https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. W poniedziałek rusza budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic. Będą wycinać drzewa

Piotr Tymczak
Nowa linia tramwajowa poprowadzi z ul. Meissnera do pętli w Mistrzejowicach.
Nowa linia tramwajowa poprowadzi z ul. Meissnera do pętli w Mistrzejowicach. Materiały prasowe
W najbliższy poniedziałek, 3 lipca, rozpoczną się pierwsze prace przygotowawcze związane z przebudową infrastruktury technicznej oraz budową linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic. Mieszkańcy sprzeciwiają się wycince drzew związanej z inwestycją. Prezydent Krakowa zadeklarował, że w ciągu miesiąca zostaną podjęte ostateczne decyzje dotyczące możliwości uwzględnienia postulatów protestujących.

- W najbliższych tygodniach nasze działania będą obejmować przede wszystkim przygotowanie terenu oraz realizację robót ziemnych związanych z przebudową infrastruktury podziemnej. Prace te będą się wiązały również z wycinką drzew na obszarach, które kolidują z planowanymi nowymi trasami tej infrastruktury. Niemniej jednak, naszym najwyższym celem jest ominięcie drzew oraz krzewów, które zlokalizowane są na terenach, na których analizujemy możliwość wprowadzenia zmian, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców - informują w firmie Gülermak, która jest generalnym wykonawcą inwestycji.

W ciągu miesiąca zapadną ostateczne decyzje w sprawie wycinki drzew

Prezydent Krakowa zadeklarował w czwartek, 29 czerwca, że w ciągu miesiąca zostaną podjęte ostateczne decyzje dotyczące możliwości uwzględnienia postulatów mieszkańców protestujących przeciwko wycince drzew związanej z inwestycją.

- Do czasu publikacji odpowiedzi będziemy kontynuować prace, unikając terenów, które mogą być poddane korektom - zaznaczają w firmie Gülermak.

Prace rozpoczną na odcinku od ronda Polsadu do ronda Młyńskiego

Na początku wykonawcy zadania mają się skupić na pracach po południowo-wschodniej stronie ronda Polsadu, zmierzając w kierunku ronda Młyńskiego. Następnie będą pracować w rejonie ul. Lublańskiej po stronie wschodniej w kierunku ronda Barei, a później od ronda Barei do Mistrzejowic. Na końcu prace mają być prowadzone od ronda Młyńskiego do al. Jana Pawła II oraz w okolicy ul. Lublańskiej po stronie zachodniej - z uwagi na rozpatrywanie postulatów mieszkańców.

Od poniedziałku, 3 lipca, na trasie inwestycji pojawią się znaki informujące o prowadzonych robotach budowlanych oraz wycince drzew. W związku z I etapem tymczasowej organizacji ruchu będą występować lokalne zwężenia pasów drogowych oraz czasowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych.

Generalne zasady organizacji ruchu w czasie budowy Tramwaju do Mistrzejowic:

  • w planach jest minimum 10 zasadniczych etapów tymczasowej organizacji ruchu, ale każdy z nich będzie podzielony na podetapy, zakładające stosunkowo niewielkie modyfikacje,
  • niemal przez cały okres budowy utrudnienia w ruchu będą występowały w rejonie odcinka tunelowego, a więc przy rondzie Polsadu, na ulicach Młyńskiej i Lublańskiej;
  • na pozostałych odcinkach ograniczenia będą występowały tymczasowo na różnych etapach budowy,
  • osobnymi projektami organizacji ruchu mogą być obejmowane skrzyżowania, aby zapewnić ich maksymalną przepustowość przy wykonywaniu bieżących prac,
  • przez cały okres przewidziany na wykonanie robót utrzymany będzie ruch linii autobusowych kursujących wzdłuż budowy oraz ruch kołowy na estakadzie nad rondem Polsadu (al. Bora-Komorowskiego),
  • poszczególne projekty tymczasowej organizacji ruchu będą każdorazowo konsultowane i uzgadniane z rozmaitymi instytucjami, m.in. policją, Miejskim Inżynierem Ruchu, zarządcą drogi, czy organizatorem transportu publicznego,
  • tymczasowe zmiany w kursowaniu komunikacji tramwajowej przez ul. Mogilską i al. Jana Pawła II oraz docierającej do pętli w Mistrzejowicach planowane są na 2025 rok.
W Krakowie trwają konsultacje społeczne dotyczące przebiegu pierwszej linii premetra (albo metra) z tunelem pod centrum miasta.

Premetro w Krakowie za trzy miliardy złotych. Jest szansa, ż...

Tramwaj do Mistrzejowic z tunelem i rozbudowaną pętlą

Przypomnijmy, że nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.

Wzrasta popyt na rynku nieruchomości

od 16 lat
Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Max
Gdyby tak oczekiwana, już chyba od dziesięcioleci, inwestycja jaka jest linia tramwajowa do Mistrzejowic została zablokowana przez garstkę krzykaczy, byłby to skandal nad skandale !!! Dotychczasowe dostanie się z rejonów północno-wschodniego Krakowa do centrum miasta okrężną droga przez Hutę mogłoby zostać wreszcie zastąpione przez optymalny układ torów przez osiedla bez tramwajów. Ciekawe, że GK jakimś dziwnym trafem sprzyja tym największym krzykaczom ...
A
Asza
2 lipca, 8:13, podatnik:

Poroniony pomysł z tym tramwajem. Jak większość decyzji ZiKIT.

Trasa tramwaju niczym pokrętny wąż wspinający się do Mistrzejowic...czy ktoś to po pijaku obmyślał?

F
Ferti
1 lipca, 0:34, Tak tylko pytam:

Ilu właściwie mieszkańców zgłosiło potrzebę budowy tej linii (koszmarnie drogiej — 2 mld zł.)?

A może chodzi tylko o to, aby „dać komuś zarobić”? Bo dziwny jest ten nacisk Jajacka oraz UMK — WBREW protestom mieszkańców.

1 lipca, 09:15, Łukasz:

To niech nie jeżdżą ci mieszkańcy WBREW którym się to buduje jak im się nie podoba.

2 lipca, 12:47, Ale niestety:

Ba! Gdybyś tak jeszcze dodał: „…oni nie będą za to płacić; za budowę trawmaju zapłacą tylko ci, co będą nim jeździć”.

Przecież to oczywiste, że te inwestycje są prowadzone aby napełniać kiesy firmom...kosztem coraz większego zadłużenia miasta, które jest już praktycznie nie do opanowania

K
Klio
Te inwestycje wymyśla ktoś niezrównoważony. Najpierw sadzi drzewa, pielęgnuje, kosi trawkę..po to by za chwilę wszystko wyrwać, zniszczyć, rozedrzeć na strzępy ..kolejny koszmar niczym rondo mogilskie..brud, smród i beton
K
Klio
Te inwestycje wymyśla ktoś niezrównoważony. Najpierw sadzi drzewa, pielęgnuje, kosi trawkę..po to by za chwilę wszystko wyrwać, zniszczyć, rozedrzeć na strzępy ..kolejny koszmar niczym rondo mogliście..brud, smród i beton
A
Ale niestety
1 lipca, 0:34, Tak tylko pytam:

Ilu właściwie mieszkańców zgłosiło potrzebę budowy tej linii (koszmarnie drogiej — 2 mld zł.)?

A może chodzi tylko o to, aby „dać komuś zarobić”? Bo dziwny jest ten nacisk Jajacka oraz UMK — WBREW protestom mieszkańców.

1 lipca, 09:15, Łukasz:

To niech nie jeżdżą ci mieszkańcy WBREW którym się to buduje jak im się nie podoba.

Ba! Gdybyś tak jeszcze dodał: „…oni nie będą za to płacić; za budowę trawmaju zapłacą tylko ci, co będą nim jeździć”.

p
podatnik
Poroniony pomysł z tym tramwajem. Jak większość decyzji ZiKIT.
Ł
Łukasz
1 lipca, 0:34, Tak tylko pytam:

Ilu właściwie mieszkańców zgłosiło potrzebę budowy tej linii (koszmarnie drogiej — 2 mld zł.)?

A może chodzi tylko o to, aby „dać komuś zarobić”? Bo dziwny jest ten nacisk Jajacka oraz UMK — WBREW protestom mieszkańców.

To niech nie jeżdżą ci mieszkańcy WBREW którym się to buduje jak im się nie podoba.

K
Krzysztof Polak
30 czerwca, 20:18, Zbigniew Rusek:

Niech nie buduja tego tramwaju!!!

Zaczną budować w poniedziałek i możesz sobie tylko w złości potupać i popisać kolejne głupoty o autobusach, biurowcach i przeludnionym Krakowie.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska