https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowohuckie witryny przeszły metamorfozę. Pogotowie Szyldowe pomaga w tworzeniu wystroju Parku Kulturowego [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
Joanna Urbaniec / Polska Press
Kilkadziesiąt nowohuckich witryn przeszło już metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego, które działało w dzielnicy. Od listopada ubiegłego roku właściciele sklepów, restauracji i punktów usługowych są zobowiązani do tego, aby dostosować wygląd zewnętrzny lokali do przepisów Parku Kulturowego w Nowej Hucie. Zobaczcie, jak prezentują się nowohuckie witryny w nowej odsłonie.

FLESZ - Rynek gier mobilnych rośnie w siłę. Powód? Pandemia

od 16 lat

Nowohuckie Pogotowie Szyldowe jest jednym z czterech projektów zrealizowanych w ciągu dwóch lat, których celem była pomoc lokalnym przedsiębiorcom w dostosowaniu się do uchwalonych w czerwcu 2019 roku przepisów. Wszystkie inicjatywy były realizowane przy finansowym wsparciu gminy miejskiej Kraków.

Przypomnijmy, przepisy zostały wprowadzone uchwałą nr XXIX/757/19 z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego w Nowej Hucie. Obowiązują one od 29 listopada 2020 r.

Park Kulturowy Nowa Huta obejmie obszar ponad 370 hektarów. Park kulturowy ma objąć centrum Nowej Huty, czyli plac Centralny i najstarsze osiedla, wybudowane w latach 50. i 60. jak również teren wokół Zalewu Nowohuckiego, dwór Jana Matejki z parkiem w Krzesławicach, Mogiłę z klasztorem oo. cystersów oraz aleję Solidarności wraz z budynkami administracyjnymi kombinatu.

Na terenie parku nie można zmieniać dowolnie kolorystyki elewacji oraz kształtu dachów. Wymiana stolarki okiennej, witryn sklepowych, bram czy rynien będzie możliwa przy zastosowaniu form nawiązujących do historycznych.

Uchwała o Parku Kulturowym Nowa Huta reguluje również m.in. lokalizacje ogródków gastronomicznych, umieszczanie reklam, podświetlanie budynków i prowadzenie handlu i usług. Podobnie jak na Starym Mieście obowiązują jednakowe dla wszystkich przedsiębiorców zasady dotyczące szyldów: jeden szyld dla jednej działalności, szyldy nie większe niż dwa metry kwadratowe, zakaz wyklejania witryn i innych przeszkleń, za wyjątkiem przypadków określonych w uchwale.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lajkonik
Najgorsze reklamy są na tramwajach. Że to nikomu nie przeszkadza?. Dramat. Tramwaj powinien być wizytówka miasta. A nie kolorowym jeżdżącym bilbordem. Szkaradztwa
L
Lukasz
I love NH ! NH wygląda teraz czarująco ! Zniknely szpetne reklamy, pojawilo sie bardzo duzo stylowych stylizowanych neonow. Wystawy sa estetyczne i kreatywne. Calosc spojna ui urzekajaca. Brawo!
G
Gość
bardzo dobra zmiana. teraz to wygląda wszedzie estetycznie. mało tego- ludzie zaczeli być kreatywni i na tych 30% wymyślać ładne grafiki. dosyć tego wieśniactwa.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska