Kładka ma blisko pół kilometra długości, a jej budowa kosztowała ponad 20 milionów złotych. Jej budowę rozpoczęto w czerwcu ubiegłego roku.
"Rowerzyści z południowych dzielnic Krakowa pokonają wąskie gardło jakim jest ul. Kamieńskiego 7 metrów nad torami kolejowymi oraz prawie 5 metrów nad ul. Powstańców Śląskich. Cała konstrukcja jest postawiona na kilkudziesięciu betonowych słupach. Nowa konstrukcja na mapie Krakowa będzie służyła również pieszym. Obiekt jest fragmentem budowy całej trasy rowerowej, łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem" - podkreślają pracownicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Krakowskie mosty przed wojną [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Dzięki nowej kładce rowerzyści wygodniej i bezpieczniej będą mogli dojechać w rejon ronda Matecznego (a następnie dalej w kierunku centrum miasta).
- Kładka jest najważniejszym elementem budowanej równolegle drogi dla rowerów - łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem. W czasie, w którym sama kładka dostanie stosowne zgody na użytkowanie, budowlańcy dokończą całą drogę dla rowerów - podkreślają urzędnicy miejscy.
Przypomnijmy, że zgodnie z pierwotnym harmonogramem, kładka miała być gotowa jeszcze pod koniec 2019 roku. "Realizacja naszych prac musiała zostać skoordynowana z pracami modernizacyjnymi PKP. Na pewnym etapie mieliśmy spór o działkę z PKP (na której stoi obiekt) - ale ostatecznie została uznana za naszą, ale odwołanie ze strony kolejarzy wstrzymało realizację naszych prac" - argumentują pracownicy ZDMK.
FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj
