Budowa tramwaju do Mistrzejowic
Gigantyczne korki na północy miasta zaczęły tworzyć się w momencie, gdy wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na rondzie Polsadu oraz zwężono ulice Młyńską oraz Lublańską. Stało się tak w związku z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic.
Kierowcy przekonywali, że przejazd przez miasto trwa nawet dwie godziny. W korkach utknęły również autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które notowały kilkudziesięciominutowe opóźnienia.
Jak przekazali nam przedstawiciele spółki Gülermak, która buduje linię tramwajową do Mistrzejowic, dziś, 24 października, ma się odbyć ich spotkanie z miejskimi urzędnikami. Tematem będzie możliwość usprawnienia ruchu na północy Krakowa. Zdaniem przedstawicieli spółki możliwe jest, że w najbliższych dniach miasto zaproponuje rozwiązania, które mogą choć w części rozwiązać problem tworzących się gigantycznych zatorów na drogach.
Kumulacja utrudnień
Dyrektor Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Michał Mikołajczyk przyznaje w odpowiedzi na nasze pytania, że doszło do kumulacji różnych inwestycji w północnej części Krakowa. Poza budową trasy tramwajowej do Mistrzejowic chodzi również o rozbudowę alei 29 Listopada, która pierwotnie miała się rozpocząć w 2018 roku, ale ostatecznie prace ruszyły dopiero pod koniec 2020 roku i nadal trwają.
- Roboty drogowe, związane z przebudową al. 29 Listopada, zmierzają ku końcowi i w miarę możliwości stopniowo oddawane będą do użytku nowo wybudowane fragmenty drogi, co bez wątpienia wpłynie pozytywnie również na sytuację w rejonie ronda Polsadu - zapowiada Mikołajczyk.
We wtorek rano otwarto na przykład skrzyżowanie alei 29 Listopada z ulicą Powstańców.
Ale już na czwartek, 26 października, zaplanowano rozpoczęcie kolejnych prac w tym rejonie miasta, które mogą się wiązać z niedogodnościami dla kierowców. Chodzi o budowę lewoskrętu z ulicy Żmujdzkiej w aleję 29 Listopada, w związku z którą wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Przykładowo ulicą Żmujdzką będzie można dojechać tylko do posesji. Objazdy zostaną wytyczone ulicami: Zdrową, Prądnicką i Opolską. Zakończenie inwestycji planowane jest na 31 stycznia 2024 roku.
Michał Mikołajczyk przekonuje, że miasto zaczyna korygować organizację ruchu w północnej części Krakowa, co może pomóc choć trochę rozładować korki.
- Już wykonana została korekta promienia łuku na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora Komorowskiego, która umożliwiła dopuszczenie relacji prawoskrętnej. W dalszej kolejności na al. Bora Komorowskiego - na wysokości wyjazdu z centrum handlowego - zostanie wykonana korekta sygnalizacji świetlnej, umożliwiająca zawracanie. Ponadto policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie wspólnie z pracownikami Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK kontrolują wprowadzoną organizację ruchu, a wychwycone w ten sposób usterki są sukcesywnie korygowane - twierdzi Mikołajczyk.
- Co pasażerowie komunikacji miejskiej robią źle? Przegląd najgorszych zachowań
- Fryzury dla kobiet po 40. i 50. Zobacz, jak się czesać, aby odjąć sobie lat!
- Oto najbardziej luksusowe ulice Krakowa. Tutaj mieszkania kosztują krocie!
- TOP 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Krakowie, przyjeżdżając tu na studia!
