https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zamykanie w galerii Plaza. To centrum handlowe opuszcza Cinema City. Następny ma być Carrefour

Piotr Tymczak
Cinema City poinformowała, że kino w Galerii Plaza zostało zamknięte. Ta firma szuka miejsca dla sali kinowej w innej lokalizacji. Z centrum handlowego przy al. Pokoju ma także wyprowadzić się Carrefour.
Cinema City poinformowała, że kino w Galerii Plaza zostało zamknięte. Ta firma szuka miejsca dla sali kinowej w innej lokalizacji. Z centrum handlowego przy al. Pokoju ma także wyprowadzić się Carrefour. Anna Kaczmarz
Cinema City poinformowała, że kino w Galerii Plaza zostało zamknięte. Ta firma szuka miejsca dla sali kinowej w innej lokalizacji. Z centrum handlowego przy al. Pokoju ma także wyprowadzić się Carrefour. Już w maju koniec działalności ogłosiła po 8 latach funkcjonowania kręgielnia Pink Bowling&Pub.

Galeria Plaza już bez kina. Co dalej z popularnym centrum handlowym?

"W związku z decyzją właściciela Galerii Kraków Plaza o zamknięciu całego obiektu - nasze kino w tym miejscu nie zostanie ponownie otwarte. Jest nam z tego powodu bardzo przykro" - poinformowała Cinema City.

W tej firmie zaznaczyli, że obecnie szukają lokalizacji w Krakowie dla sali IMAX.

Obecnie w Krakowie funkcjonują trzy kina Cinema City w galeriach: Bonarka, Kazimierz i Zakopianka. To w sumie 40 sal kinowych, w tym 3 sale VIP i jedna sala 4DX.

W Centrum Handlowym Galeria Plaza przy al. Pokoju 44 usłyszeliśmy, że kino w tym centrum handlowym nie zostało otwarte po zniesieniu obostrzeń. - Inne sklepy na razie są otwarte, choć są plany przebudowy obiektu - potwierdzono w Galerii Plaza.

Poprosiliśmy o szczegółowe informacje, czekamy na odpowiedzi.

W Galerii Plaza funkcjonuje m.in. sklep Carrefour. Tam dowiedzieliśmy się, że ten punkt handlowy będzie w tej lokalizacji działał do końca lipca.

Galeria Plaza została wybudowana na początku XXI wieku. Kiedyś cieszyła się wielkim zainteresowaniem wśród krakowian, ale od lat centrum pustoszeje. Już w 2013 roku pisaliśmy, że galeria ma problemy. Z biegiem lat spadała liczba sklepów, kolejne były zamykane. W przetrwaniu centrum nie pomagała epidemia koronawirusa i wynikające z niej obostrzenia.

Były plany, że Plaza zmieni się w outlet. W zeszłym roku projekt jednak upadł. Zarządzanie Plazą przejęła firma Cream Property Advisors, której wytyczono zadanie wprowadzenia oszczędności, obniżenia kosztów funkcjonowania galerii, a następnie doprowadzenia do jej sprzedaży.

Plaza ma 35 tys. mkw powierzchni. Co może tam powstać? Według planu zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru - usługi. Czyli ktoś może próbować prowadzić tam własne centrum handlowe, ewentualnie je rozbudować. Można jednak również przekształcić budynek na biurowiec, wielkie centrum fitness czy też kompleks kortów do squasha. Może to być centrum innych sportów.

Radni miejscy mogą zmienić plan zagospodarowania np. na mieszkaniówkę. Wtedy Plaza może zostać zburzona pod bloki lub nadbudowana - na dole pozostaną sklepy, a na górze pojawią się apartamenty.

Galeria Plaza sąsiaduje ze stawem Dąbskim – to użytek ekologiczny o powierzchni 2,53 ha.

Tuż przed otwarciem

Tak wyglądało otwarcie pierwszego hipermarketu w Krakowie. To był Hit!

FLESZ - Ceny mieszkań mocno w górę

od 16 lat
Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wniosek
21 czerwca, 16:09, Wniosek:

"Z biegiem lat spadała liczba sklepów, kolejne były zamykane."

O ile wiem, to były zamykane nie przez dzierżawców, tylko w efekcie decyzji samych właścicieli Plazy; rzekomo Plaza miała iść do generalnego remontu. Im mniej sklepów, tym mniej powodów do odwiedzenia Plazy -- więc nic dziwnego, że traciła na popularności.

Teraz zaś dowiadujemy się, że zapewne właściciele doszli do wniosku, iż korzystniej będzie "zahandlować działką", np. sprzedając ją "deweloperom" pod kolejne blokowisko. Czy tam biurowce jakieś.

Trochę szkoda Plazy, bo akurat i lokalizacja niezła, i jej wnętrze było zdecydowanie przyjemniejsze niż np. położonego nieco dalej M-1, które w porównaniu z nią jest takim w sumie "długim barakiem".

23 czerwca, 11:11, Gość:

bzdury.. ludzie już tam nie bywali bo sa inne miejsca , które ludzie wola... oprócz kilku dziwolągów.... złóżcie sie i wykupcie

Wiem to bezpośrednio od ochroniarza, który tam się przechadzał. Nie widzę powodu, dla którego miałby mi opowiadać głupoty.

"Ludzie już tam nie bywają" bo mają coraz mniej powodów do "bywania" -- i tyle. Ja sam wpadałem kiedy-niekiedy ot, żeby coś przetrącić w tamecznej restauracyjce. Póki jeszcze działała, oczywiście.

G
Gość
21 czerwca, 16:09, Wniosek:

"Z biegiem lat spadała liczba sklepów, kolejne były zamykane."

O ile wiem, to były zamykane nie przez dzierżawców, tylko w efekcie decyzji samych właścicieli Plazy; rzekomo Plaza miała iść do generalnego remontu. Im mniej sklepów, tym mniej powodów do odwiedzenia Plazy -- więc nic dziwnego, że traciła na popularności.

Teraz zaś dowiadujemy się, że zapewne właściciele doszli do wniosku, iż korzystniej będzie "zahandlować działką", np. sprzedając ją "deweloperom" pod kolejne blokowisko. Czy tam biurowce jakieś.

Trochę szkoda Plazy, bo akurat i lokalizacja niezła, i jej wnętrze było zdecydowanie przyjemniejsze niż np. położonego nieco dalej M-1, które w porównaniu z nią jest takim w sumie "długim barakiem".

bzdury.. ludzie już tam nie bywali bo sa inne miejsca , które ludzie wola... oprócz kilku dziwolągów.... złóżcie sie i wykupcie

G
Gość
21 czerwca, 16:19, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał biurowiec!!! Precz z biurowcami!!!

21 czerwca, 16:39, Taka prawda:

Powstanie biurowca/-ów jest możliwe a wręcz całkiem prawdopodobne. Biurowce w dużych miastach są "skarbonkami korporacji"; nie ma znaczenia, czy jest akurat zapotrzebowanie na biura, czy nie -- biurowce i hotele mają powstawać, bo jest to forma ucieczki z "pustą gotówką", której korporacje mają w nadmiarze. Gdzieś ją trzeba ulokować, zanim ją inflacja zeżre.

W Londynie ponoć (prócz biurowców) od dłuższego czasu stoi ponoć kilka osiedli na razie całkiem pustych, bo o ich przeznaczeniu jeszcze nie zdecydowano; na razie "ulokowano kapitał w murach" i tyle. Kraków to może nie Londyn, "but still".

Takie numery nie są (o, dziwo!) dopuszczalne w Niemczech, gdzie jest prawo (działające, wykonywane!) o możliwości wywłaszczenia takiego cwaniaka, zabudowującego przestrzeń publiczną "skarbonkami", za symbliczną markę (czy też "za eurosa" teraz). Po prostu rozsądni Niemcy nie szastają tak beztrosko nieodnawialnym zasobem, jakim jest przestrzeń miejska.

wyku i zrób sobie kosciół albo co tam chcesz... nie wazne czy jest potrzba czy nie-

G
Gość
21 czerwca, 18:41, Mietek:

Zgadzam się z przedmówcą, Plaza jest bardzo ładna w środku, przyjemna, słoneczna i kameralna w przeciwieństwie do dzisiejszych przeludnionych Galerii "uli" w których nawet nie usłyszysz własnego pierda. Szkoda takiego miejsca. Lubiłem tam chodzić na zakupy, do kina, na bilard, na kręgle, na maka... a teraz wszystko w [wulgaryzm]c...

ty lubiłes , ale inni ludzie nie lubieli. przeciez nie bedą 3mac otwarte dla ciebie i kilku dziwolagów. albo wiesz co ... wykup ... i zrób co chcesz

M
Mietek

Zgadzam się z przedmówcą, Plaza jest bardzo ładna w środku, przyjemna, słoneczna i kameralna w przeciwieństwie do dzisiejszych przeludnionych Galerii "uli" w których nawet nie usłyszysz własnego pierda. Szkoda takiego miejsca. Lubiłem tam chodzić na zakupy, do kina, na bilard, na kręgle, na maka... a teraz wszystko w [wulgaryzm]c...

T
Taka prawda
21 czerwca, 16:19, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał biurowiec!!! Precz z biurowcami!!!

Powstanie biurowca/-ów jest możliwe a wręcz całkiem prawdopodobne. Biurowce w dużych miastach są "skarbonkami korporacji"; nie ma znaczenia, czy jest akurat zapotrzebowanie na biura, czy nie -- biurowce i hotele mają powstawać, bo jest to forma ucieczki z "pustą gotówką", której korporacje mają w nadmiarze. Gdzieś ją trzeba ulokować, zanim ją inflacja zeżre.

W Londynie ponoć (prócz biurowców) od dłuższego czasu stoi ponoć kilka osiedli na razie całkiem pustych, bo o ich przeznaczeniu jeszcze nie zdecydowano; na razie "ulokowano kapitał w murach" i tyle. Kraków to może nie Londyn, "but still".

Takie numery nie są (o, dziwo!) dopuszczalne w Niemczech, gdzie jest prawo (działające, wykonywane!) o możliwości wywłaszczenia takiego cwaniaka, zabudowującego przestrzeń publiczną "skarbonkami", za symbliczną markę (czy też "za eurosa" teraz). Po prostu rozsądni Niemcy nie szastają tak beztrosko nieodnawialnym zasobem, jakim jest przestrzeń miejska.

g
grzeg

Szkoda. Mam nadzieję, że to w sumie udane miejsce w jakiś rozsądny sposób przetrwa. Lubiłem je.

Z
Zbigniew Rusek

Oby nie powstał biurowiec!!! Precz z biurowcami!!!

W
Wniosek

"Z biegiem lat spadała liczba sklepów, kolejne były zamykane."

O ile wiem, to były zamykane nie przez dzierżawców, tylko w efekcie decyzji samych właścicieli Plazy; rzekomo Plaza miała iść do generalnego remontu. Im mniej sklepów, tym mniej powodów do odwiedzenia Plazy -- więc nic dziwnego, że traciła na popularności.

Teraz zaś dowiadujemy się, że zapewne właściciele doszli do wniosku, iż korzystniej będzie "zahandlować działką", np. sprzedając ją "deweloperom" pod kolejne blokowisko. Czy tam biurowce jakieś.

Trochę szkoda Plazy, bo akurat i lokalizacja niezła, i jej wnętrze było zdecydowanie przyjemniejsze niż np. położonego nieco dalej M-1, które w porównaniu z nią jest takim w sumie "długim barakiem".

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska