Jeśli chodzi o wyposażenie ośmiu nowych autobusów, to jest ono niemal identyczne jak w pojazdach kupowanych już wcześniej, w ramach wieloletniego kontraktu podpisanego z firmą Solaris 27 kwietnia 2011 roku. Tym co wyróżnia nowe pojazdy to wygląd przedniej części pojazdu. Nowy kształt szyby przedniej i kabiny prowadzącego nadaje autobusom smukłą, nowoczesną sylwetkę.
Wygląd pojazdów, ma w tym przypadku także praktyczne zastosowanie - podnosi bezpieczeństwo i wygodę prowadzenia autobusów przez kierowców, ponieważ umożliwia im szersze pole widzenia w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji.
Kraków, to jedyne miasto w Polsce, które posiada autobusy z takim rozwiązaniem. W Europie jedynie do Francji i Austrii zostały dostarczone trolejbusy z takim nowoczesnym wyglądem kabiny prowadzącego.
Warto podkreślić, że nowe pojazdy w porównaniu z najstarszymi posiadanymi przez MPK autobusami, będą emitować o 95 proc mniej tlenków azotu i o 97 proc. mniej cząstek stałych.
Nowe autobusy mają długość 18 metrów, są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej (elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu oraz głosowe zapowiadanie przystanków) oraz automaty biletowe.
Pojazdy są także wyposażone w nowoczesny system tzw. ContiPressureCheckTM umożliwiający stałe nadzorowanie ciśnienia w oponach oraz ich temperatury. System ten wykrywa wszelkie zmiany cisnienia i temperatury i w przypadku spadku ciśnienia lub wzrostu temperatury w jednej z opon kierowca natychmiast otrzymuje odpowiednie ostrzeżenie, poprzez informację wyświetloną na pulpicie.
Obecnie MPK posiada 508 autobusów oraz dodatkowo pięć wypożyczonych autobusów elektrycznych. Wszystkie posiadają niską podłogę. Autobusów z silnikami Euro 6 jest już w Krakowie 36.
Co wiesz o Krakowie? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!