Kolorystyka nowego samochodu i wszelkie szczegóły, jaki można było już wyjawić zostały zaprezentowana w Classic Car Club na Manhattanie. Pełne szczegóły nowego Red Bulla prawdopodobnie będą trzymane w tajemnicy aż do przedsezonowych testów w Bahrajnie, które mają odbywać się od 23 do 25 lutego.
Red Bull przystępuje do kampanii 2023, chcąc zachować tytuły najlepszych wśród kierowców i konstruktorów po 17 zwycięstwach w 22 wyścigach w 2022 roku. Pamiętajmy o 15 wiktoriach zdobytych przez panującego podwójnego mistrza świata Verstappena, co jest rekordem wszech czasów w jednym sezonie Formuły 1.
Przemawiając podczas premiery, Horner skomentował: "To niesamowicie wyjątkowe być w Wielkim Jabłku (taki pseudonim nosił Nowy York już przed ponad stu laty), w USA, w Nowym Jorku. Stany Zjednoczone odgrywają obecnie tak dużą rolę w F1 mając trzy rundy Grand Prix, więc wydawało się, że tylko tutaj powinniśmy zaprezentować RB19 i nasze plany na nadchodzący sezon.
Plany te obejmują między innymi rozpoczęcie nowej współpracy z amerykańskim Fordem, który będzie współpracował z działem Red Bull's Powertrains w celu opracowania turbo-hybrydowej jednostki napędowej dla niedawno zatwierdzonych przepisów dotyczących silników na 2026 rok.
Jeśli chodzi o oczekiwania Red Bulla na 2023 rok, Horner kontynuował: - To będzie niesamowity sezon. Nasi rywale na pewno nie stali w miejscu. Spodziewamy się, że Ferrari będzie konkurencyjne, Mercedes też będzie nas gonił, a jest jeszcze kilka innych zespołów, które również mogą zrobić duży postęp. O tej porze roku to wszystko jest wielką niewiadomą i jest to kwestia skupienia się na sobie, robienia wszystkiego, co w naszej mocy. Potem w Bahrajnie, za kilka tygodni, zobaczymy samochody wszystkich i zdamy sobie sprawę: "Czy coś przegapiliśmy? Czy nie?" Następnie wyruszymy w tę 23-wyścigową podróż pomiędzy marcem a listopadem. Jestem pewien, że po drodze będą wzloty i upadki, ale myślę, że jesteśmy w dobrym miejscu i chcemy kontynuować tę dynamikę z zeszłego roku.
Specjaliści z Forda już działają
Ford potwierdził, że ponownie wejdzie do Formuły 1 od 2026 roku jako dostawca jednostek napędowych, kiedy wejdą w życie nowe przepisy techniczne tego sportu - z naciskiem na w pełni zrównoważone paliwa i inną konfigurację silnika.
Po odsłonięciu barw RB19, dyrektor generalny Forda, Jim Farley, dołączył do Hornera na scenie, aby oficjalnie ogłosić partnerstwo Forda z zespołem, powołując się na kierunek środowiskowy, który Formuła 1 zamierza obrać w przyszłości jako jeden z powodów ich ponownego wejścia do sportu.
Panujący mistrzowie kierowców i konstruktorów również wkraczają w rok z karą limitu budżetowego, a 10% skrócenie czasu CFD [obliczeniowej dynamiki płynów] co utrudnia im testowanie nowych rozwiązań poprzez dalsze zmniejszanie liczby przejazdów dostępnych dla nich w ciągu roku w tunelu aerodynamicznym.
Fani będą mogli zmienić wygląd bolidu
Red Bull ogłosił, że daje fanom szansę zaprojektowania malowań samochodów wyścigowych RB19 na każdy amerykański wyścig w tym roku - w Miami, Austin i Las Vegas.
Dla podkreślenia rosnącej popularności Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych, szef zespołu Christian Horner ogłosił konkurs "Make Your Mark" - W przypadku trzech wyścigów w USA, które mamy w tym roku, po raz pierwszy w historii, zamierzamy zaangażować fanów w tworzenie malowania na te wyścigi - kontynuował - To będzie konkurs i jest to ogromna szansa. Długo o tym wszystkim myśleliśmy, ale wiemy, że to jest to, co ludzie chcą zobaczyć - zaangażować się - i to jest dla wszystkich szansa, aby móc to zrobić.
- Chodzi w dużej mierze o zaangażowanie fanów w projekt i wygląd samochodu - powiedział Horner, wyjaśniając, że zgłoszenia będą oceniane przez specjalny panel przed ogłoszeniem zwycięzcy. Najpierw jest GP Miami w maju, a rywalizacja w tym wyścigu otwiera się na zgłoszenia od dzisiaj.
Red Bull już wcześniej wprowadzał jednorazowe białe malowanie na GP Turcji 2021, a było to na cześć ustępującego partnera silnikowego Hondy, którego oficjalna współpraca z zespołem zakończyła się wraz z końcem tego sezonu.
W przeszłości zespół ścigał się również z jednorazowymi patchworkowymi projektami ze zdjęciami fanów, w ramach inicjatywy zbierania funduszy dla swojego partnera charytatywnego, imprezy Wings for Life.
