Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Krótszy czas przejazdu z Oświęcimia do Trzebini
Dobiega końca modernizacja linii kolejowej 93 między Oświęcimiem a Trzebinią. Za sprawą tej dużej inwestycji zmieni się zdecydowanie komfort podróżowania. Przede wszystkim znacznie skróci się czas przejazdu na odcinku od Oświęcimia przez Chrzanów do Trzebini.
- Czas przejazdu pociągów z Oświęcimia do Trzebini wyniesie ok. 24 minut, czyli będzie krótszy o ok. 15 minut w porównaniu do czasu przed modernizacją - zaznacza Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tym samym szybciej będzie podróżować się z Oświęcimia do Krakowa. Powinno to zająć niewiele ponad godzinę. - To jest prawdziwa rewolucja na tej trasie, bo dobrze jeszcze pamiętam jak podróż do stolicy Małopolski trwała nawet dwie godziny - przypomina Kamil Krawczyk.
12 pociągów ze stacji w Oświęcimiu jeszcze z komunikacją zastępczą
Część połączeń na tej linii jeszcze przez kilka dni będzie odbywać się z autobusową komunikacją zastępczą.
- W związku z przebudową stacji Oświęcim, w dniach 11 -18 czerwca, dla podróżnych uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa za 12 pociągów na odcinku Oświęcim – Libiąż - mówi przedstawicielka PKP PLK.
Jak dodaje, kilkudniowe zmiany w organizacji ruchu zaplanowano dla zabudowy rozjazdów na oświęcimskiej stacji, w kierunku Libiąża i Dworów oraz przebudowy torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Zmiany uwzględniono w rozkładzie jazdy od 11 czerwca br. i są dostępne m.in. na portalu pasażera. Przed wyjazdem warto więc sprawdzić, czy akurat pociąg, którym chcemy jechać do Trzebini i dalej do Krakowa będzie powiązany z komunikacją zastępczą.
Na stacji Oświęcim jeszcze trwają prace
Jednocześnie nadal trwa modernizacja części obiektów stacyjnych w samym Oświęcimiu. Kontynuowana jest budowa kolejnego peronu.
- Niebawem, zakończą się wszystkie zasadnicze roboty budowlane na stacji Oświęcim. Do przebudowanych peronów wraz z przejściem podziemnym, dołączy kolejny obiekt, który zwiększy dostępność i komfort podróżnych - dodaje Dorota Szalacha.
Inwestycja na oświęcimskiej stacji prowadzona jest od sierpnia 2021 roku. Jest częścią modernizacji całej linii 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia o wartości ok. 800 mln zł netto. Jej finał przewidziany jest pod koniec roku.
Jednocześnie część podróżnych czeka na przywrócenie połączeń z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę. Na tej linii również prowadzona jest modernizacja. Stąd na razie pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej dojeżdżają do Przeciszowa.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Ta kamienica dla Oświęcimia była jak Sukiennice dla Krakowa
- Po popularnym miejscu odpoczynku nie ma już śladu. Zdjęcia
- Tak 50 lat temu wyglądał basen w Oświęcimiu. Podobnie jest dzisiaj
- Tak w Oświęcimiu kręcony był film "Strefa interesów" - zdobywca nagród w Cannes
- Umył psa w myjni samochodowej lancą pod ciśnieniem. Szybko usłyszał zarzuty
- Spór o boiska podzielił Jawiszowice. Miejsce rekreacji objęte... sądowym zakazem
Nowe centrum diagnostyczne w szpitalu
