https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most na Sołą w Oświęcimiu w ciągu obwodnicy miasta staje się faktem. Betonowa konstrukcja spięła dwa brzegi. Ma ponad 460 m długości!

Bogusław Kwiecień
Powstająca nowa przeprawa nad Sołą ma 463 metry długości
Powstająca nowa przeprawa nad Sołą ma 463 metry długości GDDKiA
Trzeci most drogowy nad Sołą w Oświęcimiu staje się faktem. Gigantyczna betonowa konstrukcja połączyła brzegi rzeki. Licząca 463 metry przeprawa jest jednym z kluczowych fragmentów nowej obwodnicy miasta do drogi S1.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Największy most na obwodnicy Oświęcimia

Na południowej obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej 44 będą trzy mosty drogowe. Przeprawa nad Sołą ma długość 463 metrów.

- Będzie to najdłuższy tego typu obiekt na powstającej trasie - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Powstająca nowa przeprawa nad Sołą ma 463 metry długości
Powstająca nowa przeprawa nad Sołą ma 463 metry długości GDDKiA

Jak dodaje GDDKiA, w tych dniach zakończony został etap budowy drugiej nitki betonowej konstrukcji mostu.

Obiekt był budowany dwoma metodami, jedną tzw. nawisową, a w części z gotowych, prefabrykowanych belek na odcinku przebiegającym bezpośrednio nad ziemią, m.in. nad ul. Legionów oraz stawem Kamieniec. Most składa się z trzech przęseł, z których najdłuższe liczą 140 metrów długości. Budowa konstrukcji rozpoczęła się prawie dwa lata temu.

Betonowanie ostatniego segmentu nowego mostu nad Sołą zostało zakończone
Betonowanie ostatniego segmentu nowego mostu nad Sołą zostało zakończone GDDKiA

Ponadto w ciągu obwodnicy są jeszcze dwie przeprawy. Jedna nad Wisłą na granicy Małopolski i Śląska oraz nad Młynówką w Oświęcimiu. Budowa konstrukcji mostu nad Wisłą o długości 430 m zakończyła się pod koniec marca tego roku.

Budowa konstrukcji mostu nad Wisłą w ciągu obwodnicy zakończona została w marcu tego roku
Budowa konstrukcji mostu nad Wisłą w ciągu obwodnicy zakończona została w marcu tego roku GDDKiA

Mosty nad Sołą i Wisłą są kluczowymi częściami powstającej obwodnicy Oświęcimia. Nowa 9-kilometrowa trasa omijająca miasto od strony południowej połączy je z drogą ekspresową S1. Będzie przebiegać od skrzyżowania z ul. Zatorską do węzła Oświęcim w gminie Bojszowy.

Dojazd na obwodnicę i nowy most nad Sołą od strony ul. Legionów będzie prowadził przez rondo
Dojazd na obwodnicę i nowy most nad Sołą od strony ul. Legionów będzie prowadził przez rondo GDDKiA

Wkrótce ma zostać oddany do użytku pierwszy gotowy fragment. Będzie to prawie 2,2 km trasy między ul. Jagiełły a ul. Zatorską. Całość inwestycji ma być gotowa w połowie 2026 roku.

Wkrótce ma zostać oddany do użytku pierwszy fragment obwodnicy Oświęcimia o długości 2,2 km
Wkrótce ma zostać oddany do użytku pierwszy fragment obwodnicy Oświęcimia o długości 2,2 km GDDKiA

Trzeci most drogowy nad Sołą w Oświęcimiu

Most w ciągu południowej obwodnicy Oświęcimia jest trzecią przeprawą drogową nad Sołą w tym mieście. O konieczności jego budowy mówiło się od lat. Były różne pomysły.

- Cieszy, że w końcu powstaje, bo zdecydowanie poprawi układ komunikacyjny miasta i skończą się uciążliwe korki - zauważa Mariusz Płaszczyca, kierowca z Oświęcimia.

Betonowa konstrukcja mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu przyszłej obwodnicy miasta jest gotowa
Betonowa konstrukcja mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu przyszłej obwodnicy miasta jest gotowa GDDKiA

Pierwszy betonowy most, obecnie noszący nazwę Piastowski, powstał 100 lat temu. Uroczyste otwarcie miało miejsce nastąpiło 26 października 1924 roku. Drugi Jagielloński powstał w latach 80. ub. wieku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska