Myślenice. Autobusem do Krakowa? Pierwszy kurs jeszcze w tym miesiącu 20.03

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Ten największy (mający 64 miejsc siedzących) autobus spółki Małopolska Prywatna Komunikacja Samochodowa ma kursować w godzinach szczytu Fot. Małopolska Prywatna Komunikacja Samochodowa
Opóźnia się uruchomienie dwóch nowych linii autobusowych Myślenice-Kraków. Procedury jednak trwają i jeszcze w tym miesiącu z Myślenic do Krakowa będzie można pojechać już nie tylko busem, ale również autobusem.

FLESZ - Brytyjska mutacja atakuje młodszych

Bliższa uruchomienia wydaje się być linia spółki Małopolska Prywatna Komunikacja Samochodowa. Miała ona ruszyć 16 marca, potem założono termin 22 marca.

Nie będzie to przyszły tydzień, ale mogę zapewnić, że w marcu ruszymy na 100 proc.

- mówi Tomasz Stanek, prezes tej spółki.
Wszystko dlatego, że przewoźnik czeka jeszcze na nadanie numeru ewidencyjnego kasom fiskalnym przez Urząd Skarbowy w Krakowie oraz na umowę z marszałkiem województwa w sprawie dopłat do ulg ustawowych.

- W tym celu Zarząd Województwa musi podjąć stosowaną uchwałę, bo o ile koszt dopłat do ulgowych biletów jednorazowych moglibyśmy jeszcze jakoś sami udźwignąć, to nie udźwigniemy finansowania dopłat np. do biletów miesięcznych – mówi Tomasz Stanek z Małopolska PKS.
Jak było to już wcześniej zapowiadane, linia ta ma mieć w ofercie bilety:

  • dzienne,
  • tygodniowe,
  • weekendowe,
  • bilety rodzinne (2+2),
  • socjalne oraz
  • dla seniorów.

Jak tylko będziemy mieli obie te sprawy załatwione, będziemy potrzebowali już tylko dwóch dni, aby uruchomić linię

– mówi przewoźnik.

Na swoim profilu na Facebooku udostępnił już rozkład jazdy z przystanku Rondo Mogilskie (koło „szkieletora”) .
Przystanek początkowy i końcowy w Krakowie ma się znajdować przy ul. Cystersów, a trasa przez Kraków będzie prowadziła Alejami Trzech Wieszczów.
W Myślenicach autobus zatrzyma się na przystankach:

  • Słowackiego (bloki)
  • Pardyaka (na wysokości bloku 18)
  • Carrefour
  • estakada, które będą jednocześnie przystankami do wysiadania i wsiadania.

Ostatni kurs z Krakowa ma wyjeżdżać o godz. 23.45 w dni powszednie i kwadrans wcześniej w soboty.

Dziennie kursować ma 32 kursów do Krakowa i tyle samo do Myślenic. W dni powszednie w godzinach szczytu co pół godziny, w sobotę co godzinę, a w niedzielę co dwie.

Rozkład jest próbny, będziemy analizować zapotrzebowanie ze strony pasażerów i w razie potrzeby zwiększać częstotliwość

– mówi Tomasz Stanek.

Na tej linii w dni powszednie mają jeździć autobusy (maks. 4-letnie) posiadające od 39 do 62 miejscowe (należy pamiętać, że obecne obostrzenia wymagają wypełnienia tylko w 50 proc.), a w soboty i niedziele te oraz autobusy niskopodłogowe, w których będzie miejsce na wózki dziecięce i rowery.

Planowana cena zwykłego jednorazowego biletu to 6,50 zł. Przewoźnik rozważa też wprowadzenie możliwości zakupu biletu on-line, wtedy jego cena miałaby wynieść 5 zł.

Oczekiwane jest też uruchomienie drugiej linii łączącej Myślenice z Krakowem. Ta z kolei będzie miała przystanek końcowy na dworcu MDA w Krakowie, a w Mogilanach będzie obsługiwała przystanek w rynku. Będzie kursować cztery raz dziennie w jedną stronę (i tyle samo w drugą) przez siedem dni w tygodniu.

Jej organizatorem będzie województwo małopolskie, które pod koniec ubiegłego roku otrzymało na ten cel dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Złożenie wniosku o tę pomoc było odpowiedzią na postulaty lokalnych samorządowców.

W miniony czwartek na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego ukazało się drugie zapytanie ofertowe skierowane do przewoźników zainteresowanych obsługą tej linii.

Warunki postawione potencjalnym przewoźnikom w pierwszym zapytaniu wywołały sprzeciw nie tylko przewoźnika, ale i gminy Myślenice.

Wymagano bowiem co najmniej 19 miejsc siedzących (włącznie z kierowcą) i normy emisji spalin co najmniej Euro 3. Nie było mowy o klimatyzacji i luku bagażowym.

Zgodnie z naszymi sugestiami pojawiło się drugie zapytanie, w którym zwiększono wymaganą liczbę miejsc siedzących do co najmniej 30. Pojawił się też wymóg posiadania klimatyzacji i luku bagażowego i czołowej tablicy elektroniczną z nazwą przystanku końcowego, nadal jednak pozostawiono jako dopuszczalną normę emisji spalin Euro 3, o której wykluczenie wnioskowaliśmy. Zależy nam, aby nowa linia nie tylko gwarantowała mieszkańcom komfort podróżowania i bezpieczeństwo, ale również aby była ekologiczna

– mówi Mateusz Suder, zastępca burmistrza Myślenic.

Termin składania ofert w zamawiającego, czyli w UMWM, mija 25 marca br.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Ja bym wprowadził wymóg przynajmniej Euro-4, klimatyzacji, tablicy kierunkowej i min. 30 miejsc siedzących (by to był autobus, a nie BUS). Co do bagażników, to można się zastanawiać.

Dodaj ogłoszenie