
Miasto od lat planuje budowę metra. Obecnie na zlecenie urzędu powstaje studium dla bezkolizyjnego transportu w tym metra. W przypadku podziemnej kolejki planowano linię z Nowej Huty przez centrum miasta do Bronowic. Druga linia mogłaby przebiegać np. z Podgórza przez centrum do północnych osiedli Krakowa.

Od lat w planach jest budowa nowej hali Wisły Kraków przy ul. Reymonta z widownią na ok. 4 tys. osób.

Od wielu lat miasto planuje domknięcie III obwodnicy Krakowa od strony zachodnio-południowej. Do końca 2021 r. ma powstać Trasa Łagiewnicka (od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej). Kontynuacją mają być trasy: Pychowicka (od końca Trasy Łagiewnickiej do ul. Księcia Józefa) i Zwierzyniecka (od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia) z tunelem pod wzgórzem bł. Bronisławy. Jest też rozwiązanie wariantowe biorące pod uwagę budowę wzdłuż tych tras linii tramwajowych.

W ramach budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej planowana jest też linia tramwajowa z Przegorzał do Salwatora.