https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Za ponad 75 milionów złotych przebudują ulice Królewską, Podchorążych i Bronowicką

Piotr Tymczak
Anna Kaczmarz
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozstrzygnął przetarg na wykonawcę przebudowy ulic Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej wraz z m.in. przebudową torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej, odwodnieniem i oświetleniem.

ZIKiT wybrał ofertę firmy Trakcja PRKiI z Warszawy, która zaoferowała wykonanie prac za 75,7 mln zł. Zaproponowany termin wykonania zamówienia to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy, a termin uzyskania przejezdności torowiska dla tramwajów - 10 miesięcy.

Drugim uczestnikiem przetargu była firma ZUE z Krakowa, która złożyła ofertę na 76,9 mln zł.

Kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 70 mln zł (40 mln zł w 2018 r. i 30 mln zł w 2019 r.). ZIKiT będzie musiał więc dopłacić ponad 5 mln zł.

Teraz jeżeli nie będzie odwołania od rozstrzygnięcia przetargu ze strony firmy ZUE, to ZIKiT podpisze umowę z firmą Trakcja PRKiI.

Stan ulic, a zwłaszcza torowisk na trasie do Bronowic, od lat woła o pomstę do nieba. Na tym odcinku często dochodziło do awaryjnych napraw torowisk i wstrzymywania ruchu tramwajów. W styczniu tego roku ZIKiT rozpisał przetarg na przebudowę całego odcinka.

Wykonawca zrealizuje roboty budowlane polegające na przebudowie ulic: Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej obejmujące odcinek od skrzyżowania ulic: Al. Mickiewicza, Al. Słowackiego, Karmelicka, Królewska wraz z tarczą skrzyżowania do skrzyżowania z ul. Rydla wraz z pętlą tramwajową w rejonie skrzyżowania ulic Bronowicka, Rydla. Pojawi się nowy układ drogowy i torowy, zostanie wykonane odwodnienie, oświetlenie, sieć wodociągowa i kanalizacyjna. Zamontowane będą tablice informacji pasażerskiej DIP oaz automaty do zakupu biletów.

Oprócz wymiany szyn na odcinku od ul. Rydla po Aleje Trzech Wieszczów, planowany jest też remont torowiska wzdłuż ulicy Karmelickiej (na odcinku od ul. H. Siemiradzkiego po ATW). Prace tu prowadzone nie będą finansowane w ramach projektu unijnego, ale ZIKiT chce wykorzystać wyłączone z ruchu torowisko i dokonać niezbędnych napraw.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Kraków. Parada zabytkowych autobusów

Autorzy: Amadeusz Calik, Katarzyna Janiszewska, Gazeta Krakowska

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Diagnoza
Stwierdzam na odleglosc ze cierpisz na nieuleczlana chorobe...GLUPOTE...do kwadratu
J
Jutyr
No to sie przeliczysz Waldzio...
K
Krak
Nudna juz jestes , wrzuc se luz i odpocznij od polityki. Bo Ci nie dogodzi...
t
tomasz
Siostrzeniec Gowina, były szef krakowskiej PO który z partii odszedł po przegranej walce o pełnie władzy z Rasiem "nie związany" ?
S
Sylwi222
Dwie rzeczy do wymiany w Krakowie
u
uzi@#
Jest młody, konsekwentnie działa i widać że ma przynajmniej sensowny program no i jest spoza obecnego układu władzy
K
Krak
Jak wolisz sprzedać ziemię to sprzedaj ją od razu, a nie sprowadzaj tego do poziomu zagarnięcia wszystkiego przez osobę która czytała artykuły w gazetach.
Inteligentny człowiek potrafi wyliczyć koszty budowy i utrzymania metra : P
Ja w przeciwieństwie do ciebie nie dostanę za sprzedaż działki jakim jest Kraków pieniędzy, więc nie będę miał na to żeby dopłacać kilkanaście PLN do utrzymania sieci metra i tramwajów ;)
Was to by nawet bolszewia nie wzięła tacy pazerni jesteście...
W
Waldzio78@
Liczę że nowym prezydentem Krakowa zostanie Łukasz Gibała. Tylko młody człowiek i nie związany z obecnym układem może wprowadzić nową jakość w zarządzaniu miastem. To co się teraz dzieje to absolutna żenada
p
pasażer
Tramwaj: nawet ponad 300 miejsc, najmniejsze 180-200
Autobus: największe przegubowe do 170-180 miejsc, przeciętne 12m 80-100

Do tego nieporównywalnie większy komfort podróży tramwajem.
G
Grzegorz
Kolejne miliony utopione w bloto tffu tory.Zrozumcie matoly ze bez torow tez moze byc ekologicznie zyjecie w średniowieczu nadal tumany lub zlodzieje po prostu
r
rychu44
Ze ścieżkami rowerowymi też tak było. I z parkingami park&ride i z całą resztą spraw. Jacek przed wyborami obiecuje jak szalony, a ciemny lud i tak go wybiera. Porażka...
E
EIE
Jeśli torowisko jest należycie utrzymywane podkłady podbijane a szyny szlifowane to tramwaj jedzie bardzo cicho. Tylko że w Krakowie czegoś takiego jak bieżące utrzymanie się nie zna.
KRK
Kreatywni urzędnicy jaśnie panującego do wyborów obiecają nam wszystko poza nieśmiertelnością. Później będzie jak zwykle.
B
Burmistrz Nowej Huty
nowa prezydent miasta musi uczciwie podejsc do sprawy nowohuckich torowisk a oprocz tego powinna sie szybko zabrac za budowe metra z Bronowic do Nowej Huty przez Dworzec Glowny a nie przez tereny sasiadujace z pewna prywatna uczelnia-inaczej nie dostanie drugiej kadencji
M
Motorniczy Zikit
Inwestowanie w tramwaje to debilizm, a one same to nuta przeszłości. Przykro mi to mówić, ale same generują więcej hałasu niż samochody, które są cichsze wraz z rozwojem technologii.

Wybrane dla Ciebie

Hutnicy z Krakowa protestują w Warszawie. "Zielony Ład niszczy przemysł"

Hutnicy z Krakowa protestują w Warszawie. "Zielony Ład niszczy przemysł"

Piknik Ogrodniczy i bieg w Parku Sanguszków. To będzie niedziela pełna atrakcji

NASZ PATRONAT
Piknik Ogrodniczy i bieg w Parku Sanguszków. To będzie niedziela pełna atrakcji

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska