https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa kładka już częściowo nad Wisłą. Przeprawa połączy Kazimierz i Ludwinów w Krakowie. Przejdziemy nią za rok

Jolanta Białek
Opracowanie:
Budowa kładki Kazimierz-Ludwinów nad Wisłą w Krakowie idzie pełną parą. Wartość prac sięga 115 mln zł
Budowa kładki Kazimierz-Ludwinów nad Wisłą w Krakowie idzie pełną parą. Wartość prac sięga 115 mln zł Wojciech Matusik
Zamontowano już część segmentów kładki, która połączy Kazimierz z Ludwinowem w Krakowie. Nowa przeprawa już teraz prezentuje się imponująco, a kolejne spektakularne prace mają rozpocząć się po majowym weekendzie. Wykonawca inwestycji, firma Primost Południe, planuje wtedy podnosić – przy pomocy ogromnego żurawia - kolejne segmenty konstrukcji nośnej, które na teren budowy kładki będą dostarczane barkami z placu przeładunkowego na Zabłociu.

Harmonogram inwestycji zakłada, że jeszcze w tym roku pomosty kładki połączą oba brzegi Wisły, a przeprawa Kazimierz-Ludwinów wraz z całą infrastrukturą będzie gotowa w połowie przyszłego roku.

Kładka z pomostem widokowym połączy bulwary Inflancki i Wołyński

Kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości i prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.

Obiekt będzie złożony z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz pomostu widokowego (środkowego).

Kładka ma wyróżniać się niecodziennym kształtem - przypominającym serpentyny. W tradycyjny sposób można będzie przejść lub przejechać nią na rowerze po dwóch platformach, natomiast między nimi architekci z krakowskiego biura Lewicki&Łatak zaprojektowali trzecie przejście, część widokową - w formie sinusoidy prowadzącej częściowo nad i częściowo pod pozostałymi platformami.

Nowa kładka nad Wisłą w Krakowie za ponad 100 mln zł

Wartość inwestycji sięga 115 mln zł. Część tej kwoty – 65 mln zł – pokryje dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład, z Programu Inwestycji Strategicznych.

Po zakończeniu montażu konstrukcji stalowej, co powinno nastąpić do końca tego roku, rozpoczną się prace wykończeniowe w zakresie dojazdów, nawierzchni, balustrad i zagospodarowania terenu. Zgodnie z aktualnym harmonogramem finał kontraktu jest planowany na połowę 2026 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Finisz kampanii. Ostatnia debata prezydencka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska