywatel
Dlaczego od tej pory nie rozpoczęto budowy parkingu podziemnego pod Placem Matejki - przecież to jest idealne miejsce do parkowania dla turystów oraz mieszkańców centrum miasta?
m
m
jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.. na terenie kauflanda? może zlikwidują zieleń przed blokiem? Czy też koło myjni, która niedawno powstała?
j
jkj
To są przedwyborcze deklaracje, mające na celu utrzymanie nierobów przy krzesłach.
n
neptun
Parkingi mają powstać! Super! Ale niestety jak jest rozbudowywana infrastruktura komunikacyjna to znowu w południowej części Krakowa. Pytam sie kiedy cokolwiek zostanie wybudowane w płn części Krakowa. Północne dzielnice są zabagnione drogowo - wyjazd na Warszawę, brak płn obwodnicy to tylko małe przykłady. i co robi miasto? Dalej inwestuje w południowe dzielnice. Zgroza!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska