https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Matura 2020. Co z terminem matury? Kiedy odbędzie się matura 2020? Czy odbędzie się w terminie? [HARMONOGRAM, DATA]

MH
Matura 2020. Co z terminem matury? Kiedy odbędzie się matura 2020? Czy odbędzie się w terminie? [HARMONOGRAM, DATA]
Matura 2020. Co z terminem matury? Kiedy odbędzie się matura 2020? Czy odbędzie się w terminie? [HARMONOGRAM, DATA] Przemyslaw Swiderski
Matura 2020. Ze względu na wprowadzenie stanu zagrożenia epidemiologicznego w Polsce, wszystkie szkoły i uniwersytety zostały zamknięte. To już drugi tydzień, w którym uczniowie i studenci odbywają naukę zdalną. To jednak nie to samo, co regularne zajęcia, stąd pojawiają się wątpliwości o terminy egzaminów, w tym m.in. matury i zakończenia roku szkolnego. Kiedy planowo matura ma się odbyć? Jakie są możliwości przesunięcia matury na inny termin?

Szkoły i uniwersytety. Jak długo potrwa kwarantanna?

Koronawirus w Polsce spowodował zamknięcie szkół do Wielkanocy. Przerwa w szkołach będzie trwała do 14 kwietnia. Zawieszenie działalności placówek oświatowych może się przedłużyć w związku ze zbliżającym się szczytem epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce. Co z egzaminem ósmoklasisty i maturami?

Podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu lekcji do Świąt Wielkiejnocy. To trudna decyzja, ale ważna i potrzebna, żeby nie doszło do bardzo szerokiego rozprzestrzeniania się koronawirusa - przekazał na konferencji prasowej szef rządu.

Matura 2020. Czy odbędzie się w terminie? Kiedy odbędzie się matura 2020?

Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Marcin Smolik wskazuje:

-

"Na tę chwilę czasowe zawieszenie zajęć w szkołach nie wpływa na terminy egzaminów; jeśli jednak przedłuży się do okresu poświątecznego, trzeba będzie te terminy przesunąć."

.

Oznacza to, że na razie tegoroczni maturzyści nie muszą się martwić - prawdopodobnie napiszą maturę w normalnym terminie. To samo dotyczy uczniów klas ósmych, którzy pod koniec kwietnia mają napisać egzaminy ósmoklasisty. Na ten moment terminy egzaminów się nie zmieniają.

Dariusz Piontkowski, minister edukacji w swoim przemówieniu dla Telewizji Polskiej powiedział:

- Egzaminy ósmoklasisty są pod koniec kwietnia. Jeżeli przerwa w zajęciach w szkole skończyłaby się wraz ze świętami wielkanocnymi, to wówczas spokojnie te egzaminy mogłyby się jeszcze odbyć. Gdyby ta przerwa się wydłużała to oczywiście egzaminy nie mogłyby się odbyć, musielibyśmy je przenieść.

W specustawie, która została wprowadzona w związku z koronawirusem są zapisy, które umożliwiają przeorganizowanie roku szkolnego, jeśli zajdzie taka potrzeba, tzn. zmianę terminów egzaminów czy przedłużenia roku szkolnego. Jednak na razie wszystko ma iść zgodnie z planem.

Zakończenie roku szkolnego 2020. Czy rok szkolny będzie przedłużony? Co z terminem matury?

Możliwa zmiana terminów egzaminów ósmoklasisty i matur pociąga za sobą przesunięcie zakończenia roku szkolnego. Może się zdarzyć tak, że uczniowie nie zdążą poznać całości wymaganego do egzaminów materiału. Stąd pojawia się możliwość, że rok szkolny może potrwać dłużej niż do końca czerwca.

W programie TVN24 "Koronawirus. Raport" dyrektorka jednej z warszawskich szkół podstawowych Danuta Kozakiewicz, wypowiedziała się na temat możliwości przedłużenia roku szkolnego.

- Zgodnie z zapewnieniami ministra edukacji, stosowane obecnie formy będą traktowane jako normalna realizacja podstawy programowej. Nie ma więc podstaw do stwierdzenia, że rok szkolny może się przedłużyć aż na okres wakacji. Można stwierdzić, że podstawa programowa będzie zrealizowana całkowicie. Jedynym elementem, który w tej chwili może być zagrożony to jest kwestia egzaminów, ale one nie są warunkiem zakończenia roku szkolnego. Prawdopodobieństwo, że rok szkolny nie zostanie zakończony w normalnym terminie, nie jest duże - dodaje.

Rząd dokłada wszelkich starań, aby czas, który uczniowie spędzają w domu, nie był czasem straconym dla edukacji.

Przedłużenie roku akademickiego. Czy rok akademicki zostanie przedłużony?

Przez wzgląd na kwarantannę zamknięto nie tylko szkoły i przedszkola, ale także uczelnie wyższe. Na uniwersytetach także odbywają się zajęcia online, co znaczy, że obowiązkowy materiał jest przez studentów przerabiany. Pojawiły się jednak wzmianki dotyczące możliwego przedłużenia roku akademickiego.

Jarosław Gowin w Programie 1 Polskiego Radia stwierdził:

- Jeżeli wrócimy do normalnego funkcjonowania po świętach, to wtedy nie będzie potrzeby przekładania zajęć na następny semestr. Być może zdecydujemy się na jakieś przedłużenie roku akademickiego. W przypadku uczelni, z różnych powodów, to jest dużo prostsze niż w przypadku szkół. Rok akademicki, z formalnego punktu widzenia, trwa do 30 września. Być może wystarczy nieco skrócić wakacje, nieco przedłużyć sesję egzaminacyjną. Być może wystarczy sięgnąć po takie mechanizmy, jak możliwość zaliczania zajęć online. Jeżeli chodzi o uczelnie, to ja jestem dużym optymistą – zaznaczył wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Edukacja

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysiek

Hahahahhha ? o co spina? To jest jasne że żadne egzaminy nie odbędą się w terminach i wcale nie muszą tego jeszcze mówić oficjalnie, żeby każdy o tym wiedział. Powiedzą po świętach, kilka dni przed bo są glupi i wierzą w to ze czary mary, hokus pokus i nagle się wszystko zmieni. Nie!!! Nie zmieni się! Wirus dalej będzie, jeszcze nawet nie nadszedł szczyt zachorowań w Polsce. A dopóki wirus się nie skończy to kwarantanna będzie dalej wiec do szkół po świętach nie wrócimy. I jakby rząd (mówiąc ogółem) słuchał wirusologów i naukowców wraz z lekarzami to wiedziałby, że jeszcze cały maj będziemy siedzieć w domu. A nawet jak pod koniec maja wirus się skończy to wyjść z domu powinno się miesiac później. Tak jak w Chinach...niby zakończyli walkę z koronawirusem, ale na wszelki wypadek ludzie jeszcze przez miesiąc mieli pozostawać w domu i bardzo dobrze... bo nagle się okazuje ze w Chinach kolejna plaga koronawirusa się właśnie zaczyna.

G
Gość
23 marca, 18:10, Gość:

Minister edukacji powinien puknąć się w głowę i jeszcze raz zastanowić się nad tymi egzaminami. Raz że wirus ten nieprędko się skończy patrząc co się dzieje i jak rośnie liczba zachorowań, dwa nie mamy szczepionki na to, trzy liczba testów jest za mała, 4- dzieci nie mają odpowiednich warunków do nauki i ogromny stres. Egzaminy powinny być odwołane tak jak zrobił to mądry człowiek który odwołał międzynarodowy egzamin bo bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem. Dla Pana ministra widać

24 marca, 15:30, Gość:

jak myślicie jak długo moze byc u nas ten wirus ;/??

W pełni się zgadzam.

G
Gość

Codziennie nowe zadania maturalne z fizyki rozszerzonej. Przygotuj się do matury 2020. Zapraszam!

https://www.facebook.com/podrecznik.fundamentalny.7

G
Gość
23 marca, 18:10, Gość:

Minister edukacji powinien puknąć się w głowę i jeszcze raz zastanowić się nad tymi egzaminami. Raz że wirus ten nieprędko się skończy patrząc co się dzieje i jak rośnie liczba zachorowań, dwa nie mamy szczepionki na to, trzy liczba testów jest za mała, 4- dzieci nie mają odpowiednich warunków do nauki i ogromny stres. Egzaminy powinny być odwołane tak jak zrobił to mądry człowiek który odwołał międzynarodowy egzamin bo bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem. Dla Pana ministra widać

jak myślicie jak długo moze byc u nas ten wirus ;/??

D
Dla maturzystów

Maturzystom zdającym fizykę ta stronka może się przydać. Rozwiązywanie codziennie pięciu zadań to dobry trening przed egzaminem.

https://www.facebook.com/podrecznik.fundamentalny.7

G
Gość
23 marca, 14:31, Gość:

matura to bzdura ! ja nie wiem po co to wprowadzili tylko same stresy nic więcej

23 marca, 15:26, Gość:

Na przykład po to, żeby na studia typu lekarski mieli szansę dostać się wszyscy, a nie głównie dzieci lekarzy jak za czasów egzaminów. Nie każdy musi mieć maturę, a jeśli jest to dla kogoś aż taki stres, to nie wiem jak sobie poradzi w dalszym życiu - sesja na studiach, praca, ewentualny kredyt. To wszystko jest stresujące.

23 marca, 16:18, Gość:

z jednej strony masz racje ale moim osobistym zdaniem powinni wprowadzić egzaminy wstępne np na medycynę czy prawo .. Jak myślisz?

Nie jest to dobre rozwiązanie - na maturę należy znać materiał opisany w podstawie programowej i dla każdego jest ona taka sama. Ponadto nie ma możliwości żadnych oszustw, bo wszystko odbywa się za pośrednictwem CKE. Przy egzaminach na uczelniach wyższych zawsze jest możliwość bezstronności sprawdzającego, oprócz tego na każdej uczelni materiał obowiązujący byłby zapewne inny i tak na niektóre byłoby się bardzo łatwo dostać, na inne trudno.

Uważam, że obecnemu systemowi daleko jest do ideału, ale jest to najlepszy jaki do tej pory wymyślono, daje wszystkim równe szanse, a sukces zależy od własnego wysiłku włożonego w naukę i przygotowanie.

G
Gość

Minister edukacji powinien puknąć się w głowę i jeszcze raz zastanowić się nad tymi egzaminami. Raz że wirus ten nieprędko się skończy patrząc co się dzieje i jak rośnie liczba zachorowań, dwa nie mamy szczepionki na to, trzy liczba testów jest za mała, 4- dzieci nie mają odpowiednich warunków do nauki i ogromny stres. Egzaminy powinny być odwołane tak jak zrobił to mądry człowiek który odwołał międzynarodowy egzamin bo bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem. Dla Pana ministra widać

G
Gość
23 marca, 14:31, Gość:

matura to bzdura ! ja nie wiem po co to wprowadzili tylko same stresy nic więcej

23 marca, 15:26, Gość:

Na przykład po to, żeby na studia typu lekarski mieli szansę dostać się wszyscy, a nie głównie dzieci lekarzy jak za czasów egzaminów. Nie każdy musi mieć maturę, a jeśli jest to dla kogoś aż taki stres, to nie wiem jak sobie poradzi w dalszym życiu - sesja na studiach, praca, ewentualny kredyt. To wszystko jest stresujące.

z jednej strony masz racje ale moim osobistym zdaniem powinni wprowadzić egzaminy wstępne np na medycynę czy prawo .. Jak myślisz?

G
Gość
23 marca, 14:31, Gość:

matura to bzdura ! ja nie wiem po co to wprowadzili tylko same stresy nic więcej

Na przykład po to, żeby na studia typu lekarski mieli szansę dostać się wszyscy, a nie głównie dzieci lekarzy jak za czasów egzaminów. Nie każdy musi mieć maturę, a jeśli jest to dla kogoś aż taki stres, to nie wiem jak sobie poradzi w dalszym życiu - sesja na studiach, praca, ewentualny kredyt. To wszystko jest stresujące.

G
Gość

matura to bzdura ! ja nie wiem po co to wprowadzili tylko same stresy nic więcej

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska