https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowski problem z taksówkami robi się coraz większy

Arkadiusz Maciejowski
Krakowski problem z taksówkami robi się coraz większy
Krakowski problem z taksówkami robi się coraz większy
W Krakowie coraz trudniej zamówić taksówkę. Właściciele korporacji przyznają, że co prawda rośnie liczba zamówień, ale jednocześnie brakuje kierowców chętnych do wożenia klientów. Sami taksówkarze tłumaczą, że często po prostu nie opłaca im się wyjeżdżać w miasto. Jaka jest tego przyczyna?

Według taksówkarzy, wojna cenowa między sieciami spowodowała, że w korporacji musieliby jeździć za marne grosze. Dlatego wiele osób zaczęło szukać innej pracy. - Zachowali jednak licencje i w miasto ruszają tylko w dogodnych dla siebie godzinach. Pracę na taksówce traktują jako dodatkowe zajęcie - tłumaczą kierowcy taxi w rozmowie z "Dziennikiem Polskim". Andrzej Badocha z krakowskiej sekcji taksówkarskiej "Solidarność 80" twierdzi, że powstało błędne koło. - Klienci oczywiście cieszą się z niskich cen, ale coraz mniej osób chce ich wozić, bo się to przestaje opłacać. Więc w efekcie zaczynają cierpieć klienci, bo nie mogą zamówić taksówki - uważa Badocha. - Wkrótce może skończyć się tak, że taksówkami będą jeździć tylko emeryci, którzy płacą niższy ZUS.

Stanisław Grzybowski, prezes "Barbakanu" przyznaje, że regularnie muszą odmawiać klientom. - Przyczyn jest kilka, ale obecnie mamy ok. 500 kierowców, a kilka lat temu było ich 700 - przyznaje szef "Barbakanu" i dodaje, że z chęcią przyjąłby wielu nowych kierowców do swojej korporacji.

Na stronach internetowych praktycznie wszystkich korporacji taxi widnieją oferty pracy. Chętnych na podjęcie wielu jednak nie ma. 

Więcej o sprawie w "Dzienniku Polskim"

Źródło: Dziennik Polski

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
PREZESI ZAWSZE JĘCZA ŻE MAŁO TAKSÓWKARZY BO CHODZI O KASĘ ZA WPŁYWY ZA ABONAMENT.I JEŹDZIĆ ZA SMIESZNE STAWKI DLA KORPO,DYŻURY,KARY FINANSOWE ZA SPÓŹNIENIE SIĘ Z OPŁATAMI DLA KORPO PRZESTAJE SIE OPŁACAC BYNAJMNIEJ W MOIM MIESCIE DUŻO TAKSÓWKARZY POSZŁO DO PRACY ALBO PO PROSTU ODESZŁO JA TEŻ PODZIĘKOWAŁEM KORPORACJI BO NIC DOBREGO NIE WRÓŻY RANO WYJAZD 5 GODZIN PRACY 4 -6 KURSÓW PÓZNIEJ 16 WYJAZD DO 23 7 KURSÓW GÓ WNO NIE PIENIADZ I NISZCZYSZ AUTO DLA KORPORACJI KTÓRA DAJE ZLECENIA PO 8-10ZŁ ://// W NASZEJ KORPROACJI JEZDZIŁO 95 TAKSÓWEK TERAZ JEŹDZI TYLKO 64 TAKSÓWKI WIEKSZOSCI TO EMERYCI A 5 % TO ZWYKLY TAKSÓWKARZ . Ja jeźdzę jako wolny strzelec bo jestem zatrudniony w jednostce wojskowej jako cywil mam 2600zł; na reke od 7-15 nie pąłce korproacji 400zł i skałdki zdrowotnej ponieważ dziaąłnosc sobie zawiesiłem żeby nie płacic podwójnej skałdki zdrowotnej 700zł w kieszeni wyejdzam na piatek sobota zrobięt 550zł obrotu przez 2 dni 550x 4=2200zł obrotu - paliwo 400zł - amaortyzacja 100 zł=1700zł do raczki rzadko kiedy wyejzdzam w tygodniu wieczorami chyba że sie nudzę w domu albo jakas impreza jest na miescie to wyjade .Kilka lat jęzdziłem dla korpracji było dobrze ale od 2018 roku wszystkoz aczeło sie chrzanic jest kilka czynników na to wpłwyających miedzy innymi Wicar taxi i Lider
B
Były taxi
Uciekłem z grandziolu 8lat na taxi było fajnie ale od 2016-2018 rynek się zepsuł dla normalnych taksówkarzy.zrezygnowalem 2miesiace temu cieszę się bo znalazłem robię 3000reke praca od 7-15 .wiem jak było na taxi parodia konkurencja co jeżdżę 1.5za kilometr to trzeba podzielić to 0.75grosza masakra,na dodatek Ukraińcy którzy notorycznie robią wypadki za nim odeszlem tych wypadków naliczyłem oko 9w tym dwa potrącenia.na pasach tyczy się firmy lider ale ludzie w d**** to mają i da ok ej korzystają z kamikadze ja na to mówię.ludzie klienci są skrajnie nieodpowiedzialni.jak szlysza że gdzieś jest tanio o 50gr to mega jak do gówna.wysoka jakość i profesjonalizm robią prawdziwi taksówkarze a wypadki ale większości bez ich winy.wiec wolę zapłacić 2.4za kilometr idąc zarobić swojemu.a nie jakiś kamikadze student z Ukrainy mnie dowiezie na tamten świat.rybek się zepsuł nie płacę zusow korporacji jak potrzebuje więcej kasy to po godzinach biorę sobie pączki z DHL i swoim rejonie rozwoze dostanę 200zl i git
s
ssss
Sam przerabiałem na taxi temat duże koszty utrzymania auta paliwa zusy i korporacja itd itd Sami emeeryci co maja 3000tys i nie płaca zusu im to wszystko jedno czy zarobia 50zł czy 100zł do kabzy wskakuje . Normalny taksówkarz rodziny z tego nie utrzyma takie realia .robić dzienie po 200zł obrottu przez 10 godzin to bardzo łatwo obliczyć 40zł zus dziennie palwio 40zł korporacja dziennie 9zł amortzacja auta około 25zł = 94 zł zysku ale trzeba jeszcze iine opłaty doliczyć wiec kokosów nie ma nie dziwie się że taksówkarze odchodzą i idą do pracy bo po prostu przy smiesznych kursach po 9zł 11zł dużo kilometrów to po prostu sie nie opłaca a teraz rzadko z kursami po za miasto może raz jeden na 2 miesiące wpadnie że pojedziesz do 80km i koniec
m
misiek2
Taksówkarze to kolejna grupa społeczna, która domaga się PRZYWILEJÓW. Nie chcą grać według reguł rynku, tylko domagają się sztucznego ograniczenia podaży swoich usług przez limitowanie dostepu do zawodu i rynku. Jak tylko pojawia się na horyzoncie konkurencja, to jest zbiorowa histeria, manifetacje, blokowanie miasta, blokowanie dróg pod Sejmem. A politycy ulegaja tym szantażom. Kiedy to się skończy ? Jak ktoś nie chce byc taksówkarzem, bo uważa, że mu sie nie opłaca - to prosta sprawa, niech nie będzie taksowkarzem, nikt mu nie karze. Do ilu grup zawodowych mamy dopłacać, bo postraszą strajkiem i blokadami? Podobno tyle lat walczyliśmy o wolny rynek. Rozumiem, że Państwo może dopłacać do tego, zeby ludzie mieli co jeść, gdzie sie leczyć i bezpiecznie chodzić po ulicach. Ale taksówka nie jest usługą pierwszej potrzeby. Niech przeowzy pasażerskie (poza komunikacją komunalną) reguluje rynek, taksówkarz to przedsiębiorca - jak prowadzenie przedsiębiorstwa się nie opłaca, to do pracy albo zmienić branżę! Jeśli Państwo będzie wszystkim ulegać, jutro zaczniemu regulowac rynek fryzjerów, krawców, sprzedawców kwiatów i tak po kolei. ALternatywne firmy przeowzowe nie są złem koniecznym, dawno należało przeprowadzić deregulację tego zawodu.
a
antyfan hansa
Hans,
Siorpaj .... wiesz co uberowi
k
krakus
Prezes barbakanu oczywiscie ze chciał by przyjąć wiecej kierowców. 500 zł wpisowego nie ujete na żadnej fv, 500 zł abanamentu +prowizje daje czesto 600 zł. Za kazde zlecenie kierowca płaci 1 grosz na fundacje niby nie duzo ale mDyiesieczerze się od wszyskich jakiś tysiąc. Przelew idzie z konta barbakanu ( a puzniej odpis od podatu prezes sobie robi ) proceder trwa od zawsze. Jak chcesz urlop albo jesteś chory i tak abonament pelny . W kryzysie trzeba wiecej pracowac. Pozdrawiam.
K
Kloss
Im więcej takich jak ty, jeżdzących uberem , tym gorzej będzie w branży taksówkarskiej.I o to chodzi tej firmie - rozbić lokalny rynek i póżniej drenować go do woli.Uberowcy mają podobną cenę za przejazdy w dzień jak standardowa taxi ( nie sprawdzałem - ale było kilka artykułów na ten temat ).Nie płacą podatków ani zusu ( pomiętaj z opłaty zus utrzymywana jest służba zdrowia i wypłacane emerytury )20 % opłaty za kurs zasila wielką amerykańską korporację, która nie płaci od tego ani grosza podatku w Polsce. Wartość tej korporacji to kilkadziesiąt miliardów $ - lokalne firmy taksówkarskie to malutki pikuś dla takiego giganta.No i niech mi kroś powie , że jest to uczciwa konkurencja.
o
ona
Ja praktycznie staram się omijać podróże taxi czy innymi przewoznikami, ponieważ serwisy nie sa ani bezpieczne ani na czas. Styl taxi na hasło to w sumie info dla kierowcy a nie zamawiajacego, nie ma korporacyjnosci i poczucia pewności, że to bezpieczny przejazd nakkrótszą droga bez naciągania itp.
Ogólnie osobiscie jako kobiecie brakuje mi taxówek prowadzonych przez kobiety, w licencjonowanych samochodach, podających info smsem numeru rejestraci zamówionej taxówki 5 min przed dojazdem z określona kwota za przejazd.
C
Cynik
Panowie taksówkarze ciężko zapracowali na taki a nie inny ich społeczny odbiór oraz całkowity upadek etosu tego zawodu. Cierp ciało jakżeś chciało.
x
x
"Nie płacą podatków ani zusu ( pomiętaj z opłaty zus utrzymywana jest służba zdrowia i wypłacane emerytury )"
 
Jakie emerytury? Nasze pokolenie dostanie chociaż ułamek tego, na co płaci?
d
dr wiktor wektor
panie prezesie barbulandii, mogę u pana jezdzić, ale nie bede płacił panu 520zł abonamentu co miesiac, będąc przez pana zmuszanym równocześnie dawać klientom zniżki 20% w dzień i 40 % w nocy ! Kto normalny bedzie oddawał 40% zarobionych przez siebie pieniędzy?? Weź pan przestań pier.. głupoty i obniż pan abonament, albo zlikwiduj pan znizki. W zusie, na stacji benzynowej, w sklepie, w kinie, gdziekolwiek, jako klient - nigdzie nie dostaję zniżki 20 i 40 %
G
Grzybek
Właściciele prywatnych firm taksówkarskich to krezusi opływający w ciężki szmal.Firmy takie jak Barbakan , Mega , Icar - mają po conajmniej 500 taksówek, każdy taksówkarz płaci właścicielom po conajmniej 500 zł. tzw abonamentu.Jak łatwo policzyć mają wpływy po conajmniej 250 000 zł miesięcznie.Odejmując koszty prowadzenia firm - zatrudnienie kilkunastu telefonistek - na śmieciówkach, opłaty za utrzymanie centrali i opłaty telefoniczne + inne koszta - zostaje im conamniej 50 do 100 tysięcy na czysto miesięcznie.Ale swoim taksówkarzom każą jeżdić w śmiesznych stawkach i nic ich nie obchodzi , że często trudno się z tego zajęcia utrzymać.
h
hans
dlatego jezze z uberem
h
hans
dlatego jezze z uberem
l
lols
Jakoś nigdy nie mam problemu z zamówieniem taksówki.
Ktoś tu robi gównoburzę.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska