Dwa największe elementy łącznicy, czyli estakady kolejowe, wsparte będą na 30 podporach. W tym momencie wykonano ich już 27. Z budowanych 28 przęseł wykonano z kolei już 23.
Jak zapewnia inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, największe utrudnienia skończą się pod koniec października, kiedy dla samochodów zostanie uruchomione skrzyżowanie ulic Wielickiej, Limanowskiego, Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich.
Przez dwa tygodnie będzie funkcjonowało razem z estakadą Obrońców Lwowa, która jednak zostanie zamknięta w połowie listopada aż do Bożego Narodzenia.
- Dla nas najważniejsze są dwie daty. 1 października, kiedy na tarczę skrzyżowania wrócą autobusy linii 174 i 178. Druga ważna data to Wszystkich Świętych – mówi Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Jak dodaje, PKP zapewnia, że na Święto Zmarłych ruch w tym rejonie miasta będzie udrożniony.
Autor: Piotr Ogórek
Wraz z budową estakad kolejowych postępuje realizacja przystanków dworcowych. Najbardziej zaawansowane są prace dla przystanku Kraków Zabłocie – powstają wiaty, gotowe są szyby windowe czy fundamenty dla schodów ruchomych.
Z kolei przystanek Kraków Krzemionki będzie realizowany po zakończeniu montażu przęseł stalowych estakady w rejonie skrzyżowania, czyli mniej więcej za tydzień. Powstają natomiast perony dla tego przystanku, które znajdą się „w powietrzu”, pomiędzy jedną i drugą estakadą kolejową. Elementy dworcowe znajdą się na ziemi, poniżej estakad.
Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na przełom trzeciego i czwartego kwartału przyszłego roku. Po jej zakończeniu o 15 minut skróci się czas dojazdu z Krakowa do Zakopanego, będzie też lepsza i sprawniejsza komunikacja w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Czy jesteś prawdziwym krakusem? SPRAWDŹ SIĘ!
Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]
