Autor: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu
Głośne rozmowy przez telefon bywają bardzo irytujące dla innych pasażerów komunikacji miejskiej. Nie każdy chce słuchać o czyichś problemach małżeńskich, czy o tym co jadł na obiad. Ubiegłoroczny spot ZIKiT-u zabawnie uchwycił ten problem.
Pasażerów krakowskich tramwajów i autobusów irytują jednak i inne zachowania. Dlatego ZIKiT wyemitował kolejne spoty o zasadach savoir-vivre w komunikacji miejskiej. Jednym z problemów jest np. to, że dalej niektóre osoby nie ustępują miejsca osobom starszym, kobietom w ciąży, niepełnosprawnym czy matkom z dziećmi. O tym opowiada spot „Bo jeden bohater, to za mało”.
Autor: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu
Inne często zjawisko występujące w krakowskiej komunikacji miejskiej to tłoczenie się pasażerów przy wejściu do pojazdu, gdy obok zostaje dużo miejsca. Spot „Weźże się przesuń!” pokazuje, że czasami warto się przesunąć, choć stanie przy drzwiach to "krakowska tradycja".
- Bardzo dziękujemy mieszkańcom za wszystkie uwagi, które inspirują nas do stworzenia takich animacji. Zdajemy sobie sprawę, że tego typu komunikaty nie docierają do wszystkich odbiorców, jednak do pewnej jej części na pewno. Musimy pamiętać, że komunikacja miejska służy każdemu z nas i tak naprawdę wszyscy mamy wpływ na komfort podróży - głoszą urzędnicy ZIKiT-u.