MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nową obwodnicą Oświęcimia będzie można pojechać już w tym roku. Na razie częścią od ul. Jagiełły do Zatorskiej

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Jesienią tego roku kierowcy pojadą nową obwodnicą Oświęcimia. Na razie częścią od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i Grojecką
Jesienią tego roku kierowcy pojadą nową obwodnicą Oświęcimia. Na razie częścią od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i Grojecką GDDKiA
Już jesienią tego roku kierowcy pojadą nową obwodnicą Oświęcimia. Na razie częścią od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i Grojecką.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Pierwszy fragment obwodnicy Oświęcimia już w tym roku

Na jesień tego roku zaplanowano otwarcie dla ruchu pierwszego odcinka drogi od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania ulic Zatorskiej i Grojeckiej, gdzie kończy się to południowe obejście Oświęcimia.

Odcinek od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i Grojecką stanowi końcową część 9-kilometrowej obwodnicy
Odcinek od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i Grojecką stanowi końcową część 9-kilometrowej obwodnicy GDDKiA

Takie plany przedstawił wykonawca inwestycji, firma Budimex podczas cyklicznego spotkania z oświęcimskimi samorządami w Urzędzie Miasta w Oświęcimiu.

Rondo na skrzyżowaniu przy ul. Jagiełły na przecięciu obwodnicy z drogą 948
Rondo na skrzyżowaniu przy ul. Jagiełły na przecięciu obwodnicy z drogą 948 GDDKiA

Jak zaznaczył, harmonogram kolejnych robót przewiduje, że w połowie przyszłego roku zakończą się prace konstrukcyjne i nawierzchniowe przy budowie mostu na Sole.

Ostatni fragment obwodnicy z miejscem, w którym łączyć się będzie z ulicami Grojecką i Zatorską w ciągu obecnej drogi 44
Ostatni fragment obwodnicy z miejscem, w którym łączyć się będzie z ulicami Grojecką i Zatorską w ciągu obecnej drogi 44 GDDKiA

– Most w robotach konstrukcyjnych jest ukończony w 60 procentach. Jest już jezdnia prawa, prace przeniosły się lewą stronę. Prace konstrukcyjne zakończą się pod koniec tego roku. W przyszłym roku ruszymy z robotami wykończeniowymi i nawierzchniowymi – przekazał Paweł Darowski, kierownik budowy.

Budowa obwodnicy najszybciej przebiega na fragmencie od ronda przy ul. Jagiełły w stronę ul. Zatorskiej. Według wykonawcy kierowcy pojadą tą częścią
Budowa obwodnicy najszybciej przebiega na fragmencie od ronda przy ul. Jagiełły w stronę ul. Zatorskiej. Według wykonawcy kierowcy pojadą tą częścią już jesienią br. GDDKiA

Mówił też o zaawansowaniu prac przy ulicach Pod Olszyną, Zatorskiej oraz drogach w Harmężach i Brzezince. W kolejnych tygodniach na odcinku ul. Zatorskiej od Castoramy do skrzyżowania z ul. Grojecką, prowadzone będą roboty nawierzchniowe i wykończeniowe.

Jesienią tego roku kierowcy pojadą nową obwodnicą Oświęcimia. Na razie częścią od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i
Jesienią tego roku kierowcy pojadą nową obwodnicą Oświęcimia. Na razie częścią od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i Grojecką GDDKiA

Wtedy zostanie wdrożony drugi etap organizacji ruchu. Zgodnie z wcześniejszą deklaracją wykonawcy pod koniec sierpnia znikną utrudnienia na ul. Zatorskiej.

Most nad Sołą w robotach konstrukcyjnych jest ukończony w 60 procentach. Jest już jezdnia prawa, prace przeniosły się lewą stronę
Most nad Sołą w robotach konstrukcyjnych jest ukończony w 60 procentach. Jest już jezdnia prawa, prace przeniosły się lewą stronę GDDKiA

– Ruch dwukierunkowy zostanie poprowadzony przez nowo budowane rondo – wyjaśnił. – Do końca czerwca ul. Pod Olszyną w zakresie nowo projektowanym zostanie oddana do użytku mieszkańcom.

Prace w gminie Oświęcim

Skrzyżowanie ulic Ofiar Faszyzmu i Pławskiej do września zostanie całkowicie przebudowane i oddane do ruchu. W tym czasie prowadzone będą roboty na ul. Wojewódzkiej w Harmężach, tam wykonano rondo poza trasą istniejącej drogi i prowadzone będą roboty bitumiczne. - Utrudnienia dla mieszkańców będą związane z włączeniem ulicy w istniejący ślad – mówił kierownik budowy.

Zaawansowanie inwestycji widoczne jest także na odcinku przez gminę Oświęcim
Zaawansowanie inwestycji widoczne jest także na odcinku przez gminę Oświęcim GDDKiA

Innym kluczową częścią obwodnicy jest tunel pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Ostatni Etap. Roboty prowadzone będą innowacyjną technologią, wymagają dużej precyzji i czasu. – Doszliśmy do porozumienia z zamawiającym, roboty ruszą w lipcu, jeśli uda się jeszcze w czerwcu dopełnić wszystkich formalności – podkreślał Paweł Darowski.

Utrudnienia na oświęcimskich drogach

Na razie także kierowcy i mieszkańcy muszą więc nadal liczyć się z utrudnieniami, o których także rozmawiano podczas spotkania w oświęcimskim magistracie.

Spotkanie w UM w Oświęcimiu z udziałem przedstawicieli władz samorządowych miasta, gminy i powiatu oraz inwestora GDDKiA i wykonawcy
Spotkanie w UM w Oświęcimiu z udziałem przedstawicieli władz samorządowych miasta, gminy i powiatu oraz inwestora GDDKiA i wykonawcy UM Oświęcim

– Staramy się, zarówno samorządowcy, jak i wykonawca oraz inwestor znaleźć najlepsze rozwiązania. Ważne jest to, że przed nami już pierwsze efekty prac i możliwość korzystania z fragmentu obwodnicy. Jest jednak wiele kolejnych spraw i wyzwań inwestycyjnych - powiedział prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut.

Jak dodał, podobnie jak mieszkańcy ma nadzieję na w miarę szybkie zakończenie prac związanych z mostem na Sole i generalnie ukończenie w terminie całej inwestycji.

- Obwodnica Oświęcimia wraz z mostem na Sole jest kluczowa dla Oświęcimia i ziemi oświęcimskiej. Wszystkim nam zależy, aby jak najszybciej została oddana, bo poprawi układ komunikacyjny i możliwości rozwojowe miasta i regionu – stwierdził prezydent.

Poza tym w spotkaniu wzięli udział przedstawiciel inwestora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich i pozostałych samorządów, w tym wójt gminy Oświęcim Mirosław Smolarek i członek zarządu powiatu Jerzy Mieszczak.

Obwodnica Oświęcimia wraz z mostem na Sole będzie nową drogą o długości ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ulic Zatorskiej i Grojeckiej.

Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska