https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Skomplikowana operacja budowlana nad Wisłą w Krakowie. Tak wygląda montaż potężnych elementów kładki Kazimierz - Ludwinów

Piotr Tymczak
W Krakowie trwa budowa kładki Kazimierz - Ludwinów nad Wisłą.
W Krakowie trwa budowa kładki Kazimierz - Ludwinów nad Wisłą. Primost Południe/ Anna Kaczmarz
Budowa kładki pieszo-rowerowej łączącej Kazimierz z Ludwinowem w Krakowie wkroczyła w bardzo skomplikowany, a zarazem widowiskowy etap. Trwa operacja budowlana, która jest wielkim wyzwaniem. Na Zabłociu powstają ogromne stalowe konstrukcje, które następnie barkami przepłyną w miejsce budowy kładki i tam będą montowane.

- Nie od razu Kraków zbudowano… ale krok po kroku realizujemy naszą część tej historii! Na kładce Kazimierz-Ludwinów zamontowane zostały kolejne elementy konstrukcji stalowej wybiegające z przyczółków. Niebawem przypłyną następne części do scalenia. Konstrukcja nabiera kształtu, ale najlepsze jeszcze przed nami - informuje główny wykonawca kładki, firma Primost Południe.

W ramach inwestycji niedawno na placu budowy kładki od strony bulwaru Inflanckiego wykonano montaż specjalistycznego żurawia. To konstrukcja pomocnicza przeznaczona do podnoszenia segmentów pomostu kładki.

Wielka operacja rozpocznie się po majówce

Przy pomocy żurawia wykonawca – firma Primost Południe – będzie podnosił kolejne segmenty konstrukcji nośnej, które na teren budowy kładki będą dostarczane barkami z placu przeładunkowego na Zabłociu.

Operacja rozpocznie się po majówce. Zgodnie z planem, w tym roku pomosty kładki połączą oba brzegi Wisły.

Kładka połączy bulwary Inflancki i Wołyński

Przypomnijmy, że kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz – Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.

Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.

Nowa przeprawa nad Wisłą ma być gotowa w 2026 roku

Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł. To dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Zgodnie z aktualnym harmonogramem, zakończenie kontraktu planowane jest na połowę 2026 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Papież Leon XIV: „Pokój dla całego świata"

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska