Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Utrudnienia na drodze wojewódzkiej 948 Oświęcim - Kęty
Droga 948 należy do najważniejszych traktów prowadzących z Oświęcimia do Kęt i dalej na Podbeskidzie. Jest to odcinek o dużym natężeniu ruchu. W rejonie ul. Jagiełły będzie łączyła z powstającą obwodnicą miasta. Plany zakładają budowę ronda. I w związku z tym właśnie drogowcy zapowiadają utrudnienia. Roboty będą prowadzone do końca roku.
- Ruch będzie odbywać się wahadłowo. Za utrudnienia przepraszamy - informuje Patryk Brózda, kierownik robót z firmy Budimex, będącej generalną wykonawcą obwodnicy Oświęcimia.
Niezależnie od tego, dodatkowo w piątki i niedziele będzie też ręczne sterowanie ruchem.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ukrywa, że utrudnienia będą się nasilać wraz z postępami inwestycji. Największe problemy obok przecięcia z drogą 948 mogą być w rejonie węzłów z innym wojewódzkim traktem 933 oraz drogą krajową 44.
Od lipca utrudnienia na ul. Legionów w ciągu drogi 933
W przypadku drogi wojewódzkiej 933 utrudnień kierowcy mogą spodziewać się od lipca, bo wtedy wykonawca planuje rozszerzenie prac związanych z budową ronda w rejonie ul. Legionów. Tutaj także przewidziane jest rondo z możliwością włączenia się do obwodnicy.
- Wykonawca ma także wcześniej przekazać informacje, gdy będą ruszały prace powodujące utrudnienia w tym rejonie - dodają w oświęcimskim magistracie.
Ostatnie rondo umożliwiające dostęp do obwodnicy powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Grojeckiej i Zatorskiej w ciągu drogi 44. Ta część inwestycji ruszy w przyszłym roku. Tutaj prace prowadzone będą do końca 2024 roku.
Na lato zaplanowane są także główne prace związane z budową tunelu na ul. Ostatni Etap pod linią kolejową 93 Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice.
Przedstawiciele GDDKiA zapewniają, że z wykonawcą i zarządcami dróg uzgadniane są odpowiednie organizacje ruchu, aby problemy były dla mieszkańców jak najmniej uciążliwe.
Obwodnica Oświęcimia do S1 będzie mieć długość 9 km. Przebiegać będzie od przecięcia z drogą 44 w okolicy wspomnianych ulic Grojeckiej i Zatorskiej do węzła w Bojszowach, gdzie będzie wpinać się w powstający także brakujący odcinek S1 między węzłami Kosztowy II Mysłowice i Suchy Potok pod Bielskiem-Białą.
Film z przelotu nad powstającą obwodnicą Oświęcimia
- Dwujezdniowa obwodnica jest prowadzona całkowicie po nowym śladzie - zaznacza GDDKiA.
Inwestycja ruszyła na początku listopada ub. roku. Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł. Jej finał przewidziany jest w 2024 roku. Zmieni zdecydowanie układ komunikacyjny Oświęcimia.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tak wygląda obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po siedmiu miesiącach inwestycji
- Pociągi z Oświęcimia do Trzebini mogą już jeździć dużo szybciej
- Rozrzucił parówki naszpikowane gwoździami. Zwyrodnialca szuka policja
- Bieg o Złote Gacie i Nordic Walking w Brzeszczach. Były emocje. Zdjęcia
- Dworzec kolejowy w Oświęcimiu pięknieje. Mieszkańcy chcieliby połączeń ze stolicą
- 130 lat OSP w Łękach. Mają nowy wóz bojowy
