
W ramach budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic zaplanowano tunel w rejonie ronda Polsadu.
Przedstawiciele urzędu i wykonawcy linii tramwajowej do Mistrzejowic doszli też do porozumienia, by zrealizować wariant z dłuższym przebiegiem torowiska na poziomie „-1”. Pierwotna koncepcja przebiegu linii tramwajowej do Mistrzejowic w rejonie ronda Młyńskiego przewidywała naziemny przebieg torowiska. Po wykonaniu analiz zdecydowano o wprowadzeniu w projekcie zmian, polegających na poprowadzeniu tam torów poniżej poziomu terenu - nie w tunelu, ale w konstrukcji przypominającej wyglądem rynnę. W takim układzie odcinek linii tramwajowej zlokalizowany poniżej poziomu terenu wraz z rampami najazdowymi wydłuży się do ok. 1200 metrów z planowanych wcześniej 900 m.

Jest wizja budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Lema - pomiędzy ul. Mogilską a al. Pokoju.

Miasto planuje budowę linii tramwajowej o długości około 4,5 km, stanowiącej przedłużenie linii tramwajowej od Małego Płaszowa do węzła drogowego Kraków Przewóz.

Na zlecenie miasta powstała koncepcja linii tramwajowej do osiedla Złocień wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem park&ride i rozbudową ulicy Domagały w obszarze Rybitw.