
Jest też koncepcja, by w przyszłości można byłoby dojeżdżać tramwajem na os. Skotniki.

W ramach inwestycji tramwajowych od lat mieszkańcy nie mogą się też doczekać przebudowy ulic Kościuszki i Zwierzynieckiej wraz z modernizacją torowisk, które są w fatalnym stanie. Na początku tego roku prezydent Krakowa poinformował, że jeszcze w tym roku miasto liczy na uzyskanie pozwolenie na budowę i rozpoczęcie prac przy przebudowie ul. Kościuszki.

Z powodu protestów miasto odstąpiło od koncepcji budowy linii tramwajowej wzdłuż al. Słowackiego. Nie jest jednak wykluczony powrót do pomysłu, ale obejmującego budowę linii tramwajowej wzdłuż całych Alej Trzech Wieszczów a nawet dalej w kierunku ronda Matecznego.

Powstała koncepcja, by w ramach budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej wybudowano też linie tramwajowe. Mieszkańcy protestują jednak przeciw realizacji inwestycji w miejscu lasu Łęgowego w Przegorzałach. Stąd obecnie bierze się też pod uwagę budowę dróg bez linii tramwajowych i wyznaczenie połączenia tramwajowego w innym rejonie.
Z pomocą specjalistów z Politechniki Krakowskiej planowane są więc nowe rozwiązania, takie jak budowa tunelu tramwajowego z Dębnik albo Ruczaju w rejon Cichego Kącika.
Przypomnijmy, że Trasę Pychowicką zaplanowano od oddanej niedawno do użytku Trasy Łagiewnickiej (kończy się na ul. Grota-Roweckiego) do ul. Księcia Józefa.
Trasę Zwierzyniecką wyznaczono od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia (w jej ramach ma powstać tunel pod wzgórzem bł. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki).