https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Najbardziej dziurawe drogi Krakowa. Wiele ulic po zimie wymaga pilnej naprawy [ZDJĘCIA]

Piotr Ogórek
Opracowanie:
Od lat w czołówce najbardziej dziurawych ulic Krakowa są ulice w Nowej Hucie. Niestety, ich stan pogarsza się z roku na rok, a remonty jakoś omijają tę dzielnicę. Na zdjęciu aleja Solidarności
Od lat w czołówce najbardziej dziurawych ulic Krakowa są ulice w Nowej Hucie. Niestety, ich stan pogarsza się z roku na rok, a remonty jakoś omijają tę dzielnicę. Na zdjęciu aleja Solidarności Joanna Urbaniec/Polska Press
Największe mrozy już za nami, śnieg stopniał i jak na dłoni widać teraz skutki zimy w postaci dziur na krakowskich ulicach. Prezentujemy najbardziej dziurawe drogi w Krakowie. Choć urzędnicy szykują się do wiosennego łatania ulic, to nie wszystkie dziurawe drogi mają uwzględnione na swojej liście. Zachęcamy też naszych Czytelników do przysyłania zdjęć i wskazywania, które ulice wymagają łatania.

FLESZ - Trzecia fala - ważne zmiany

Zarząd Dróg Miasta Krakowa ruszył z pozimowymi remontami i porządkowaniem otoczenia dróg. W miasto wyjechały ekipy z ciężkim sprzętem do miejscowego łatania pozimowych spękań i dziur w asfalcie. W lutym i marcu zostanie na ten cel wydane 8 mln zł. Dziur jest sporo, co widać m.in. na naszych zdjęciach.

Urzędnicy informują, że w styczniu i lutym zabezpieczono ubytki w drogach oraz wykonano już naprawy na wielu ulicach, m.in.: al. Solidarności, ul. Kocmyrzowskiej, Klasztornej, al. Róż, al. Przyjaźni, ul. Giedroycia, Zakopiańskiej, Sołtysowskiej, Ciepłowniczej, Nowohuckiej, Jana Pawła II, Bora Komorowskiego, Stella Sawickiego, Lublańskiej, Pilotów, Dobrego Pasterza, Powstańców, Jancarza, al. Słowackiego (od ulicy Łobzowskiej do Królewskiej - odcinkami wraz z podbudową), Łokietka, Radzikowskiego, Weissa, Opolskiej, Czarnowiejskiej, Skotnickiej, Bunscha, Kobierzyńskiej, Tynieckiej.

Jak jednak widać na naszych zdjęciach, albo tego jeszcze nie zrobiono, albo dziury łatano tylko na niewielkich fragmentach. Tyczy się to zwłaszcza ulic nowohuckich. Aleja Przyjaźni i Aleja Solidarności są nadal dziurawe, jak szwajcarski ser.

Dziury do weryfikacji. Które ulice trzeba załatać?

Urzędnicy zaznaczają, że lista ulic wskazana do remontu może ulec zmianie. - Kontrole prowadzone są każdego dnia i staramy się reagować na bieżąco. W niektórych miejscach, gdzie dokonano wyłącznie zabezpieczenia masą na zimno, będziemy chcieli dokonać docelowej naprawy na ciepło, ale te miejsca będziemy weryfikować na bieżąco w miarę postępu prac i warunków pogodowych - wyjaśnia Michał Pyclik z ZDMK. - W okresie stycznia i lutego wykonywano przede wszystkim zabezpieczenia ubytków masami na zimno. Naprawy na ciepło wykonywane były w mniejszej ilości z uwagi na warunki pogodowe. Na wielu ulicach prace wykonywane były kilkukrotnie, co wynikało ze wzmożonych kontroli inspektorów oraz ilości zgłoszeń - dodaje.

Z końcem kwietnia rozpoczną się natomiast remonty tzw. metodą nakładkową. W tym wypadku zdzierany jest asfalt na całej długości jezdni i układany nowy. W tym roku takie prace zostaną przeprowadzone m.in. na ulicach: al. Słowackiego, ul. Balickiej, Radzikowskiego, Chocimskiej, Węgierskiej, Łokietka, Leopolda Staffa, Podmokłej, Budziszyńskiej, Sawiczewskich, Facimiech, Architektów, Miechowskiej, Podmokłej, św. Benedykta.

Jak widać na naszych zdjęciach, ulic z ubytkami i dziurami jest sporo. Polecamy więc uwadze powyższe zdjęcia urzędnikom, tak aby wiedzieli, gdzie potrzebne są najpilniejsze naprawy.

Zachęcamy także naszych Czytelników do wskazywania kolejnych ulic z dziurami, które wymagają naprawy. Zdjęcia i informacje można przysyłać na adresy mailowe: [email protected] lub [email protected].

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Booted. net - świetny prrojjekt dla dorros1ych ktorzy chca zna1eźć parrtnerra do ssekksu

G
Gość

Takiej dziurawej ulicy jak w okolicach ul. Albatrosów to w życiu nie widziałam

P
Pilot

Królowej Jadwigi to klasyczny krakowski dowcip. W deszczu tonie w wodzie na odcinkach gdzie od kilkudziesięciu lat nie udaje się naprawić kanalizacji, po zimie dziura na dziurze. Jako, że to droga dojazdowa na lotnisko, chyba taki fakt utrzymuje się umyślnie: ekstremalny trening dla obcokrajowców, pod tytułem „taka jest Polska, trzymajcie się mocno”.

Z
Zbigniew Rusek

Na ulicy Pilotów powinni kraty ściekowe przerobić ze zwykłych na podkrawężnikowe, ponieważ tam pasy ruchu są wąskie (raptem 3-metrowe, a pod samym wiaduktem być może jeszcze węższe), a kursuje wiele linii autobusowych, więc autobusy musza jechać po kratkach, co powoduje ich zapadanie pod ciężarem takich pojazdów a autobus jadąc po takich dziurach trzęsie i się niszczy. Niektórzy kierowcy autobusów chcą uniknąć jazdy po kratkach, ale skutkuje to tym, że autobus linię przerywana musi brać "okrakiem". Mamy więc do czynienia z błędnym kołem, gdyż naprawa zapadniętych krat jest chwilowa, albowiem ciężkie autobusy powodują ich ponowne zagłębianie się. Tam trzeba radykalnej naprawy - przeróbki krat ze zwykłych na podkrawężnikowe oraz - tam, gdzie się da (nie jest to możliwe pod wiaduktem, z uwagi na filary) poszerzenie pasów ruchu do 3,5 metra - przynajmniej prawych. Autobus ma taką szerokość, że pas ruchu 3,5-metrowy to jest konieczne MINIMUM dla pojazdów o takich gabarytach (szerokość autobusu wraz z lusterkami to 3,03 m.). Tak samo na ul. Olszyny powinny być kratki podkrawęznikowe, podobnie na Brodowicza (z 2 szerokich pasów zrobili 3, by wygospodarować BUS-pas, ale te pasy mają wymiary odpowiednie dla samochodów osobowych, dostawczych, a nie dla autobusów). Wszędzie są problemy z kratkami, zapadającymi się pod ciężarem autobusów.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska