https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowskie absurdy: sprawdzą światła przy ślepej uliczce

Marcin Karkosza
Przejazd przez ślepą uliczkę przy ul. Bobrzyńskiego
Przejazd przez ślepą uliczkę przy ul. Bobrzyńskiego Anna Kaczmarz
Czytelniczka z os. Ruczaj narzeka na kuriozalną sytuację, która powstała na trasie tramwaju wzdłuż ul. Bobrzyńskiego. Według pani Marii, przy przystanku Kampus UJ zlokalizowany jest prawoskręt w ślepą uliczkę, przed którym z powodu złej organizacji ruchu musi zatrzymywać się większośc tramwajów. ZIKiT obiecuje przyjrzeć się działaniu świateł, ale zapewnia, że system sygnalizacji świetlnej w tym miejscu nie zatrzymuje ruchu z uwagi na ślepą uliczkę.

- Uliczka odchodząca w pra-wo od ul. Bobrzyńskiego, zaraz za przystankiem dla tramwajów jadących z centrum miasta na Ruczaj, to tak naprawdę kilka metrów wylanego przez tory asfaltu i nikt tam nie wjeżdża, a jednak przed tą "niby-uliczką" zlokalizowane są sygnalizatory, przed którymi tramwaje często się zatrzymują - mówi pani Maria. - To bezsensowne rozwiązanie, które wydłuża czas przejazdu. Po co światła w takim miejscu? Czy nie dałoby się zamiast nich ustawić przed ślepym zaułkiem odpowiednich znaków? - pyta mieszkanka Ruczaju.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wyjaśnia, że na tym odcinku ul. Bobrzyń-skiego, przy trasie tramwajowej, funkcjonuje tylko sygnalizacja obsługująca przejścia dla pieszych. Przedstawiciele urzę-du zapewniają też, że do zatrzymań tramwajów dochodzi tam sporadycznie.

- Światła ustawione są tak, że gdy zbliża się tramwaj, to włącza się czerwone dla pieszych, by tramwaj nie musiał się zatrzymywać. Sygnalizatory skierowane w stronę uliczki nie są włączone, bo na razie nie ma takiej potrzeby - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT. - Dodatkowe sygnalizatory w tym miejscu chcemy uruchomić dopiero w przyszłości, aby skomunikować z drogą główną przewidziane do zabudowy działki.

ZIKiT zapowiada jednak, że sprawdzi działanie sygnalizacji oraz czy w tym miejscu nie dochodzi do zbyt wielu zatrzymywań tramwajów.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus
Moze Olafowi uda sie uniknąć pisania takich głupot jak odświeży mózgownice - Tych świateł tam nie powinno w ogóle być - nie ma takiego dużego ruchu tramwajowego żeby trzeba go regulować światłami. Ten tramwaj nie powinnien tam sie zatrzymywac na światłach.
k
kl
A pani Maria nie wpadła na to, że tramwaj podobnie jak samochody musi się czasami zatrzymać żeby przepuścić pieszych ?
k
komu na tym zależy
Sprawdźcie sygnalizacje pod pocztą główną.
Jest tam co poprawiać.
W
WORD
Na skrzyżowaniu pod poczta gł. jak tramwaje skręcają z Westerplatte w Sienną i odwrotnie ruch na skrzyżowaniu dla samochodów jest wstrzymany. Taka sytuacja jest od kilku miesięcy.
Ja się pytam dla czego organizatorzy ruchu nie umożliwią w tym momencie przejazdu pojazdu w tym czasie co tramwaj skręca na skrzyżowaniu.
O
Olaf
Pani Maria ma oczywiście rację, tramwaj zatrzymuje się tam żeby przepuścić nieistniejące auta, które skręcają na niedziałającą uliczkę. Fakt, że piesi przechodzą przez te tory na pewno nie ma z tym nic wspólnego.

Pani Maria powinna chyba przeprowadzić osławione eksperymenty myślowe następnym razem jak poczuje potrzebę napisania kolejnego takiego listu. Może uda się jej uniknąć pisanie takich głupot.

A redakcji polecam mniej sensacyjne nagłówki i bardziej obiektywne zdjęcie (gdybym nie wiedział, że są tam przejścia dla pieszych prze tory to być może bym ich nawet nie zauważył)
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska