https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na Rudawie w Szczyglicach powstał nowy most. Znajduje się na drodze prowadzącej do lotniska w Balicach

Barbara Ciryt
Most w Szczyglicach na Rudawie kosztował prawie 5,5 mln zł
Most w Szczyglicach na Rudawie kosztował prawie 5,5 mln zł Fot. Archiwum firmy Nowak-Mosty
Pojazdy jeżdżą już przez most na Rudawie w Szczyglicach. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie obiektu.

Droga, na której znajduje się most należy do powiatu krakowskiego. Przedstawiciele Starostwa Powiatowego w Krakowie zapowiadają, że po okresie zimowym zadanie będzie wymagało niewielkich uzupełnień.

- Od strony technicznej wszytko zostało zrealizowane łącznie z dojazdami do mostu. Realizacja inwestycji trwała niemal do końca ubiegłego roku, a kosmetyczne uzupełnienia, które trzeba będzie wykonać są związane z zagospodarowaniem terenu wokół mostu. Dotyczą drobnych spraw np. posiania trawy - informuje Arkadiusz Wrzoszczyk, wicestarosta powiatu krakowskiego.

Budowa trwała od czerwca ubiegłego roku. Inwestorem był Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego, a wykonawcą spółka ze Śląska Nowak-Mosty. Całość kosztowała 5,5 mln zł.

Na sfinansowanie budowy mostu na Rudawie powiat krakowski pozyskał dotację z rezerwy ogólnej budżetu państwa przyznanej przez Ministerstwo Infrastruktury. Wyniosła ona ponad 2,7 mln zł, co stanowiło połowę kosztów. Drugą część inwestycji solidarnie pokryły samorządy na mocy porozumienia - powiat krakowski wydał ponad 1,36 mln zł i tyle samo przekazała gmina Zabierzów, na terenie której znajduje się ta przeprawa przez rzekę.

Stary most w Szczyglicach sprawiał kierowcom sporo kłopotów. Przewężenie drogi w tym miejscu i ograniczenie tonażu było sporym utrudnienia w ruchu, tym bardziej, że droga ta prowadzi do lotniska w Balicach.

- To nie była modernizacja, ale budowa nowego mostu, który uzyskał pełną nośność i nie ma tu już przewężeń drogi - zaznacza wicestarosta Wrzoszczyk.

Nowy most ma 44,9 m długości. Całkowita szerokość to 11 m, jezdnie łącznie w obu kierunkach mają 7,60 m szerokości, a ciągi piesze 2,25 m szerokości.

W ramach inwestycji powstały również fragmenty drogi dojazdowej do mostu o szerokości 6 metrów z poszerzeniami na łukach. Podczas realizacji prac wykonawca przebudował także sieć gazową, której umiejscowienie kolidowało z inwestycją.

Droga z mostem na Rudawie jest ważną arterią, bo prowadzi od strony Krakowa do lotniska w Balicach i poprzez drogę wojewódzką do autostrady A4 oraz nad zalewy w gminie Liszki.

Most z dojazdami to część większej kilkunastomilionowej inwestycji planowanej przez powiat krakowski i gminę Zabierzów. Dotyczy modernizacji drogi prowadzącej od Krakowa do Balic realizowanej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. W ramach tego przedsięwzięcia będą tu powstawać ścieżki pieszo-rowerowe. - Starego mostu nie rozbieraliśmy, bo chcemy, że był eksploatowany jako część tych planowanych ścieżek rowerowych - mówi wicestarosta.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: 27. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Czy będzie kolejny rekord?

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Iwona
Krakow niech się weźmie do roboty
W
WSPANIALE
TO PO PROSTU CUDNIE!TO JEST JUZ JEST BEZPIECZNE PRZEJSCIE DLA PIESZYCH I BEZKOLIZYJNY PRZEJAZD DLA DWOCH POJAZDOW NP.AUTOBUS I KARETKA,BUS,FURGON I COS SZERSZEGO OD ROWERA.I NIE MA KORKOW.PIEKNIE !
z
zdziwiony
został wyremontowany
k
kierowca
mistrzostwo świata w wykonaniu zarządu dróg
n
nie zaskoczony
a ten nie nadajacy sie do eksploatacji ,ZAGRAZAJACY ZYCIU most nad torami kolejowymi w Batowicach.To jest pytanie do wlodarzy tego uciazliwego dla zycia mieszkancow miasta dzieki ich nie przemyslanym decyzja!
c
cikcak
Teraz pilny most na Rudawie na Zakliki (Mydlniki - Chełm). Istniejący to jakaś kompromitacja dla milionowego miasta.
K
Krakus
PKP bierze przykład.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska