Za nami ostatni test przeprowadzony na najbardziej efektownym odcinku Krakowskiego Szybkiego Tramwaju jakim jest estakada łącząca ulicę Wielicką i Lipską.
Po serii testów obciążeniowych przyszedł ostatni, na który zostali zaproszeni także dziennikarze. Test polegał na sprawdzeniu obciążeń powstających przy przejeździe przez estakadę tramwaju z prędkością 50 km/h. Przetestowane zostało również zachowanie przy hamowaniu awaryjnym.
Według kierownika budowy estakada jest w pełni bezpieczna. Pierwsze tramwaje z pasażerami na estakadzie łączącej ulicę Wielickę i Lipską przejadą 31 sierpnia. Na kluczowy odcinek estakady zostaną skierowane linie 9, 11 i 50, które w ten sposób zaoszczędzą 5-6 minut na każdym przejeździe.
Pomnóz sobie te 5 minut x 2 kursy (dziennie) x 200 dni roboczych i zobacz ile czasu człowiek jeżdzący do roboty z Kurdwanowa do Śródmieścia zaoszczędzi w roku, i ilu takich ludzi jest, - całkiem sporo.
b
bmw
w Krakowie nie ma szybkiego tramwaju i pewnie długo taki nie powstanie. Szybki tramwaja jest w Poznaniu(predkość srednia ok. 35 km/h,
(to nawet nieznacznie szybciej niż warszawskie metro).
Ten krakowski "niby szybki" tramwaj jedzie srednio nie wiecej niż 25 km/h , bez trudu wyprzedzam go na rowerze (na kolarce), i w dodatku patrzac na mapę KST ma krzywą trasę, czyli predkosc srednjia liczona po odcinku spada jeszcze bardziej!
G
Gie
Ciekawe kiedy wyjdą pierwsze fuszerki? Pewnie po zimie.
G
GT
Zaoszczędzą 5-6 minut, a pierwsze 30 sekund stracą na zwrotnicy Wielicka/Estakada, drugie 30 sekund na zwrotnicy Estakada/Lipska.
O
Ogrodnik
Uważam że jest to inwestycja za droga jak na takie połączenie ,lepsze by było połączenie z Nową Hutą,co by rozwiązało korek w niektórych godzinach przy moście koło ciepłowni.Co prawda jest to korzystne połączenie szybkie dla komunikacji i będzie mogła poruszać się policja,karetki pogotowia,straż ,rowerzyści i piesi no i nie wiem czy motory,skutery i taxi również.Moim zdaniem pieniądze które wydano jakby starczyło można by wydać na podziemne połączenie albo nawet na jedną linię metra która by szła od dworca PKP dajmy na to do Płaszowa lub w inny rejon obrzeży Krakowa.Maszyny kąpiące tunel pod metro w Polsce szczególnie w Warszawie są dostępne i można by to wykorzystać na pewno było by taniej.Widok z mostu jest na Płaszów obóz koncentracyjny,jezioro Bagry i z pewnością jest to atrakcją.
J
Jan Kanty
A przepraszam... Gdzie w Krakowie tramwaj jesz szybki.... Wokół Plant... ? W tunelu od Ronda Mogilskiego... ? A może na ruczaj jedzie qwa jakiś szybki tramwaj tylko tego nie zauważyłem.... ? Bo jeśli tramwaj który wlecze się 40 km/h ktoś nazywa szybkim, to chyba ma nie po kolei pod deklem....