Nowa, wielka kładka w Krakowie gotowa. Ale na jej otwarcie trzeba jeszcze poczekać!

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Kładka pieszo-rowerowa i sieć ścieżek rowerowych dokonają rewolucji transportowej w tej części Krakowa? Anna Kaczmarz
W Krakowie powstała nowa, gigantyczna kładka dla rowerzystów (nad ul. Powstańców Śląskich i torami kolejowymi). Urzędnicy miejscy jeszcze kilka dni temu podkreślali, że planują, by kładka została w końcu otwarta 15 lipca. Tak się jednak nie stało. Trwa bowiem procedura wydawania zgody na użytkowanie kładki. - Liczymy jednak, że jeszcze w tym miesiącu zostanie ona otwarta i udostępniona mieszkańcom - podkreśla Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Kładka ma blisko pół kilometra długości, a jej budowa kosztowała ponad 20 milionów złotych. Jej budowę rozpoczęto w czerwcu ubiegłego roku.

"Rowerzyści z południowych dzielnic Krakowa pokonają wąskie gardło jakim jest ul. Kamieńskiego 7 metrów nad torami kolejowymi oraz prawie 5 metrów nad ul. Powstańców Śląskich. Cała konstrukcja jest postawiona na kilkudziesięciu betonowych słupach. Nowa konstrukcja na mapie Krakowa będzie służyła również pieszym. Obiekt jest fragmentem budowy całej trasy rowerowej, łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem" - podkreślają pracownicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Krakowskie mosty przed wojną [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Dzięki nowej kładce rowerzyści wygodniej i bezpieczniej będą mogli dojechać w rejon ronda Matecznego (a następnie dalej w kierunku centrum miasta).

- Kładka jest najważniejszym elementem budowanej równolegle drogi dla rowerów - łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem. W czasie, w którym sama kładka dostanie stosowne zgody na użytkowanie, budowlańcy dokończą całą drogę dla rowerów - podkreślają urzędnicy miejscy.

Przypomnijmy, że zgodnie z pierwotnym harmonogramem, kładka miała być gotowa jeszcze pod koniec 2019 roku. "Realizacja naszych prac musiała zostać skoordynowana z pracami modernizacyjnymi PKP. Na pewnym etapie mieliśmy spór o działkę z PKP (na której stoi obiekt) - ale ostatecznie została uznana za naszą, ale odwołanie ze strony kolejarzy wstrzymało realizację naszych prac" - argumentują pracownicy ZDMK.

FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawe, nieprawdaż?

"W Krakowie powstała nowa, gigantyczna kładka dla rowerzystów" - czyli dla 1% uczestników ruchu, jak wskazują wyniki badań z 2007 r.

Czy to nie za intensywne "dopieszczanie" grupki hobbystów - tyum bardziej, że rower jest w Polskim klimacie pojazdem sezonowym?

Zestawmy tę triumfalistyczną informację z dzisiejszą wiadomością o kolejnej podwyżce cen za miejsca parkingowe i poszerzaniu "stref" w całym Krakowie. Czy to rowerzyści będą płacić te podwyżki? Aha, jednak nie? To z jakiej właściwie racji ta niewielka, acz bardzo hałaśliwa i niezwykle roszczeniowa grupka hobbystów cieszy się aż taką troską krakowskich urzędników?

Y
Yoa

Ciekawe czy otworzą ją jeszcze tego lata. W tamtym roku mowili, że będzie oddana w czerwcu tego roku. Zimy prawie nie było więc liczyłam, że termin będzie jeszcze szybszy. Ale pracowników nie było na budowie przez jakiś czas. Pogodziłam się z tym, że otwarcie zostanie przesunięte na połowę lipca. Ale teraz okazuje się najwczesniej będzie to sierpień

G
Gość

Czy 20 000 000 zł na rowerową infastrukturę zostało wydane optymalnie? Ile kilometrów zwykłych ścieżek rowerowych można za to było zrobić? Kto jechał rowerem ul. Jancarza, Bohomolca ten za każdym razem ryzykuje życie. Ale urzędnicy lubią duże inwestycje, bo na takiej wykonawca może dużo zarobić i być wdzięczny.

Dodaj ogłoszenie