https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wjazd na Kazimierz tylko dla "elektryków" i mieszkańców? Zmiany mogą wejść już w lipcu

Bartosz Dybała
Kraków zamierza wprowadzić tzw. Strefę Czystego Transportu (SCzT) na Kazimierzu. Pozwoli ona na wjazd pojazdom elektrycznym, na wodór, napędzanych gazem ziemnym (CNG) oraz mieszkańcom zameldowanym lub zamieszkałym na Kazimierzu.

Wojewoda małopolski wydał decyzję, zgodnie z którą strefa ograniczonego ruchu na Kazimierzu ma zostać zlikwidowana. Tymczasem miejscy urzędnicy już przymierzają się do wyznaczenia tam kolejnej: strefy czystego transportu.

Nowe przepisy miałyby wejść w życie już w lipcu. Również wtedy, zgodnie z decyzją wojewody, musi zostać zlikwidowana obecnie obowiązująca na Kazimierzu strefa ograniczonego ruchu (SOR). Granice nowej, czyli czystego transportu, miałyby się pokrywać z tymi, które teraz wyznaczają SOR.

Jeśli dojdzie do zapowiedzianej wczoraj przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rewolucji, na Kazimierz będą mogły wjeżdżać tylko pojazdy elektryczne, na wodór, napędzane gazem ziemnym oraz samochody mieszkańców zameldowanych lub mieszkających w tej części Starego Miasta. Szczegóły ZIKiT ma podać na wtorkowej konferencji prasowej.

SCzT „Kazimierz”: ul. Miodowa na odcinku od ul. Krakowskiej do ul. Bożego Ciała, ul. Bożego Ciała na odcinku od ul. Św. Wawrzyńca do ul. Miodowej, ul. Beera Meiselsa na odcinku od Placu Nowego do ślepego zakończenia za ul. Bożego Ciała, ul. Józefa, ul. Nowa, pl. Nowy, ul. Estery, ul. Jonatana Warszauera, ul. Kupa, ul. Izaaka, ul. Jakuba, ul. Wąska, Bartosza, plac Bawół, ul. Szeroka, ul. Ciemna, ul. Lewkowa, ul. Na Przejściu.

Granice obszaru LEZ zostaną oznaczone znakami. Mieszkańcy strefy czystego transportu będą mogli poruszać się po niej pojazdami (o ile są to pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i są oni ich właścicielami, posiadaczami lub użytkownikami) bez względu na rodzaj napędu i stosowanego paliwa. Wyznaczenie Strefy Czystego Transportu nie będzie zobowiązywało mieszkańców strefy do wymiany pojazdów.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!


Co Ty wiesz o Krakowie


Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
adek
śmierdzi to won z karkowa pakuj Sokijki i papa
P
Plac Wolnica
tyle ulic zielona strefa a co z ulicami jak np plac Bocheńska,Mostowa i tp
to tylko Bożego ciała gdzie setki turystów chodzą mają już chodzić środkiem jezdni jak na Krupówkach
chcieliście chodniki do 1,50cm szerokości macie a my mieszkańcy nie mamy gdzie parkować
i kto znów pokryje znaki na słupki kasa nowe oznakowanie kasa teraz znów nowe znaki
to po co my płacimy abonament mieszkańca tak są nasze pieniądze wydawane ??
zikit w kosmos
K
Karol
W końcu! W całym centrum powinien być zakaz dla ropy i benzyny!
m
mam dosyć!!!!!
Po co komu strefa czystego powietrza, skoro wiatr nawiewa spaliny z aut i kominów i smród z restauracji? Zróbmy wszystko pod turystów, a Krakowian wyslać na Księżyc. W Krakowie nie da się w tej chwili nigdzie dojechac. Nie używam słowa podjechać. Tylko dojechać.
k
krakusek
bardzo dobry pomysł,oby był zrealizowany!!!
G
Gość
Czyli według tej logiki przykładowo remont drogi wokół Rynku ma być finansowany skąd? Z królewskiego skarbca?
Z
ZR
Nie, to nie przejdzie. Strefy Czystego Transportu zyskają poparcie społeczne, jeśli będą służyć ogółowi społeczeństwa. A takie wykorzystanie SCT, jak proponuje ZIKiT, to po prostu próba wprowadzenia tylnymi drzwiami "residential parking", którego nie przewidziano w polskim prawie. Ludzie to widzą i się zbuntują.
f
fg
Jakim prawem mieszkańcy mają tam wjeżdżać nieekologicznymi pojazdami? Albo wszyscy, albo nikt. Stop zawłaszczaniu miejskich ulic przez wybrane grupy mieszkańców!
g
grze
czyli jako mieszkaniec tzw. strefy czystego transportu będę mógł się poruszać własnym kopciuchem a już zamówić taxi nie mogę jak nie jest elektryczna
M
M
A będzie strefa wyłącznie dla hulajnogi? Same strefy, ograniczenia. Już ciężko się połapać w tym wszystkim. Ograniczenia w kursowaniu mpk. Skończymy z tym wariactem już.
O
OBYWATEL RP
A czym w emisji różnią się CNG od LPG? Według merytorycznej naukowej wiedzy to niczym. Dlaczego LPG jest dyskryminowane w tej sytuacji? Druga sprawa to finansowanie remontów - jeśli pewne drogi są dla ogółu niedostępne, to nie może być mowy o finansowaniu tych dróg z budżetu ogólnego!
l
lem
Jak zwykle zikitowcy proponują kretynizm w "czystej" postaci. Strefa czystego transportu ale mogą wjeżdżać wszystkie samochody mieszkańców , nawet " kopciuchy". I pewnie będą jeszcze pozwolenia urzędasów zikitu. Tragedia
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska