Całkowita blokada trasy na cztery miesiące lub ruch wahadłowy przez 13 miesięcy - tylko takie „scenariusze” są możliwe dla ok. 400 m drogi wojewódzkiej w rejonie wiaduktu autostradowego w Podłężu.
Od jesieni 2018 r. powstaje tam dodatkowy zjazd z A4 (Węzeł Niepołomice). W ramach tej inwestycji trzeba wybudować dwa ronda na DW 964. Te właśnie prace, mające rozpocząć się od 6 maja, spowodują gigantyczne utrudnienia w ruchu.
Decyzja - zamknięcie drogi czy ruch wahadłowy miała być podjęta 13 marca, ale kolejny raz ją odroczono. - Trzeba jeszcze uzupełnić dokumentację. Potrzebne są m.in. informacje z Krakowa o harmonogramie rozbudowy ul. Igołomskiej. Kiedy można spodziewać się decyzji? Wszystko musi wyjaśnić się do końca marca - powiedział nam burmistrz Niepołomic Roman Ptak po środowym spotkaniu w tej sprawie z udziałem m.in. policji i przedstawicieli Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Budowa Węzła Niepołomice spowoduje ogromne kłopoty także dla pasażerów MPK. Jeśli droga zostanie zamknięt, oblegany autobus 301 (Niepołomice - Kraków) pojedzie objazdem przez Staniątki, ale pasażerowie będą skazani na podróż z przesiadką. Przejazd próbny „301” pokazał bowiem, że autobus nie mieści się na drodze przy murze klasztoru benedyktynek. Dlatego gmina planuje, że w tym rejonie będą odbywać się przesiadki na busy, które zabiorą pasażerów MPK do Niepołomic.
Przy ruchu wahadłowym autobus pojedzie drogą 964, ale będzie równie trudno. Dość powiedzieć, że analizy ilości aut przejeżdżających obecnie tą trasą pokazują, że przy „wahadle” korki mogą mieć nawet 5 km.
Objazdy dla aut zaproponowano powiatowymi drogami przez Węgrzce Wielkie, Grabie i Brzegi. Jednak i tam pojawią się utrudnienia w ruchu. - Planujemy okresowo zamykać na kilka dni drogę Brzegi - Węgrzce Wielkie (trakt będzie remontowany w tym roku - red.). Także PKP, które przebudowuje wiadukt w Węgrzcach zapowiedziało, że konieczne będzie zamknięcie tam drogi na 2-3 dni - mówi Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce.
Nowy zjazd z A4 ma być gotowy w czerwcu 2020 roku. Wykonawca inwestycji deklaruje, że przy zamknięciu DW 964 wykona ronda w okresie maj - sierpień 2019, natomiast „pod ruchem” ich budowa potrwa co najmniej rok.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Uwaga kierowcy! Są kolejne nowe znaki