Nauka stacjonarna i zdalna. Małopolskie uczelnie przygotowują się na różne scenariusze
Z kolei Politechnika Krakowska przygotowuje się do kształcenia w formie mieszanej, czyli stacjonarno-zdalnej. – Wykłady, ćwiczenia audytoryjne czy seminaria będą prowadzone w formie zdalnej, natomiast stacjonarnie mają się odbywać zajęcia projektowe czy te w laboratoriach, czyli takie, podczas których konieczny jest dostęp do specjalistycznej aparatury badawczej i sprzętu – wyjaśnia Małgorzata Syrda-Śliwa, rzeczniczka PK.
Precyzuje również, że władze uczelni podjęły decyzję o mieszanej formule kształcenia, a szczegółowe wytyczne dotyczące nauki na poszczególnych kierunkach studiów przygotowują wydziały je prowadzące, bo tu wiele (liczebność grup, wybór zajęć prowadzonych zdalnie lub stacjonarnie) zależy od specyfiki danego kierunku. Przykładowo Wydział Architektury zdecydował już, że szczególnie studenci I roku będą mieli więcej zajęć stacjonarnych.
– Oczywiście w razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe będzie przejście wyłącznie na zdalny tryb kształcenia – dodaje rzeczniczka PK.