https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. W Mydlnikach powstaje węzeł przesiadkowy i parking. Zobacz postęp prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa budowa węzła przesiadkowego Rząska – Mydlniki -Wapienni. W ramach inwestycji powstaje też parking park&ride.
Trwa budowa węzła przesiadkowego Rząska – Mydlniki -Wapienni. W ramach inwestycji powstaje też parking park&ride. Andrzej Banaś
Trwa budowa węzła przesiadkowego Rząska – Mydlniki -Wapienni. W ramach inwestycji powstaje też parking park&ride. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postęp prac.

W ramach inwestycji powstanie nowy monitorowany węzeł przesiadkowy na którym zostaną wyznaczone miejsca postojowe dla autobusów (pętla), samochodów (park&ride) oraz rowerów (bike&ride)

- W ramach budowy węzła przesiadkowego Rząska - Mydlniki - Wapiennik wykonano dotychczas całość robót w zakresie przekładek sieci podziemnej oraz ich zabezpieczenia, wykonano rozprowadzenia instalacji elektrycznej wraz z montażem fundamentów pod słupy oświetleniowe - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Podniesiono nasyp drogowy w kierunku przystanku kolei miejskiej, wykonano nawierzchnię peronów autobusowych z kostki brukowej oraz nawierzchnie asfaltowe dróg wewnętrznych i drogi dojazdowej. Ułożono krawężniki granitowe.

Budowa Trasy Łagiewnickiej postępuje. To obecnie największa inwestycja komunikacyjna w Krakowie.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej idzie szybko do przodu. K...

W ramach robót podniesiono też nasyp drogowy w kierunku przystanku kolei miejskiej, wykonano nawierzchnię peronów autobusowych z kostki brukowej oraz nawierzchnie asfaltowe dróg wewnętrznych i drogi dojazdowej. Ułożono krawężniki granitowe.

-

Zamontowano też barierę elastyczną w rejonie dojścia do przystanku kolejowego. Do wykonania pozostaje wyposażenie terminala, budynek techniczny, montaż słupów oświetleniowych, trafostacja, docelowe oznakowanie drogowe. Te prace kontynuowane będą w przyszłym roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugi kwartał 2021 roku

- informują w ZDMK.

W budynku na nowym węźle przesiadkowym pojawi się poczekalnia wraz z toaletą. Będzie można zakupić bilet w automacie lub skorzystać ze stacji ładowania samochodów/autobusów elektrycznych. Z nowego węzła będzie można bezpiecznie przejść na przystanek kolejowy Kraków Mydlniki-Wapiennik. Infrastruktura zostanie odpowiednio oświetlona oraz dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Na nowym parkingu park&ride będzie mogło zaparkować aż 87 samochodów, spora liczba miejsc – bo aż 44 powstanie wzdłuż rozbudowanej ul. Brzezińskiego.

FLESZ - Zima łagodna i bez śniegu?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Korektor

"Trwa budowa węzła przesiadkowego Rząska – Mydlniki -Wapienni." - miało być chyba Mydlniki-Wapiennik .

A

"aż" 87 miejsc parkingowy. Ja rozumiem optymistyczne podejście do świata al;e "aż: sugeruje na stosowanie wspomagaczy dobrego nastroju. W 2017 roku napisaliście ,że dziennie do Krakowa wjeżdża ok 200 000 samochodów (bez tranzytu). Aż 87 miejsce myśl ,że załatwi sprawę. O Wiedniu nawet bym nie wspominał.bo ...

j
jak_zwykle_bez_hejtu

"będzie mogło zaparkować aż 87 samochodów".... zakladam, ze "aż" w tym zdaiu to pokreslenie, ze ten parking jak i inne parkingi Park_and_Ride w Krakowie to zart !! W Wiedniu takie parkingi maja od kilkuset do prawie 2 tys miejsc postojowych ! W normalnych krajach typowy parking tego typu to potezny budynek z betonu majacy kilka pieter, czasem tez kilka poziomow pod ziemia. W Polsce to zazwyczaj "klepisko" (asfalt w najlepszym przypadku) pod golym niebem ! Nie wiem jaki problem ma miasto w daniu jakiemus developerowi dzialek na wybudowanie parkingow PR z prawdziwego zdarzenia i zarzadzanie nimi przez np. 30 lat w zamian za oplaty od parkujacych ! Wracajac do Wiednia, dzien postoju (24h) kosztuje na takim parkingu 3 Euro.... to mniej wiecej tyle ile 1h na ulicy w centrum Wiednia albo 2h w centrum Krakowa !!! Przy takich cenach i setkach miejsc postojowych na obrzezach miasta przy petlach komunikacji miejskiej prawie nikt by sie autem do centrum nie pchal !!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska