Kraków. Zmiany przy Filharmonii: ułatwienia dla pieszych, brak pasów do skrętu, nowe miejsca postojowe

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Do końca czerwca mają zostać wprowadzone zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Straszewskiego, Zwierzynieckiej i Franciszkańskiej. Istniejące przejścia dla pieszych wyposażone zostaną w tzw. wyspy azylu, które mają ułatwić przejście przez ulice.
Do końca czerwca mają zostać wprowadzone zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Straszewskiego, Zwierzynieckiej i Franciszkańskiej. Istniejące przejścia dla pieszych wyposażone zostaną w tzw. wyspy azylu, które mają ułatwić przejście przez ulice. Anna Kaczmarz
Do końca czerwca mają zostać wprowadzone zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Straszewskiego, Zwierzynieckiej i Franciszkańskiej. Istniejące przejścia dla pieszych wyposażone zostaną w tzw. wyspy azylu, które mają ułatwić przejście przez ulice.

FLESZ - Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!

- W rejonie skrzyżowania ulic Straszewskiego, Zwierzynieckiej i Franciszkańskiej wprowadzone zostaną zmiany mające na celu poprawę bezpieczeństwa oraz uporządkowania obowiązującej organizacji ruchu. Rozwiązania te były współtworzone z Radą Dzielnicy I „Stare Miasto”, w odpowiedzi na wnioski o poprawę bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu - przekonują w urzędzie.

Kraków. Nowe porządki i ograniczenia ruchu na placu Nowym. Z...

W ramach zmian w organizacji ruchu w rejonie Filharmonii istniejące przejścia dla pieszych mają zostać wyposażone w tzw. wyspy azylu. Dzięki temu skróci się czas przebywania pieszego na jezdni, poprzez zmniejszenie liczby pasów, jaką musi przekraczać.

- Wprowadzone zmiany są tym bardziej istotne, że z tych przejść w dużej mierze korzystają dzieci, uczęszczające do pobliskiej szkoły podstawowej. Wdrożenie tego rozwiązania jest także ważne w odniesieniu do zmian w przepisach, które weszły w życie 1 czerwca. W jego ramach piesi zyskali pierwszeństwo już podczas zbliżania się do przejścia - dodają w magistracie.

Obszar skrzyżowania zostanie zmniejszony poprzez zlikwidowanie wydzielonych pasów do lewo lub prawoskrętów dla samochodów. Uzyskana, dzięki tym zmianom, powierzchnia ma być przeznaczona pod miejsca typu kiss and ride w celu umożliwienia szybkiej przesiadki pasażerów samochodów na inny rodzaj transportu, bądź podwiezienie osób np. do Filharmonii Krakowskiej. - Z uwagi na dozwolony krótki postój – do 3 min., miejsca te będą dostępne przez większość czasu dla ich użytkowników, co ma szczególne znaczenie biorąc pod uwagę obszar, w jakim są wyznaczane, czyli ścisłe centrum miasta - podkreślają w urzędzie.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawy

" - przekonują w urzędzie."

KTO konkretnie "przekonuje"? Proszę podać nazwisko.

" - dodają w magistracie."

Ale KTO "dodaje"? Czyżby ten pan -- bądź ta pani -- wstydziła się przyznać do swoich pomysłów "racjonalizatorskich"?

m
malek

Tzw. "wyspy azylu" dla pieszych niczego pieszym nie ułatwiają, a jedynie stanowią utrudnienie. O co chodzi? Piesi maja na nich odpoczywać? Jeśli tak, to może trzeba na nich zainstalować ławeczki? Pieszy znajdujący się na przejściu ma pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami i niczego ułatwiać mu nie trzeba. Ale w sytuacji, kiedy przejście dla pieszych jest rozdzielone wyspą, obie jego części są osobnymi przejściami dla pieszych, czyli pieszy dwukrotnie wchodzi na przejście. Zmienione niedawno przepisy dają teoretycznie pieszemu wchodzącemu na przejście pierwszeństwo (choć nie przed tramwajem), ale cały czas obowiązuje zakaz wchodzenia na jezdnię przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych. Wniosek jest taki, że takie wyspy budowane są specjalnie po to, by stwarzać zagrożenie. I żeby w przypadku potrącenia pieszego można mu było wykazać, że w sumie to jego wina.

G
Gość

Wprowadzone zmiany są tym bardziej istotne, że z tych przejść w dużej mierze korzystają dzieci, uczęszczające do pobliskiej szkoły podstawowej No ja przepraszam ,co to ma niby do rzeczy? Przecież tam przejścia dla pieszych są sterowane za pomocą sygnalizacji świetlnej,więc co to niby za argument?

S
STOP GŁUPOCIE
15 czerwca, 13:45, Zbigniew Rusek:

Debilizm. Pewnie po to, by nie przywrócić tam komunikacji autobusowej.

Taki pretekst mógł powstać tylko w twojej chorej głowie.

Z
Zbigniew Rusek

Debilizm. Pewnie po to, by nie przywrócić tam komunikacji autobusowej.

Dodaj ogłoszenie