Wojewoda małopolski wydał decyzję, zgodnie z którą strefa ograniczonego ruchu na Kazimierzu ma zostać zlikwidowana. Tymczasem miejscy urzędnicy już przymierzają się do wyznaczenia tam kolejnej: strefy czystego transportu.
Nowe przepisy miałyby wejść w życie już w lipcu. Również wtedy, zgodnie z decyzją wojewody, musi zostać zlikwidowana obecnie obowiązująca na Kazimierzu strefa ograniczonego ruchu (SOR). Granice nowej, czyli czystego transportu, miałyby się pokrywać z tymi, które teraz wyznaczają SOR.
Jeśli dojdzie do zapowiedzianej wczoraj przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rewolucji, na Kazimierz będą mogły wjeżdżać tylko pojazdy elektryczne, na wodór, napędzane gazem ziemnym oraz samochody mieszkańców zameldowanych lub mieszkających w tej części Starego Miasta. Szczegóły ZIKiT ma podać na wtorkowej konferencji prasowej.
SCzT „Kazimierz”: ul. Miodowa na odcinku od ul. Krakowskiej do ul. Bożego Ciała, ul. Bożego Ciała na odcinku od ul. Św. Wawrzyńca do ul. Miodowej, ul. Beera Meiselsa na odcinku od Placu Nowego do ślepego zakończenia za ul. Bożego Ciała, ul. Józefa, ul. Nowa, pl. Nowy, ul. Estery, ul. Jonatana Warszauera, ul. Kupa, ul. Izaaka, ul. Jakuba, ul. Wąska, Bartosza, plac Bawół, ul. Szeroka, ul. Ciemna, ul. Lewkowa, ul. Na Przejściu.
Granice obszaru LEZ zostaną oznaczone znakami. Mieszkańcy strefy czystego transportu będą mogli poruszać się po niej pojazdami (o ile są to pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i są oni ich właścicielami, posiadaczami lub użytkownikami) bez względu na rodzaj napędu i stosowanego paliwa. Wyznaczenie Strefy Czystego Transportu nie będzie zobowiązywało mieszkańców strefy do wymiany pojazdów.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
Co Ty wiesz o Krakowie